Gå til innhold

Er kjæresten/ektefellen din erstattelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er uerstattelig❤️ Ingen har noen gang forstått meg som han gjør. Den rause, gode, lyttende og kjærlige mannen min er min aller bestevenn. Jeg vet at mener det samme om meg. Det startet ikke så veldig enkelt for oss, men vi har klart å bygge et godt forhold 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ha ha... Sammenligner du utroskap med drap? Da er du en smule intens. 

Bare lurer... Mange gifte menn som mener kona er uerstattelig samtidig som de har en elskerinne. Bare et spørsmål. Så slapp av. 

Anonymkode: 124df...116

Nei, slang bare ut et annet tilfeldig spm som oppegående folk ikke gjør. Slapp av

Hvor har du møtt disse mennene? Elsker man noen som er uerstalletige, så misbruker man de ikke verken fysisk eller psykisk (utroskap f.eks)

Anonymkode: 0322f...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis det er faren til barna så.

Anonymkode: 4e06c...290

Nei, ikke det heller. Oss foreldre kan og bli erstattet, det har jeg sett flere ganger, noen ganger er erstatningen mye bedre en originalen og.

Anonymkode: 43978...69e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En partner vil aldri kunne bli uerstattelig, det er bare barn som er det. 

Tull, min mann er helt uerstattelig for meg, på lik linje med barn... Kunne ikke tenkt meg noe som kunne få meg til å bytte ham med noen annne.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, ikke det heller. Oss foreldre kan og bli erstattet, det har jeg sett flere ganger, noen ganger er erstatningen mye bedre en originalen og.

Du må ha lite kjærlighet i deg

Skrevet

Denne tråden gjør meg skikkelig trist. Fordi jeg på en måte har mistet den følelsen, og er blitt usikker på ekteskapet (det kjennes ut som at følelsene er borte). Samtidig vet jeg at kona mi ser på meg som uerstattelig. Og ja, vi har nettopp snakket om akkurat dette. 

Anonymkode: aeef0...1db

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne tråden gjør meg skikkelig trist. Fordi jeg på en måte har mistet den følelsen, og er blitt usikker på ekteskapet (det kjennes ut som at følelsene er borte). Samtidig vet jeg at kona mi ser på meg som uerstattelig. Og ja, vi har nettopp snakket om akkurat dette. 

Anonymkode: aeef0...1db

Har du sagt til kona hvordan du har det, da? 

Anonymkode: 3fdc3...25b

Skrevet

Jeg tror jeg kunne funnet meg en ny dersom forholdet vårt tok slutt, jeg tror ikke det finnes bare én sjelevenn for alle.

Samtidig så er han uerstattelig likevel. Han er far til mine barn og vi har 15 år med minner og historie sammen - dét kan jo ikke erstattes. 

Anonymkode: a288a...24f

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha vært igjennom et samlivsbrudd etter et langt samliv, så tror jeg det.

Jeg kunne erstattet en mann, også han som er kjæresten min i dag, til tross for at jeg elsker han mye mer intenst enn den forrige. Barna derimot, de er uerstattelige.

Anonymkode: 132c8...c7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, slang bare ut et annet tilfeldig spm som oppegående folk ikke gjør. Slapp av

Hvor har du møtt disse mennene? Elsker man noen som er uerstalletige, så misbruker man de ikke verken fysisk eller psykisk (utroskap f.eks)

Har ikke møtt slike menn. Men leser ofte om dem her på KG. :) 

Du vet dette kan rapporteres som brukerangrep? (se uthevet) 

Ikke svar på spørsmål om du ikke takler å svare ordentlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter å ha vært igjennom et samlivsbrudd etter et langt samliv, så tror jeg det.

Jeg kunne erstattet en mann, også han som er kjæresten min i dag, til tross for at jeg elsker han mye mer intenst enn den forrige. Barna derimot, de er uerstattelige.

Anonymkode: 132c8...c7d

Jeg syntes ikke barn er noe mer uerstattelige enn en ektefelle (om det er ekte kjærlighet da), heller motsatt. Don't get me wrong, elsker barna - men de er man jo glad i uansett når de popper ut, og de kan man få flere av + er mer pliktkjærlighet (biologisk), men en ekte livspartner du elsker alt med er sjeldere enn å være glad i biprodukter av deg selv

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke møtt slike menn. Men leser ofte om dem her på KG. :) 

Du vet dette kan rapporteres som brukerangrep? (se uthevet) 

Ikke svar på spørsmål om du ikke takler å svare ordentlig. 

Hvordan er det brukeranngrep å si at oppegående folk ikke er utro? Tror du må lese deg opp på begreper

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det brukeranngrep å si at oppegående folk ikke er utro? Tror du må lese deg opp på begreper

Tror du må slutte å vri på det som du selv skrev. 

Du påstår at jeg slenger ut et spørsmål som et oppegående mennesket ikke ville gjort. 

"slang bare ut et annet tilfeldig spm som oppegående folk ikke gjør"

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Føler du at kjæresten eller mannen/kona di er erstattelig eller uerstattelig? Tror du at det finnes flere fisk i havet som passer deg, til tross at du elsker partneren din? Forklar gjerne, og si hvilket kjønn du er. 

Jeg og mannen har en diskusjon om dette, hvor den ene mener at en livspartner kan byttes ut til noe tilsvarende/bedre, mens den andre mener at en partner er uerstattelig og at det aldri vil finnes en så høy grad av kjærlighet i noen andre. 

Anonymkode: 9efcd...2d7

Snakker dere litt forbi hverandre? 

Det kommer jo an på hvordan man definerer uerstattelig. 

Partner er uerstattelig på den måten at ingen kan være som akkurat denne partneren, og hvis han/hun blir borte vil man aldri få igjen den kjærligheten man hadde med denne personen. 

Samtidig er partneren erstattelig på den måten at hvis han døde, så hadde jeg etter hvert funnet meg en ny partner. Og så hadde vi hatt en annen kjærlighet, som var ny til ny partner. Men selvfølgelig ville man alltid følgt sorg over gammel partner, selv om det mildnes med tiden.

Det må ikke være enten-eller. 

Anonymkode: 4d05d...50b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du må slutte å vri på det som du selv skrev. 

Du påstår at jeg slenger ut et spørsmål som et oppegående mennesket ikke ville gjort. 

"slang bare ut et annet tilfeldig spm som oppegående folk ikke gjør"

"Slang bare ut et tilfeldig spm ang noe som oppegående folk ikke gjør" skulle det stå. Mente altså at oppegående folk verken dreper eller er utro, når du spurte om jeg sammenlignet det... Var jo det jeg svarte på, men gikk vel litt fort i svingen - men ikke så alt for vanskelig å se det var det som mentes da  :fnise:

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Han er ikke erstattelig, nei. Absolutt ikke. Hvis han gikk bort og jeg ble nødt til å gå videre uten han, så er jeg helt overbevist om at jeg ikke ville passet bedre sammen med noen andre.

Kanskje jeg hadde funnet meg en ny, kanskje ikke. Det ville uansett aldri blitt det samme, og det kunne aldri overgått det jeg har nå.

Skrevet

Min mann er uerstattelig.  Om han skulle falle fra, vil ingen kunne ta hans plass.  Vi har kjent hverandre siden vi var 18 år. Har barn og barnebarn sammen, hjemmet vårt og felles venner.  Vår felles historie er 50 år, og det er mye i et menneskeliv.  

• Liker 2
Skrevet

Alt er nok relativt. 

Jeg husker jeg gikk fra å være så opp under ørene forelska i eksen min at jeg vurderte å ikke en gang finne meg ny partner om han DØDE, til å finne meg ny kjæreste kjapt da han slo opp og sa han hadde tenkt på det lenge. For jeg følte at han hadde løyet til meg om den han var, og da falt det for meg bort ei kjærlighet jeg opprinnelig følte sterkt og forpliktende på. Rart å tenke på at jeg kanskje hadde slitt med å gå videre og erstatte ham dersom han døde og jeg fortsatt trodde han elska meg.

Anonymkode: 3fdc3...25b

Skrevet

Ja, dør hen så vil jeg aldri være med noen igjen.

Anonymkode: 6fe3c...187

• Liker 1
Skrevet

For meg er mannen min uten tvil uerstattelig. 

For dere som nevner at det kun er barn som er uerstattelige: hva med de som ikke ønsker/kan få barn? 

Anonymkode: 6bffa...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...