Gå til innhold

Barn lange bhg dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er skrevet litt om dette i andre innlegg. Jeg jobber i bhg, på småbarn, og der er det ofte mange små som er alt for lenge i bhg. Skjønner godt at noe foreldre har behov for full plass, og at aleneforsørgere må både levere å hente. Men jeg har 1åringer som kommer først hver dag, og blir hentet minutter før stengetid hver dag. Vi ser hvor slitne disse barna er, og hvor mye det går utover utviklingen. Foreldrene jobber gjerne redusert også, men det er visst viktig med alenetid. Sukk sukk

Anonymkode: a62cd...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, dette temaet blir diskutert hett i andre tråder. 

Du vil bare forsøke å provosere enda mer eller hva er greia? 

Anonymkode: 5b099...744

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, dette temaet blir diskutert hett i andre tråder. 

Du vil bare forsøke å provosere enda mer eller hva er greia? 

Anonymkode: 5b099...744

At hvis foreldre skal slite ut sine barn ved å ha de lange dager i bhg burde de vært fornøyde med en katt eller hund. De stakkars små blir småstressa zombier. Foreldrene kan jo ikke holde de hjemme når de er syke en gang. Sendes hjem fra bhg med feber, men kommer tilbake neste dag

• Liker 3
Skrevet

Foreldrene til barna du passer er ikke på KG! KG barna går i bhg max 9-15, gjerne med en fridag midt i uka. Ellers er også noen av dem «hjemme med sin hjemmeværende mor for og knyte bånd og kose seg🥰»

Anonymkode: 2dc2b...4d9

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ser det er skrevet litt om dette i andre innlegg. Jeg jobber i bhg, på småbarn, og der er det ofte mange små som er alt for lenge i bhg. Skjønner godt at noe foreldre har behov for full plass, og at aleneforsørgere må både levere å hente. Men jeg har 1åringer som kommer først hver dag, og blir hentet minutter før stengetid hver dag. Vi ser hvor slitne disse barna er, og hvor mye det går utover utviklingen. Foreldrene jobber gjerne redusert også, men det er visst viktig med alenetid. Sukk sukk

Dette har blitt diskutert «ihjel» fra før. Jeg jobber også i barnehage, men ser ikke poenget med disse trådene, det ender bare opp med masse negativt om barnehager og barnehageansatte. 
Ta det opp i barnehagen, ta det opp med foreldrene det gjelder hvis du mener å vite at de har mulighet til å ha barna mer hjemme, de fleste foreldrene er ganske rasjonelle og åpne for barnets beste. 

Anonymkode: a441c...517

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes du skal ta det opp med foreldrene til de barna det gjelder. Det hjelper svært lite å ta det opp med fremmede på nett. 

Anonymkode: 683ef...149

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det du skriver der er overhodet ikke normalen. Om du har et snev av intelligens, så skjønner du det. Like lite som det er normalen at barnehageansatte okker seg over foreldre på nett.

Anonymkode: c6922...4fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det du skriver der er overhodet ikke normalen. Om du har et snev av intelligens, så skjønner du det. Like lite som det er normalen at barnehageansatte okker seg over foreldre på nett.

Dessverre mer normalen enn lille deg  full av intelligens skulle tro.  Kunne skje at noen foreldre kanskje kunne tenke seg litt om bare det blir sagt ofte nok. Burde ikke trenge fortelle foreldre dette om man er så full av intelligens??? 

Anonymkode: 20e40...994

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes du skal ta det opp med foreldrene til de barna det gjelder. Det hjelper svært lite å ta det opp med fremmede på nett. 

kunne vere noen foreldre som våknet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessverre mer normalen enn lille deg  full av intelligens skulle tro.  Kunne skje at noen foreldre kanskje kunne tenke seg litt om bare det blir sagt ofte nok. Burde ikke trenge fortelle foreldre dette om man er så full av intelligens??? 

Jeg har aldri vært borti foreldre som holder på slik du beskriver.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

kunne vere noen foreldre som våknet?

Nei, ikke av en sytete anonym kommentar på nett. Da føler ingen seg truffet, og det er ingen som har barna så lenge som du skriver. Så det hjelper ikke en tøddel. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er jo veldig dumt for barnet,men hva gjør man da om man er alenemor og begynner på jobb 8-16? Man må da levere halv 8 og hente ca 16-16.30.  Ikke alle har mulighet med barnevakt osv. Jobbe må man for å forsørge disse barna. Hva er ditt forslag her? Skal man bli sett ned på nå fordi man ikke har annet valg?

Endret av Curlyme
  • Liker 7
Skrevet

Men hvordan får man til å hente tidlig? Jeg kan og vil gjerne hente tidlig (har fleksibel arbeidstid), og jeg henter så snart hun våkner fra ettermiddagsluren (barnehagen sender melding når hun våkner). Men da er ofte klokken 15, og jeg må levere 7 da jeg har første møte 7:30. Alternativene mine er da å vekke henne (uaktuelt), eller hente før siste lur. Men det er vanskelig å time, og så vil vi jo ikke få mer tid sammen, hun vil jo bare sove her hjemme. 

Anonymkode: 7137e...4e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvordan får man til å hente tidlig? Jeg kan og vil gjerne hente tidlig (har fleksibel arbeidstid), og jeg henter så snart hun våkner fra ettermiddagsluren (barnehagen sender melding når hun våkner). Men da er ofte klokken 15, og jeg må levere 7 da jeg har første møte 7:30. Alternativene mine er da å vekke henne (uaktuelt), eller hente før siste lur. Men det er vanskelig å time, og så vil vi jo ikke få mer tid sammen, hun vil jo bare sove her hjemme. 

Anonymkode: 7137e...4e7

Tenker at barnet ditt har fin bhg tid. Tanken er nok mer hos de som blir levert 6.30 og hentet 16.30

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tenker at barnet ditt har fin bhg tid. Tanken er nok mer hos de som blir levert 6.30 og hentet 16.30

Anonymkode: 

Endret av Curlyme
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Levert 06.30 og hentet 16.30? 

Anonymkode: 49f6b...ec5

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vår barnehage er åpen 8-16 nå i korona.

Skrevet

Jeg var selv en sånn mamma som leverte så fort barnehagen åpnet,å hentet rett før stengetid. Men som alenemamma uten bil å hadde en del reisevei så blir det dessverre sånn. 

Anonymkode: 95eef...865

Skrevet

Fuck off! Vi gjør vårt beste, men må jobbe. Sånn er livet. 

Anonymkode: 38478...97d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mange timer er lenge for deg?

Anonymkode: 91e6f...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...