Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hormonspiral og ikke har mensen lenger, tar dere jevnlig graviditetstest? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er litt av greia med hormonspiral, at man skal slippe å tenke på det i 3-5 år.

Anonymkode: f7e73...c01

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble gravid med tvillinger på hormonspiral. 

Jeg skjønte at jeg var gravid, som første gang jeg var det, veldig tidlig. Jeg vet egentlig ikke hvordan, bare visste det. Følte det. 

Eneste gang jeg tok graviditetstest mens jeg hadde spiralen. Stolte på den innen dette, og trodde ikke at jeg kunne bli gravid med slik dobbeltsikring. Prøvde derfor å slå det bort først, men klarte det ikke, og tok en test etter noen dager. 

Ikke bare gravid altså, men ultralyd for å se om det var inni eller utenfor livmoren (ofte utenfor når man har spiral) viste tvillinger. Dobbeltsjokk!

I ettertid vil jeg si dobbel glede, men det var det ikke umiddelbart. 😜

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke gjort en eneste gang på 5 år. Om jeg hadde fått symptomer på graviditet hadde jeg selvfølgelig tatt en. Men ikke pga manglende mens. Det har jeg blitt så vant til atte. Og fantastisk er det!! 

Anonymkode: 732f9...934

• Liker 1
Skrevet

Nei,  jeg tok en test da mensen forsvant, men etter det har jeg regnet det som en normal effekt av spiralen for meg og da tar jeg ikke flere. Jeg var ikke så veldig fruktbar i utgangspunktet, vi prøvde lenge før barna kom, så det er svært usannsynlig at jeg blir gravid nå. 

Anonymkode: fee52...482

Skrevet

Takk for svar dere 😊 fikk spiralen i fjor og har bare vært uten mensen et par måneder så ble så usikker, så tok en test for sikkerhets skyld. Fremover får jeg bare prøve å stole på at spiralen funker. 

Skrevet

Jeg er på min 3. hormonspiral, har aldri testet mens jeg har hatt spiral, selv om jeg stort sett har mistet mensen. Kjenner litt etter symptomer innimellom, men har jeg ingen så tester jeg heller ikke. 

Anonymkode: a87df...c40

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (19 timer siden):

Jeg skjønte at jeg var gravid, som første gang jeg var det, veldig tidlig. Jeg vet egentlig ikke hvordan, bare visste det. Følte det. 

Eneste gang jeg tok graviditetstest mens jeg hadde spiralen. Stolte på den innen dette, og trodde ikke at jeg kunne bli gravid med slik dobbeltsikring. Prøvde derfor å slå det bort først, men klarte det ikke, og tok en test etter noen dager. 

Ikke bare gravid altså, men ultralyd for å se om det var inni eller utenfor livmoren (ofte utenfor når man har spiral) viste tvillinger. Dobbeltsjokk!

Så moro! Eller hva jeg skal si :laugh: Jeg ble også gravid med tvillinger på hormonspiral😅

Anonymkode: cadbb...516

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så moro! Eller hva jeg skal si :laugh: Jeg ble også gravid med tvillinger på hormonspiral😅

Yey, jeg er plutselig ikke den eneste superfertile tross hormonspiral. 🤛

Ja det ble jo moro med tvillinger, men ikke akkurat da jeg oppdaget det. Da var det et stort sjokk. Regner med at du kjenner deg igjen i det. 😄

Skrevet
Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Yey, jeg er plutselig ikke den eneste superfertile tross hormonspiral. 🤛

Ja det ble jo moro med tvillinger, men ikke akkurat da jeg oppdaget det. Da var det et stort sjokk. Regner med at du kjenner deg igjen i det. 😄

Nei det er du ikke da. Ikke jeg heller 🙊

Jada! Kjenner meg veldig igjen i det. Jeg var veldig klar for nytt studie, men plutselig måtte alt settes på vent. Ikke barebare med 2 babyer heller, men heldigvis går det seg til! Selv om det er travelt nå også :laugh:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er du ikke da. Ikke jeg heller 🙊

Jada! Kjenner meg veldig igjen i det. Jeg var veldig klar for nytt studie, men plutselig måtte alt settes på vent. Ikke barebare med 2 babyer heller, men heldigvis går det seg til! Selv om det er travelt nå også :laugh:

Planer måtte snus 360 grader her også. Jeg og tvillingenes far bodde ikke engang sammen ennå, og plutselig hastet både det og større bolig. 

Ble styrete, men det har gått bra, og vi anser det i ettertid som morsomt og fantastisk. Tvillinger er gøy! 😊

Skrevet
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Planer måtte snus 360 grader her også. Jeg og tvillingenes far bodde ikke engang sammen ennå, og plutselig hastet både det og større bolig. 

Ble styrete, men det har gått bra, og vi anser det i ettertid som morsomt og fantastisk. Tvillinger er gøy! 😊

Det gjorde ikke vi heller faktisk 😂 Så kjenner meg veldig igjen!

Enig i det! ☺️ Hvor gamle er dine?

(Beklager fryktelig OT her nå).

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjorde ikke vi heller faktisk 😂 Så kjenner meg veldig igjen!

Enig i det! ☺️ Hvor gamle er dine?

(Beklager fryktelig OT her nå).

Mine er tenåringer nå. Store, flinke og i stor grad selvgående. Travle år er tilbakelagt, og eneste jeg kan anmerke nå er at de er litt dyre i drift innimellom. 😄

Jeg og far holder fremdeles sammen, og det dobbeltsjokket har vist seg å være det beste i livet. 🥰

Skrevet
Trolltunge skrev (3 timer siden):

Mine er tenåringer nå. Store, flinke og i stor grad selvgående. Travle år er tilbakelagt, og eneste jeg kan anmerke nå er at de er litt dyre i drift innimellom. 😄

Jeg og far holder fremdeles sammen, og det dobbeltsjokket har vist seg å være det beste i livet. 🥰

Såpass ja! Fantastisk ☺️

Og så fint!🥰 Det håper jeg at vi også gjør!

Takk for svar ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Såpass ja! Fantastisk ☺️

Og så fint!🥰 Det håper jeg at vi også gjør!

Takk for svar ❤️

De håper jeg også at dere gjør! ♥️

Livet lar seg ikke alltid planlegge, men det kan bli fint likevel. 🥰

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (25 minutter siden):

De håper jeg også at dere gjør! ♥️

Livet lar seg ikke alltid planlegge, men det kan bli fint likevel. 🥰

Takk 🥰❤️

• Liker 1
Skrevet
Trolltunge skrev (23 timer siden):

Dobbeltsikring? 

Anonymkode: 79175...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dobbeltsikring? 

Anonymkode: 79175...890

Hormonspiral er en prevensjon som virker på to måter. Både ved hormoner som forhindrer eggløsning og som vanlig spiral, ved å forhindre at eventuelt befruktet egg skal feste seg. Det er to prevensjonsmiddler i ett, dermed dobbeltsikring. 

Ja hormonene gjør også slimhinner tynnere, så egg ikke enkelt skal feste seg av den årsaken også, så det er nesten trippelsikring. 

Likevel fikk jeg altså tvillinger selv om jeg hadde hormonspiral. Ikke er jeg eneste heller, viste det seg i denne tråden. 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...