Tough cookie Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 (endret) Dere som bor på steder der det er smitte, tar dere mye smittevern hensyn, eller tar dere med baby rundt omkring? Endret 21. februar 2021 av Tough cookie
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Vi følger de vanlige reglene, men ikke på grunn av babyen. Det blir naturlig nok mye tid hjemme og lite sosial omgang pga det. Nå er babyen blitt ganske stor da ettersom hun kom midt i første smittebølge. Anonymkode: 628d8...9b4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Nei, det er jo helt ufarlig for babyer? Jeg er ikke redd for noen spesielle sykdommer, jeg fullammer (morsmelk er fullt av antistoffer, gode bakterier, stamceller og næring, så immunforsvaret til baby får en ekstra boost), og baby er frisk og sterk. 🥰 Anonymkode: 33e94...af2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har fått beskjed om å være ekstra forsiktig de første tre månedene og forholder meg til det. Vil ikke ta noen sjanser! Kun mannen min og besteforeldre som holder de første tre månedene. Virker som om folk forstår ig syntes det er greit. Vi har alle fått beskjed om å holde minimum en meter avstand da blir det merkelig og legge et nyfødt sårbart barn i armene på de vennene man selv ikke har klemt på på ett år.... Anonymkode: a7e30...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Vi forholder oss til de retningslinjene vi har for smittevern i kommunen til en hver tid, og de er ganske strenge her siden det er en del smitte. Jeg er ikke redd babyen skal få korona, men har definitivt ikke noe lyst til at hun skal få det heller. RS-virus framstår som skumlere, og egentlig syns jeg det er det greiere sånn akkurat mtp sykdom å ha baby nå enn til vanlig. Vi har en toåring i barnehagen som antagelig har ny rekord i tidsperiode uten et eneste luftveissymptom nå, og da slipper vi jo også at babyen blir smittet av noe. Besteforeldre og annen nær familie holder babyen så lenge ingen har noen symptomer. Jeg er mest redd for at en av bestefedrene skal bli smittet av våre barn, de er i risiko for alvorlig forløp. Anonymkode: de1fc...b53 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det er jo helt ufarlig for babyer? Jeg er ikke redd for noen spesielle sykdommer, jeg fullammer (morsmelk er fullt av antistoffer, gode bakterier, stamceller og næring, så immunforsvaret til baby får en ekstra boost), og baby er frisk og sterk. 🥰 Anonymkode: 33e94...af2 Helt ufarlig for babyer er det jo ikke. Selv om du fullammer, kan babyen din bli syk allikevel Anonymkode: 9625d...2e9 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Ikke redd akkurat, men jeg ønsker definitivt ikke at det skal skje. Også pga faren for komplikasjoner i etterkant. https://nhi.no/sykdommer/barn/ulike-sykdommer/mis-c/ Anonymkode: 4892c...d54 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, det er jo helt ufarlig for babyer? Jeg er ikke redd for noen spesielle sykdommer, jeg fullammer (morsmelk er fullt av antistoffer, gode bakterier, stamceller og næring, så immunforsvaret til baby får en ekstra boost), og baby er frisk og sterk. 🥰 Anonymkode: 33e94...af2 Oi, du er naiv. Barn som fullammes blir også syke, det ser jeg i jobben min hele tiden. Anonymkode: 4892c...d54 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oi, du er naiv. Barn som fullammes blir også syke, det ser jeg i jobben min hele tiden. Anonymkode: 4892c...d54 Men det er jo ikke vanlig at spedbarn blir syke. Så det er jo ikke vits å gå og bekymre seg. 🤷♀️ Anonymkode: 5167a...420 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er vel mer redd for vanlig RS virus enn korona. Vil naturligvis ikke at babyen skal få korona, men om man overholder retningslinjene så tenker jeg at det mest sannsynlig går bra. Jeg er dog ekstra forsiktig nå de første 3 mnd, så slapper jeg litt mer av etter det. Anonymkode: a4949...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Min fikk ved 4 ukers alderen. Ingen symptomer Anonymkode: cbb18...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er hjemmeværende med alle barna (3 stk) Så vi passer oss godt. Mannen min (far til barna) er veldig forsiktig på jobb vi har Heller ikke kontakt med andre nå Fordi familien vår bor i andre land i eu. så jeg er ikke bekymret for og bli smittet og Heller ikke baby. Anonymkode: 9719e...973
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min fikk ved 4 ukers alderen. Ingen symptomer Anonymkode: cbb18...c1b Testes så små babyer? Anonymkode: d05d5...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå