Gå til innhold

Oslo folk strømmer til kjøpesenterene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så falsk overskrift da?

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig gjør de det. Det er jo bare idiotene i regjering som ikke vil skjønne hva som skjer når man stenger bare noen steder. 

• Liker 8
Skrevet

Skumle greier. Her har nabokommunene omtrent akkurat like mye smitte som Oslo og så kommer det Oslo-folk "strømmende".

• Liker 2
Skrevet

*Oslofolk 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes at det er illojalt.

Er også sliten av restriksjoner, det begynner å tære på psyken. Men jeg gjør så godt jeg kan, og drar ikke ut av bydelen min med mindre det er noe helt spesielt. 

Jeg bor i en bydel der veldig mye er sentrert rundt kjøpesentre, som nå er stengt. Det er knapt noen frittstående butikker.

Likevel løser det meste seg dersom man er litt kreativ. Det er ikke alltid man trenger å kjøpe noe med én gang behovet melder seg. Og dersom man virkelig trenger noe, kan man alltids finne en løsning.

Noen av de frittstående butikkene som er åpne, har overraskende mye i sortimentet. Andre butikker lar deg hente utenfor. Har også kjøpt brukt av en noen her i nabolaget - med behørig avstand ved overlevering. 

Har observert at kollektivtrafikken til sentrum er nesten tom, og tror ikke at det hadde vært noe problem å komme seg inn til spesialbutikker og likevel holde avstand. Spesielt dersom man unngår å reise på de tidspunktene da det tradisjonelt er mange som reiser samtidig.

Restriksjonene føles nok litt «tyngre» for oss som bor i bydeler med færre frittstående butikker. Men de er der av en grunn. Nå må vi være litt solidariske og løsningsorienterte.

Å dra på «shopping» på Liertoppen eller Strømmen ser jeg ingen god grunn til.

Skrevet

Jeg husker ikke helt hvor det sto, men mener at det var snakk om at Oslofolk strømmet til Strømmen Storsenter....? :vetikke:

Skrevet
Miss-Grey skrev (På 22.2.2021 den 16.36):

Jeg synes at det er illojalt.

Man kan mene det man ønsker, men man så hva som skjedde med Vinmonopolet og treningssentrene. Det var forventet at det kom til å bli sånn. Utifra hvordan det er i Oslo så bemerker jeg meg at selv de mest positive til tiltakene begynner å bli drittlei og har tatt seg en tur. 

Skrevet

Ja vi i Oslo har faktisk også behov for å handle. Nå har sentere vært stengt siden nyttår og jeg er dritt lei av å måtte gå ned hele Bogstadveien/Karl Johan og gå innom hver enkelt butikk/vandre rundt i hele byen istedenfor å dra på et senter, få med alt jeg skal ha og stikke. Så da blir jeg å dra til Fornebu S/Sandvika

• Liker 3
Skrevet
Sylveon skrev (1 time siden):

Man kan mene det man ønsker, men man så hva som skjedde med Vinmonopolet og treningssentrene. Det var forventet at det kom til å bli sånn. Utifra hvordan det er i Oslo så bemerker jeg meg at selv de mest positive til tiltakene begynner å bli drittlei og har tatt seg en tur. 

Ja, jeg forstår at det er en viss «tiltaksslitasje». Men det at noen gjør dette, rettferdiggjør ikke at alle gjør det. 

Men for de fleste av oss krever nedstenging av kjøpesentrene ganske lite. Og jeg bor som sagt i en bydel der nesten alle butikker er lagt til kjøpesentre, og de få frittstående butikkene som finnes er matbutikker.

Man kan få tak i alt som er strengt nødvendig i Oslo, til tross for tiltakene.

Kan klare meg uten kjøpesenter-shopping i noen uker til. Og jeg forstår strengt talt ikke dem som setter sitt eget behov for å gå på kjøpesenter over dem som virkelig sliter nå. 

Skrevet
Spicymami skrev (1 time siden):

Ja vi i Oslo har faktisk også behov for å handle. Nå har sentere vært stengt siden nyttår og jeg er dritt lei av å måtte gå ned hele Bogstadveien/Karl Johan og gå innom hver enkelt butikk/vandre rundt i hele byen istedenfor å dra på et senter, få med alt jeg skal ha og stikke. Så da blir jeg å dra til Fornebu S/Sandvika

Oslo kan jo handle! Bare ikke på kjøpesenter.

Kan ikke skjønne at du sparer så mye tid på dette, og at ulempene virkelig er så store for deg. 

Hvor mye har man egentlig behov for å kjøpe i løpet av en tomånedersperiode? Dersom man ser vekk fra mat og det som uansett er åpent? 

I nabolaget mitt er det eldre mennesker som knapt har vært ute av døra på et år. Ungdom har blitt isolert og mistet både skole og fritidsaktiviteter. Jeg gikk glipp av begravelsen til et nært familiemedlem, vi måtte trekke lodd om å delta.

Er behovet for at handlingen skal skje på et senter virkelig så stort at du synes at det er verdt å risikere å spre smitte over større områder? Jeg bare spør...

• Liker 1
Skrevet
Miss-Grey skrev (1 time siden):

Oslo kan jo handle! Bare ikke på kjøpesenter.

Kan ikke skjønne at du sparer så mye tid på dette, og at ulempene virkelig er så store for deg. 

Hvor mye har man egentlig behov for å kjøpe i løpet av en tomånedersperiode? Dersom man ser vekk fra mat og det som uansett er åpent? 

I nabolaget mitt er det eldre mennesker som knapt har vært ute av døra på et år. Ungdom har blitt isolert og mistet både skole og fritidsaktiviteter. Jeg gikk glipp av begravelsen til et nært familiemedlem, vi måtte trekke lodd om å delta.

Er behovet for at handlingen skal skje på et senter virkelig så stort at du synes at det er verdt å risikere å spre smitte over større områder? Jeg bare spør...

poenget er at jeg går mindre rundt omkring hvis jeg drar til et spesifikt sted og handler alt der. Hvis jeg hadde hatt corona er det lettere å kontrollere hvor jeg har vært når jeg kjører frem og tilbake til et senter vs å ta kollektivt til oslo s og vandre gjennom alle gater. Hva slags behov jeg har for å handle er strengt tatt ingen andres problem og det er helt lov å handle i Bærum. De skulle ikke stengt hvis de ikke vil at folk skal fly til nabokommunene:) 

• Liker 2
  • Opprett ny...