AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Min samtale med mental helses hjelpetelefon i går kveld.. forklarte problemet og snakket om hva som hadde skjedd, forventet da at vedkommende skulle stille spørsmål rundt det og engasjere seg litt i hva jeg fortalte. så svarer vedkommende: ellers da? Hva gjør du på om dagen?? hallo liksom? Anonymkode: b2199...87a
powerpuffen Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Det høres jo kanskje noe uprofesjonelt ut, uten at jeg vet hvilken kompetanse de pÃ¥ andre siden av linjen har. Kanskje det er for Ã¥ fÃ¥ deg til Ã¥ tenke pÃ¥ andre ting? Sette pris pÃ¥ det hverdagslige som vi tar for gitt?Â
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Sprinkle skrev (9 minutter siden): Det høres jo kanskje noe uprofesjonelt ut, uten at jeg vet hvilken kompetanse de på andre siden av linjen har. Kanskje det er for å få deg til å tenke på andre ting? Sette pris på det hverdagslige som vi tar for gitt? Tror vedkommende er lei av å høre på andres problemer. Når en ringer mental helse er det jo for å snakke om et problem en trenger råd / hjelp for. Står jo så fint om det på nettet. Ring om du trenger noen å snakke med.. så gidder ikke personen å snakke om problemet engang? Hva er da vitsen på ringe? Anonymkode: b2199...87a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Kan hende de ikke vet hva de skal svare. Også er det sikkert folk som er veldig lei seg som ringer som trenger å snakke om normale ting også. Tror ikke det er vond ment hvertfall. Anonymkode: 5270b...754
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan hende de ikke vet hva de skal svare. Også er det sikkert folk som er veldig lei seg som ringer som trenger å snakke om normale ting også. Tror ikke det er vond ment hvertfall. Anonymkode: 5270b...754 Ja, det er sikkert litt forskjellig. Men når en tar opp en spesifikk problemstilling som er en fortvilt over bør samtalen handle om det. Den handlet hverken om at jeg var lei meg eller har psykiske helseplager. Og da er det lite interessant  å snakke om hva jeg spiser til middag..  Anonymkode: b2199...87a
MortenMinstelønn Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Hvorfor ble alle eksperter. Utifra det lille TS beskriver, kan den som svarte ha hatt en mening med om stille spørsmÃ¥l om hvordan det gÃ¥r ellers. Det kan være sÃ¥nn. Hvis ikke, kan kanskje problemstillingen ha vært for liten.Â
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Jeg veit ikke om de har ordentlig utdannelse i dette de som jobber der heller. Søsteren min jobba i en sånn telefon i en selvmodstelefonsentral da hun fortsatt studerte psykologi. Dette var i USA da.. Anonymkode: 5270b...754
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 MortenMinstelønn skrev (7 timer siden): Hvorfor ble alle eksperter. Utifra det lille TS beskriver, kan den som svarte ha hatt en mening med om stille spørsmål om hvordan det går ellers. Det kan være sånn. Hvis ikke, kan kanskje problemstillingen ha vært for liten. Det heter «hjelpe» telefon.. men hva er det de hjelper med? Anonymkode: b2199...87a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Vedkommende prøvde å få et innblikk i hvordan livet ditt er utenom akkurat dette problemet. Jeg ser ikke hva som er feil med det. Anonymkode: c2ed6...0fb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Hjelpetelefonen har fast ansatte og ikke frivillige. Det var helt sikkert en tanke med spørsmålet. Så vet jeg jo ikke hva problemet var men det kan jo hende de forsøkte å kartlegge omfanget av det. Anonymkode: c1709...b68
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 Hjelp og hjelp, fru Blom. Jeg er så drita lei av at alle skal henvises til denne hjelpetelefonen med svært varierende kvalitet. Med en gang noen plages av noe så er det »RING MENTAL HELSE!» Eller alle gangene noe vanskelig diskuteres på tv, så dukker nummeret deres opp og de mer eller mindre kompetente som sitter der får en storm av folk. Anonymkode: e5b1d...ac4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Mental helse er det største våset jeg noensinne har vært borti. Har i tillegg opplevd at de kan finne på å avslutte midt en samtale ( lurer på om de har en tidsramme på sånn 20 minutter per person eller noe? ) selv om jeg har vært suicidal og forferdelig dårlig. Anonymkode: fdbd3...948 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 Sprinkle skrev (11 timer siden): Det høres jo kanskje noe uprofesjonelt ut, uten at jeg vet hvilken kompetanse de på andre siden av linjen har. Kanskje det er for å få deg til å tenke på andre ting? Sette pris på det hverdagslige som vi tar for gitt? Mange av dem er jo frivillige. Helt vanlige mennesker, uten relevant kompetanse. Anonymkode: 7c6b9...f0c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det heter «hjelpe» telefon.. men hva er det de hjelper med? Anonymkode: b2199...87a Med "hjelp" mener de nok at du får noen å fortelle ting til, å få det ut liksom... Anonymkode: 7c6b9...f0c
powerpuffen Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mange av dem er jo frivillige. Helt vanlige mennesker, uten relevant kompetanse. Anonymkode: 7c6b9...f0c Nettopp. Da kan ikke TS forlange noe mer.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #16 Skrevet 21. februar 2021 Sprinkle skrev (5 timer siden): Nettopp. Da kan ikke TS forlange noe mer. De er faste ansatte, ikke frivillige. Når en sitter på slike tlf bør en ha kunnskap. Må være en dørgende kjedelig jobb om de ikke gidder å engasjere seg.. bare lar innringer tømme seg, uten tips, råd, bekreftelse osv. så sier de.. var det noe mer? Hade bra. Da kan folk like gjerne fortelle historien sin til katten.. like mye respons. Anonymkode: b2199...87a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mental helse er det største våset jeg noensinne har vært borti. Har i tillegg opplevd at de kan finne på å avslutte midt en samtale ( lurer på om de har en tidsramme på sånn 20 minutter per person eller noe? ) selv om jeg har vært suicidal og forferdelig dårlig. Anonymkode: fdbd3...948 Da bør de opplyse om at du har maks 20 min. For slike ting kan gjøre vondt verre for den som ringer inn. Bli avvist Anonymkode: b2199...87a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 Er det en betalt jobb? Som hvemsomhelst kan ta? Anonymkode: 3411d...f8a
powerpuffen Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De er faste ansatte, ikke frivillige. NÃ¥r en sitter pÃ¥ slike tlf bør en ha kunnskap. MÃ¥ være en dørgende kjedelig jobb om de ikke gidder Ã¥ engasjere seg.. bare lar innringer tømme seg, uten tips, rÃ¥d, bekreftelse osv. sÃ¥ sier de.. var det noe mer? Hade bra. Da kan folk like gjerne fortelle historien sin til katten.. like mye respons. Anonymkode: b2199...87a Mental Helse er en landsdekkende medlemsorganisasjon. Jeg er ganske sikker pÃ¥ at mye de driver med er frivillig arbeid.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå