Gå til innhold

barbeint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som ikke bruker sokker, er det blitt helt ut.

Merker selv jeg går oftere uten sokker, blir jeg påvirket ?

Var på en liten sammenkomst her om dagen, da var vi 4 av 8 som gikk barbeint.

2 menn og 2 kvinner

Anonymkode: aef58...05a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det jævlig kaldt på denne tiden av året?

Anonymkode: c90d3...33b

• Liker 3
Skrevet

Enda en tråd ja om det

Anonymkode: 59ee7...f70

• Liker 2
Skrevet

Før var kg. opptatt av Aspergers nå har dere fått fot fetisj. Psyke folk ass. 

Anonymkode: dfce7...f5a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Før var kg. opptatt av Aspergers nå har dere fått fot fetisj. Psyke folk ass. 

Anonymkode: dfce7...f5a

Psyke? 

Anonymkode: 0368e...be8

Skrevet

Æsj så uhygienisk å ta av seg skoa og gå barbeint hos folk, etter å ha gått barbeint i sko.

Anonymkode: 61526...dc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Æsj så uhygienisk å ta av seg skoa og gå barbeint hos folk, etter å ha gått barbeint i sko.

Anonymkode: 61526...dc0

Er ikke mer uhygienisk det en med sokker, bare en gammel myte

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er ikke mer uhygienisk det en med sokker, bare en gammel myte

Nei det er det ikke. Bomullssoker trekker til seg og holder på svette, det gjør ikke en bar fot. 

Anonymkode: 03c23...803

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Dette må jo være noe som kun er normalt i enkelte kretser. Jeg har aldri sett det noen gang og har aldri gjort det selv. 

I tillegg er det ganske spesielt å gå barbent i vintersko og jeg kan ikke tenke meg annet enn at det blir veldig kaldt i mange minusgrader. Så det å gå med sokker er nok det mest normale fortsatt. 

Skrevet
TheCatLady skrev (20 timer siden):

Dette må jo være noe som kun er normalt i enkelte kretser. Jeg har aldri sett det noen gang og har aldri gjort det selv. 

I tillegg er det ganske spesielt å gå barbent i vintersko og jeg kan ikke tenke meg annet enn at det blir veldig kaldt i mange minusgrader. Så det å gå med sokker er nok det mest normale fortsatt. 

Ser ikke hva som er så spesielt med å gå uten sokker, ser det gjøres hele tiden blant folk, selv blir jeg kald med sokker i vintersko og varm uten.

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ser ikke hva som er så spesielt med å gå uten sokker, ser det gjøres hele tiden blant folk, selv blir jeg kald med sokker i vintersko og varm uten.

Ok, jeg ser det aldri. Jeg har aldri vært på besøk hos noen, på fest eller andre sosiale sammenkomster hvor folk går rundt barbent, annet enn om sommeren når det er veldig varmt, så jeg tror ikke at det er normalt å gå barbent om vinteren. 

Noen gjør det jo sikkert, men hadde stusset om noen kom på besøk barbent om vinteren. 

Så har mine tvil om hvor vanlig det er at folk gjør det hele tiden midt på vinteren. At noen trives med å gå barbent året rundt er noe annet. Det må de nå bare gjøre for min del. 

Skrevet
TheCatLady skrev (20 timer siden):

Ok, jeg ser det aldri. Jeg har aldri vært på besøk hos noen, på fest eller andre sosiale sammenkomster hvor folk går rundt barbent, annet enn om sommeren når det er veldig varmt, så jeg tror ikke at det er normalt å gå barbent om vinteren. 

Noen gjør det jo sikkert, men hadde stusset om noen kom på besøk barbent om vinteren. 

Så har mine tvil om hvor vanlig det er at folk gjør det hele tiden midt på vinteren. At noen trives med å gå barbent året rundt er noe annet. Det må de nå bare gjøre for min del. 

Du veksler mellom normalt og vanlig, det er helt normalt å gå barbeint om det er vanlig eller ei skal ikke jeg påstå, men selv ser jeg nakne føtter i alle sammenheng. Finnes ikke noe som er mer naturlig en å være barbeint.

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du veksler mellom normalt og vanlig, det er helt normalt å gå barbeint om det er vanlig eller ei skal ikke jeg påstå, men selv ser jeg nakne føtter i alle sammenheng. Finnes ikke noe som er mer naturlig en å være barbeint.

Nå er det jo du som fremsetter en påstand om at du ser det hele tiden. Noe jeg ikke er enig i. Ikke nå om vinteren i hvert fall, men om sommeren og det er varmt så er det noe man ser hele tiden. 

Jeg bryr meg ikke om hva enkeltpersoner gjør, men å påstå at man ser det hele tiden midt på vinteren setter jeg mine tvil til. Vi har nettopp hatt en kuldeperiode over hele landet og allikevel går folk altså barbent? Jeg bare synes det høres utrolig merkelig ut og ikke spesielt normalt, nei. 

Endret av TheCatLady
Skrevet
TheCatLady skrev (1 time siden):

Nå er det jo du som fremsetter en påstand om at du ser det hele tiden. Noe jeg ikke er enig i. Ikke nå om vinteren i hvert fall, men om sommeren og det er varmt så er det noe man ser hele tiden. 

Jeg bryr meg ikke om hva enkeltpersoner gjør, men å påstå at man ser det hele tiden midt på vinteren setter jeg mine tvil til. Vi har nettopp hatt en kuldeperiode over hele landet og allikevel går folk altså barbent? Jeg bare synes det høres utrolig merkelig ut og ikke spesielt normalt, nei. 

At noe som er så naturlig som å være barbeint finnes merkelig syns jeg er veldig sært, det er da varmt inne for det om det er vinter.Du er ikke mye på insta sjønner jeg.

Hadde jeg hatt venner som så på meg som unormal fordi jeg ikke hadde sokker eller stusset over det, hadde jeg lurt om de hadde lite å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 21.22):

Nei det er det ikke. Bomullssoker trekker til seg og holder på svette, det gjør ikke en bar fot. 

Anonymkode: 03c23...803

Fotsopp spres ved at folk går uten sokker, FORKLAR MEG DET DA

Anonymkode: 46766...0e6

Skrevet

Eeww...

Jeg går mye barbeint på sommerhalvåret, både ute og inne, men jeg vasker føttene mine før jeg går inn. Vasker dem grundig før jeg legger meg om kvelden også. Aldri i livet om jeg hadde gått barbeint hjemme hos noen andre. Ikke fordi jeg er så redd for bakterier, men mest fordi jeg syns føtter er ekle. Jeg bytter alltid til rene sokker når jeg går inn i noen andres hjem og skifter igjen med en gang jeg kommer inn døra hjemme.  Jeg gjør det mest av respekt for de jeg er på besøk hos.  Og litt for meg selv. 

Anonymkode: 12d7c...c98

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At noe som er så naturlig som å være barbeint finnes merkelig syns jeg er veldig sært, det er da varmt inne for det om det er vinter.Du er ikke mye på insta sjønner jeg.

Hadde jeg hatt venner som så på meg som unormal fordi jeg ikke hadde sokker eller stusset over det, hadde jeg lurt om de hadde lite å gjøre.

Jeg mener ikke at du er unormal, men jeg tror ikke at det er normalt å gå uten sokker midt på vinteren. Du skrev tidligere at du gikk uten sokker i vinterskoene også. Kanskje du da er veldig varmblodig og henger i miljø der dette er helt vanlig og normalt, men for min del blir det fremmed og noe jeg aldri har sett. 

Jeg er på insta, men barbente mennesker er noe jeg aldri ser. Det er ikke akkurat noe jeg har en spesiell interesse for heller så oppsøker det ikke. 

Så for å oppsummere så mener jeg ikke at du er unormal, men sånn som det er fremstilt i HI så virker det som dette er noe alle gjør og at det er ut med sokker. Det tviler jeg på at noen gang blir ut. 

Skrevet

Jeg var også på en liten sammenkomst her om dagen. Der hadde alle sokker på. Og ettersom jeg ikke så noen ta på seg sokker i entreen tror jeg jammen meg de hadde på sokker i vinterskoa også. 

Det er voldsomme mengder med barbent tråder her, mens jeg som lever et ganske sosialt liv (ikke så mye akkurat nå) knapt har sett noen gå barbent hos andre annet enn kanskje på sommerfest.

Anonymkode: 5c639...f87

• Liker 2
Skrevet

Har sett at Erna Solberg, statsministeren går mye barbeint i sko. Hun tok dem til og med av seg i et barnehage besøk når hun drev valgkamp eller noe sånt. Så ikke lekkert ut, men tydeligvis sånt man gjør i enkelte barnehager eller skoler. Men trodde bergensere flest brukte innesko.

Anonymkode: 791cc...821

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fotsopp spres ved at folk går uten sokker, FORKLAR MEG DET DA

Anonymkode: 46766...0e6

Ja det skal du få. Fotsopp får du lett helt på egenhånd, av den grunn at du ikke er nøye nok selv med renhold av føtter, og sokkeskift. Og skoene må bli tørre mellom hver gang de brukes. Gjør de ikke det, er det fin grobunn for fotsoppen. Har slitt litt med fotsopp selv, så vet hva som skal til for å unngå den. Og nei, jeg har ikke latt vær å vaske meg og skifte sokker.

Anonymkode: 59ee7...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...