Gå til innhold

Venninne som later som hun er en god venn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne fra barndommen. Hun har fadet ut meg og flere tidligere men later som hun er så uskyldig og snill. Ofte inviterer hun venner på besøk og har middager osv, men unnlater å invitere meg med sine venner osv. Ga henne en ny sjanse da hun kom krypende tilbake når jeg fikk god utdanning, jobb, stort hus og livet på stell etter hun forsvant fra livet mitt for mange år siden. Etter jeg fikk barn har jeg fått et veldig godt og stabilt liv, og hun har vært en del av livet mitt igjen.

Men hvorfor var jeg ikke god nok før nå? 

Når jeg fikk suksess var jeg god nok for henne og hennes «gjeng».. Før forlot hun meg når jeg trengte henne som aller mest. Hun utestengte meg på skolen og hadde venner som mobbet meg fordi jeg ikke var så opptatt av utseendet som de uten at hun brøt inn. Jeg måtte gå i terapi i mange år etter dette. 

Når jeg har sosiale ting kommer hun gjerne og later da som hun er min beste venninne fordi festene hjemme hos meg pleier å ha godt rykte og mange kommer, og alt jeg steller i stand er ofte bra planlagt. Hun går rundt og snakker om oss som om vi er dødsrike og at hun er så nær venninne. Jeg hører aldri fra henne i perioder, og hun virker å være død. Ofte svarer hun ikke på snap og messenger men GUD så gode venner vi er...

Nå har hun tydeligvis sagt til mange bekjente og ei jeg kjenner fortalte at hun da at vi er dødsrike og at vi har mye mer penger enn hva vi har. Og hun har fortalt venner og familie at vi lever luksuriøse liv som om vi er «ovenpå», men vi er bare en vanlig familie med litt bedre råd enn de fleste, men føler hun prøver å få fram et feil bilde her. Synes det er litt rart at hun driver å sier slik og «blåser» meg opp som om jeg er en snobb eller noe.. 

Nå er hun «forsvunnet» igjen.. Noen som skjønner greia eller? 

Anonymkode: bdf12...1a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du burde gå videre med livet ditt og slutte å henge igjen i fortiden for din egen del også. Hun tar tydeligvis mer energi enn hun gir deg, så ikke bruk tid på det. ❤️ 

Anonymkode: 84680...836

• Liker 11
Skrevet

Hun der hadde jeg ikke invitert hjem til meg igjen i alle fall. Kan du bare fade henne ut?

Anonymkode: 8c704...54c

• Liker 2
Skrevet

Samboer hadde kjøpt seg ny bil da han hadde råd, og hans største ønske var å kjøpe en ny elbil. Ønsker ikke å spesifisere modell men den var veldig dyr! Samboer har en god jobb og etter mange års utdanning synes jeg han fortjener denne bilen da dette var hans største ønske. Dessuten har ikke folk noe med hva han kjøper seg tenker jeg. Jeg synes det er flott at han har en bil han er stolt av. 

Min venninne har hengt seg opp i dette og spurt veldig mye om denne bilen som jeg nesten ikke har nevnt annet enn når hun har spurt. 

Jeg fikk høre fra hennes bror og ei gammel venninne jeg møtte på butikken at hun hadde fortalt at vi virkelig likte å bruke pengene våre på «luksus», og hun hadde fått fram at vi var litt «ovenpå».. Hun hadde også vært litt frekk og rar når hun snakket om bilen vår til meg, og hun sa at hun håper bilen ville starte fordi hun syntes det var rart at samboer ønsker å bruke så mye penger på en bil. 

Jeg ble litt paff, og sa at jeg tror at bilen vil starte da noe annet hadde vært rart da den er ny. Og jeg konstaterte at jeg ikke bryr meg om bil, men at jeg respekterer at samboer bruker pengene sine på det han har lys på så lenge han har råd.  

Skrevet

Hehe ja oki. Gå videre 😅 Det er helt ærlig ingenting å bruke tid eller energi på.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun der hadde jeg ikke invitert hjem til meg igjen i alle fall. Kan du bare fade henne ut?

Anonymkode: 8c704...54c

Jeg har ikke sendt henne noe eller tatt kontakt på snart en måned. Synes hun får fram en del negative tanker hos meg og jeg reagerer på måten hun oppfører seg på framfor meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe ja oki. Gå videre 😅 Det er helt ærlig ingenting å bruke tid eller energi på.

Tenker jeg også.. Men skjønner virkelig ikke hva hun prøver på, eller hva som er greia hennes.. Hun har en greia med å henge seg sykt opp i ting og da spesielt  det at vi har litt god råd.. Men hun gjør det til sin greie og lager sin egen historie på mye osv.. 

Hun har snakket så mye om ting til andre og det gir ingen mening

Skrevet

Her har du svarene dine i dine egne innlegg.

Hun er ikke en reell venninne, og du og familien din har det bedre uten henne. Hold deg til de du vet er dine venner og som ikke holder på med slikt renkespill.

Anonymkode: d4da2...6e7

• Liker 2
Skrevet

Ts her 

Det virker på meg som om jeg ikke er god nok for henne sånn ellers. Men de materielle godene vil være bra nok... 

Jeg er for gammel for falske venner og jeg synes det blir flaut og teit om hun skal late som. Jeg har barn jeg skal bruke energien min på og ikke henne når hun er slik hun er. 

Synes det er frekt av henne å behandle meg som luft og bare stikke av når det passer henne. Neste steg er vel at hun tar kontakt for å låne ting gratis eller noe🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her har du svarene dine i dine egne innlegg.

Hun er ikke en reell venninne, og du og familien din har det bedre uten henne. Hold deg til de du vet er dine venner og som ikke holder på med slikt renkespill.

Anonymkode: d4da2...6e7

Du sier noe der. Hun hadde vel lyst å gi vennskapet en sjangs og det fikk hun men hun fant ut at jeg ikke var bra nok, eller noe.

Men å være en del av mitt liv på alle måter det skal hun være. Er ikke rart man blir mindfucked av visse personer! 

Føler jeg blir ekstra på vakt for henne når jeg har barn, fordi barna blir jo kjent med folk de også og det blir så rart om folk skal komme å gå ut og inn familien vår hele tide .. Jeg må nesten sette en stopper og ikke invitere henne noe mer fordi jeg blir sårer. 

Jeg føler hun er frekk slik hun holder på å snakker om oss til alt og alle. 

Skrevet

Jeg trodde vi var skikkelige venner, men når hun forsvinner igjen og ut av intet så er det vel ikke slik. I tillegg har jeg reagert på en del med henne i lang tid. 

Jeg fikk høre fra hennes bror og ei gammel venninne jeg møtte på butikken at hun hadde fortalt at vi virkelig likte å bruke pengene våre på «luksus», og hun hadde fått fram at vi var litt «ovenpå».. Hun hadde også vært litt frekk og rar når hun snakket om bilen vår til meg, og hun sa at hun håper bilen ville starte fordi hun syntes det var rart at samboer ønsker å bruke så mye penger på en bil. 

Jeg ble litt paff, og sa at jeg tror at bilen vil starte da noe annet hadde vært rart da den er ny. Og jeg konstaterte at jeg ikke bryr meg om bil, men at jeg respekterer at samboer bruker pengene sine på det han har lys på så lenge han har råd.  

Ts

Skrevet

Hva er greia med at hun skal få fram at vi er så rike til folk? For å så prøve å få fram at vi sløser pengene våre på luksus.. 

Ja, vi har god råd men er ikke dødsrike. Og om vi var det så skulle vel ikke det vært et problem for vårt vennskap uansett.

Hva gir det henne på en måte..

Skrevet

Unnskyld meg, men du virker litt rar. 

Anonymkode: 7aa79...79b

• Liker 9
Skrevet

Hvor mange innlegg skal du poste om denne venninnen? Du virker helt besatt av venninnen, og meget spesiell. Hvis hun ikke er en god venn, så dropp henne. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 3655e...b11

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenker jeg også.. Men skjønner virkelig ikke hva hun prøver på, eller hva som er greia hennes.. Hun har en greia med å henge seg sykt opp i ting og da spesielt  det at vi har litt god råd.. Men hun gjør det til sin greie og lager sin egen historie på mye osv.. 

Hun har snakket så mye om ting til andre og det gir ingen mening

Noen ganger er det ikke mulig å forstå agendaen til andre mennesker. Tror hun er litt sjalu på din livsstil, og dermed litt opphengt i dette. 

Du kjenner deg tydeligvis usikker på om hun egentlig vil deg vel og er en venn. Jeg ville også vært det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Unnskyld meg, men du virker litt rar. 

Anonymkode: 7aa79...79b

Og om TS er rar, hva så? Har hun bedt om din mening om det? Det rare syns jeg er at du kaller folk rare, basert på 1 innlegg på KG. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ei venninne fra barndommen. Hun har fadet ut meg og flere tidligere men later som hun er så uskyldig og snill. Ofte inviterer hun venner på besøk og har middager osv, men unnlater å invitere meg med sine venner osv. Ga henne en ny sjanse da hun kom krypende tilbake når jeg fikk god utdanning, jobb, stort hus og livet på stell etter hun forsvant fra livet mitt for mange år siden. Etter jeg fikk barn har jeg fått et veldig godt og stabilt liv, og hun har vært en del av livet mitt igjen.

Men hvorfor var jeg ikke god nok før nå? 

Når jeg fikk suksess var jeg god nok for henne og hennes «gjeng».. Før forlot hun meg når jeg trengte henne som aller mest. Hun utestengte meg på skolen og hadde venner som mobbet meg fordi jeg ikke var så opptatt av utseendet som de uten at hun brøt inn. Jeg måtte gå i terapi i mange år etter dette. 

Når jeg har sosiale ting kommer hun gjerne og later da som hun er min beste venninne fordi festene hjemme hos meg pleier å ha godt rykte og mange kommer, og alt jeg steller i stand er ofte bra planlagt. Hun går rundt og snakker om oss som om vi er dødsrike og at hun er så nær venninne. Jeg hører aldri fra henne i perioder, og hun virker å være død. Ofte svarer hun ikke på snap og messenger men GUD så gode venner vi er...

Nå har hun tydeligvis sagt til mange bekjente og ei jeg kjenner fortalte at hun da at vi er dødsrike og at vi har mye mer penger enn hva vi har. Og hun har fortalt venner og familie at vi lever luksuriøse liv som om vi er «ovenpå», men vi er bare en vanlig familie med litt bedre råd enn de fleste, men føler hun prøver å få fram et feil bilde her. Synes det er litt rart at hun driver å sier slik og «blåser» meg opp som om jeg er en snobb eller noe.. 

Nå er hun «forsvunnet» igjen.. Noen som skjønner greia eller? 

At du gidder...

Anonymkode: 76282...10e

• Liker 1
Skrevet
Tatja skrev (9 minutter siden):

Og om TS er rar, hva så? Har hun bedt om din mening om det? Det rare syns jeg er at du kaller folk rare, basert på 1 innlegg på KG. 

Men hun har jo skrevet masse i denne tråden... 

Anonymkode: 94f75...cfe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hun har jo skrevet masse i denne tråden... 

Anonymkode: 94f75...cfe

Det å kalle folk rare, bør du uansett holde deg for god til.

Hender jeg tenker at noen KG-innlegg er spesielle, men jeg har til gode å kalle folk rare av den grunn. Dårlig nettvett, barnslig og unødvendig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...