AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Tenkte på tilvenning i mai, også kommer sommerferien med stengt barnehage ganske raskt oppå? Ville dere utsatt til august? Anonymkode: 91c41...3c9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Ja, da ville jeg ventet til august, ellers får dere fort en helt ny tilvenning etter ferien. Det sagt så er det sjelden barnehager tar inn nye barn i mai. Anonymkode: e6033...db5 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Da må du vel betale for de 10 månedene før mai som du ikke bruker barnehagen også, for i det hele tatt å få plass der (medmindre du har en barnehage som godtar oppstart utenom august (og januar). Anonymkode: 65a29...fb9 1
cattleya Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 Hvis det er snakk om en ettåring ville jeg ventet. Eldre barn kan muligens ta det bedre. De vil huske at de har vært der før.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Vi valgte å vente til august for å slippe lang ferie kort tid etter tilvenning. Tenkte at vi da kom til å måtte ha ny tilvenning i august Anonymkode: d2bed...580
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Min startet i barnehagen januar i fjor. Da var hun 13 måneder. Tilvenningen gikk veldig bra, hun stortrivdes. Så stengte barnehagene i mars, og da hun begynte igjen i mai, måtte hun ha ny tilvenning. Anbefaler derfor å vente med barnehagestart i august, og ikke mai måned for så å la barnet ha ferie i 3 uker like etter tilvenning Anonymkode: 0794e...f9f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 Hei! Jeg er barnehagelærer, og har ofte hatt tilvenning på barn i mai. Det har stort sett gått veldig fint - den store fordelen for barna som begynner midt i året er at vi ofte har god tid til å fokusere på tilvenningen, vs i august hvor mange barn starter ca samtidig. Så jeg tenker fordelene og ulempene oftest kan være «like store», så magefølelse og hva som passer deres familie bør vel veie tyngst ☺️ Anonymkode: 4dff7...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 Takk for svar. Hun ble 1 år nå i februar. Anonymkode: 91c41...3c9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Hvis barnet starter tidlig i mai og ferien ikke er før i juli er det nesten to måneder hun kan gå der før det stenger igjen. Høres ikke ut som noe stort problem for meg, men du kjenner din egen unge best Anonymkode: 2d48b...a88 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Men når barnet ditt fylte ett år i februar og søknadsfrist for opptak ikke har vært enda, hvordan vet du at du har mulighet til å begynne i mai? For ingen bhg har lov til å si at "vi holder av plass til deg". Hilsen pedleder som jobber med opptak. Anonymkode: 05ade...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Har du fått plass allerede? Eller skal du søke nå innen 1.mars? For det opptaket gjelder vel neste barnehageår, altså fra august? Anonymkode: d610a...025
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men når barnet ditt fylte ett år i februar og søknadsfrist for opptak ikke har vært enda, hvordan vet du at du har mulighet til å begynne i mai? For ingen bhg har lov til å si at "vi holder av plass til deg". Hilsen pedleder som jobber med opptak. Anonymkode: 05ade...b5d Det kommer jo helt an på situasjonen der man bor. Her er det mangel på barn til å fylle opp barnehagene, og tre barnehager rett i nærheten av hverandre «sloss» om barna. Alle barnehager har noen ledige plasser til småbarn, og man kan være (så godt som) sikker på å få plass - med oppstart når man vil 😊 Anonymkode: db51b...c75
Snedig Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Jeg er barnehagelærer, og har ofte hatt tilvenning på barn i mai. Det har stort sett gått veldig fint - den store fordelen for barna som begynner midt i året er at vi ofte har god tid til å fokusere på tilvenningen, vs i august hvor mange barn starter ca samtidig. Så jeg tenker fordelene og ulempene oftest kan være «like store», så magefølelse og hva som passer deres familie bør vel veie tyngst ☺️ Anonymkode: 4dff7...7ee Enig i denne! Har hatt tilvenning i begynnelsen av mai, og det var en drøm. det var ingen andre enn mitt barn som var ny, så de ansatte hadde god tid til å gi barnet mye oppmerksomhet. Men vi valgte sein sommerferie slik at det ble to hele måneder i barnehagen før ferie. Det var litt vanskelige leveringer en liten uke i august, men virkelig ingen ny tilvenning for oss. Og da var det masse nye yngre barn som skulle starte. Så jeg har vært veldig fornøyd med oppstart i mai. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 Vi har ikke fått plass ennå, men ønsket oppstartdato er satt i mai. Vi har hatt søknad allerede inne i over 1 år. Så bare oppdaterte vi den i september. Anonymkode: 91c41...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå