Gå til innhold

Skinnende dusjdører etter vaskebyrå - hvilke produkter bruker de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner noen som nylig har flyttet og i den forbindelse bestilt flyttevask.

Badet har en standard nisje med dusjdører av glass. Dørene hadde – uten å overdrive – et tykt lag med skitt, fett og kalk, og de var gulnet pga. dette belegget. Jeg er selv flink med å vaske jevnlig hos meg selv og har ikke hatt problemer med å få det rent med 1–2 ukers mellomrom. Så vasket jeg hos vedkommende en gang og brukte samme produkter (Jif/Ajax) og fremgangsmåte som jeg ville brukt hjemme – uten at det ble noe bedre. Dørene kjentes rene, men de så fortsatt gule og matte ut. Nå ser de ut som nye etter at vaskebyrået var innom. 😳

Hvilke magiske produkter er det vaskebyråene bruker? Er det noen som jobber innen renhold som kan gi tips?

Anonymkode: 614b6...a33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trikset er at de vasker og skrubber skikkelig. 

Anonymkode: 7f265...115

• Liker 7
Skrevet

Er nok ikke noe hokkus pokkus 😄 Er nok grundige folk. Kalk og fett løses best opp med noe med veldig lav ph verdi, først kalk løser og så eddik. Jeg er ikke renholder da. 

Anonymkode: 4e9ed...2e4

• Liker 2
Skrevet

Leste et intervju med en renholder en gang og hun brukte mirakelsvamp.

Anonymkode: db55b...87d

• Liker 1
Skrevet

Sist gang brukte vi sånn hjulrens/felgrens? Om det er noe som heter det. Funket det! Men er sikkert ikke anbefalt.

Anonymkode: 7fdd9...4cb

Skrevet

Kjøp supersvamp på Nille. Jeg fant dem også på Jysk tidligere, men mulig de har sluttet med dem. De er knallgode!!! Jeg trengte heller ikke rengjøringsmiddel med disse. 

Anonymkode: 0a872...f62

• Nyttig 1
Skrevet

Vaskebyråer bruker vaskemidler for proffe, ikke for hjemmebruk. I tillegg har de skikkelig utstyr, mange bruker også dampvaskere. 

Anonymkode: a12fd...eba

• Liker 4
Skrevet

Mirakelsvamp som flere nevner her oppe. Men noe fettløsende. 

Anonymkode: 8f27f...b04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sist gang brukte vi sånn hjulrens/felgrens? Om det er noe som heter det. Funket det! Men er sikkert ikke anbefalt.

Anonymkode: 7fdd9...4cb

Ah, tipper de gjør susen ja! Dette skal jeg sjekke ut nærmere 😄

Kjøp supersvamp på Nille. Jeg fant dem også på Jysk tidligere, men mulig de har sluttet med dem. De er knallgode!!! Jeg trengte heller ikke rengjøringsmiddel med disse. 

Jeg mener å huske at de kan ripe glass og andre flater, så tør ikke å bruke det på glass. Men vet at de er effektive til sitt formål ja.

Anonymkode: 614b6...a33

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker du på de hvite svampene?

Anonymkode: 5bb20...352

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vaskebyråer bruker vaskemidler for proffe, ikke for hjemmebruk. I tillegg har de skikkelig utstyr, mange bruker også dampvaskere. 

Anonymkode: a12fd...eba

Regner med det er dampvask de bruker. Den tar litt av hvert og var standard å bruke på bad ifølge renholdsfirmaet jeg snakket med.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du på de hvite svampene?

Ja. De har også på chlas Olsson, europris.. vet ikke om det er maken. Men du kan Google testing av svamper til rengjøring. Har dusjkabinett fra Porsgrund (showerama), aldri sett noe til riper. 

Skrevet

Et tips når dere har fått vekk kalklaget. Bruk nal etter dusjing. Etter jeg begynte med det har jeg ikke trengt å vaske dusjen månedlig. Nå har jeg ikke vasket siden i oktober, da jeg begynte med nalen, og glassruten og veggene er skinnende rene.

• Liker 9
Skrevet

Jeg får det like skinnende og bruker da svamp og Jif Skuremiddel eller vanlig Jif. Man må skrubbe! Nytter ikke å bare spraye på noe, la der virke og tørke av. Men før noen nevner faren for riper: Jeg skrubber selvsagt ikke hardt, bare veldig forsiktig. Og jeg har aldri fått riper. Etterpå skyller jeg over med det varmeste vannet i dusjen. 

Anonymkode: 0915c...a79

Skrevet

Jeg bruker mikrofiberklut 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 24c92...afe

• Liker 3
Skrevet

Jeg spyler glovarmt vann på glass og fliser i omtrent 15-30 sekunder først, deretter sprayer jeg på en blanding av grønnsåpe og fettløselig middel og skrubber forsiktig med mirakelsvamp. Etterpå spyler jeg med kaldt vann og deretter bruker jeg nal. Det blir blendende rent! 

Anonymkode: 457f0...aa6

Skrevet

Jeg spyler glovarmt vann på glass og fliser i omtrent 15-30 sekunder først, deretter sprayer jeg på en blanding av grønnsåpe og fettløselig middel og skrubber forsiktig med mirakelsvamp. Etterpå spyler jeg med kaldt vann og deretter bruker jeg nal. Det blir blendende rent! 

Grønnsåpe? Det er det naturlig olje i og passer bedre for treverk......

Anonymkode: 4e9ed...2e4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Grønnsåpe på glass? Det etterlater jo fettlag! Det er for treverk. Og grønnsåpe anbefales ikke til tregulv lenger heller, fordi belegget det etterlater suger til seg og holder på bakterier og smuss.

Ville aldri brukt grønnsåpe på glass.

Anonymkode: 5cafe...e6b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sitat fra lenken:

"Mange elsker grønnsåpen med den velkjente og tradisjonelle duften. De bruker til og med betydelige mengder for at lukten skal sitte godt i. Det en stor andel av nordmenn ikke vet, er at grønnsåpe legger igjen et fettlag som gir gode vekstforhold for sopp."

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/bad2/slik-ma-du-ikke-vaske-badet/

Anonymkode: db55b...87d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...