Gå til innhold

Dere som jobber 100 prosent. Ser dere barna lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber 100%. Jeg begynner snart i hundreprosent jobb, har jobbet som vikar frem til nå. 

Kjenner dere på det at dere ser barna lite? Jeg er redd for den følelsen! 

Anonymkode: b9b55...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, desverre. Så fort vi kan ta oss råd til det skal jeg eller far trappe ned for å kunne være mer med barna. 1 dag i uken f eks, hvor de har fri fra barnehagen. Det er beinhardt å gå fra permisjon med 24/7 sammen med baby, til kl 16-18, 1630-18 på det verste for min del. 

Anonymkode: 06ae1...9e0

Skrevet

Gikk ned til 70% stilling når jeg hadde jobbet 100% i ca et halvt år etter endt permisjon.

Jeg synes det var forferdelig å jobbe så mye.

Anonymkode: 08b09...2f0

Skrevet

Nei, synes ikke det. Jeg jobber fra kl 6 til kl 13.30. Har mye tid med barna når de kommer fra skolen 

Anonymkode: bfa9e...293

• Liker 1
Skrevet

Nå er mine skolebarn, og jeg har hjemmekontor, så jeg ser dem mye 🙂

PreKorona jobbet jeg 80% med en fridag i uka for å kunne følge opp og ha tid på ettermiddagene til vanlig, og ta unna ærend og husarbeid den dagen. Men med korona har jeg begynt å jobbe fulltid, for jeg får gjort mye mer med kortere dager nå som jeg slipper å pendle 45-60 min hver vei nå.

• Liker 2
Skrevet

Ja. 
I hverdagen så står vi opp 06.30, da har vi 45 minutter sammen i stress. Leveres til 07.45-08 om morgenen i barnehagen. 
Hentes ca 15.45. 
Så vi har ca 5 timer som våkne sammen i døgnet. Hvor sikkert 2/3 timer går til nødvendige oppgaver som middagslaging, dusjing, spising osv. 

Så til syvende og sist har vi ekstremt lite tid i hverdagen til å gjøre fine ting sammen. Og ha kvalitetstid.

Anonymkode: 0f684...7e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg og mannen har fleksitid og ti minutts gange til jobb og barnehage. Ungene er i barnehagen fra 8:30-15:30. Resten av tiden bruker vi sammen. Synes ikke det er så lite. :) 

Anonymkode: 461c2...294

• Liker 1
Skrevet

Nei, det handler mye om prioritering. Her i huset er barna med på matlaging og annet praktisk hjemme, så det er ikke tid hvor vi ikke er sammen. Vi legger oss i grei nok tid til å kunne stå opp såpass tidlig at morgenen (som regel) er mer kos enn stress. 

Ser at venninner som jobber redusert er veldig opptatt av å få gjort unna husarbeid i den reduserte tiden, så de kan ha kvalitetstid sammen når barna er hjemme. Men utnytter man tiden sammen til å gjøre praktiske gjøremål samtidig, så ser du fort hvor mye tid man faktisk kan få sammen.

Anonymkode: fcbab...1c5

• Liker 7
Skrevet

Ja... gjør vel egentlig det. 1t om morgenen som er ganske stresset og 3t på kvelden der mye skal passe inn. Middag, aktiviteter, kveldsstell og lekser. Gjør maksimalt ut av helgene da 😊

Anonymkode: c1e7c...eae

Skrevet

Ja jeg ser barna mine mye, de går i 5 og 8 klasse. Jeg jobber som regel fra 7-15 så vi har alltid tid til middag før fritidsaktiviteter :) 

Anonymkode: 3e2af...559

Skrevet

Nei, jeg har kjernetid til 1430 så er på jobb i god tid før sju. Dermed får jeg hentet barna innen 1530, de legger seg 19 og 20. Mannen har en time med de på morgenen, og er hjemme innen 1730. 

Anonymkode: fa96e...55e

Skrevet

Nei, mannen jobbet i Nordsjøen i redusert stilling, så han var mye hjemme. Jeg har alltid hatt full jobb. Det er ikke en selvfølge at mammene skal redusere stillingen sin. Hvis det er nødvendig for å få hverdagen til å funke, kan det like godt være pappaene. Nå bor vi i en mellomstor by, så logistikk med henting, handling og transport har vært enkelt og greit. Sparer mye tid pp det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber fullt, og ser barna mine mye. Jeg har arbeidstid når de er på skolen. Drar en time før de om morgenen og kommer hjem ca 30 etter de har kommet hjem. Har ungdommer. Så har mye tid med de. Problemet med å jobbe fullt er jo ofte at en er sliten på ettermiddagene. Da de var små jobbet jeg bare 60% men det var fordi jeg ikke maktet mer, med mann som jobbet borte 

Anonymkode: 7927d...48f

Skrevet
Gneis skrev (1 minutt siden):

Nei, mannen jobbet i Nordsjøen i redusert stilling, så han var mye hjemme. Jeg har alltid hatt full jobb. Det er ikke en selvfølge at mammene skal redusere stillingen sin. Hvis det er nødvendig for å få hverdagen til å funke, kan det like godt være pappaene. Nå bor vi i en mellomstor by, så logistikk med henting, handling og transport har vært enkelt og greit. Sparer mye tid pp det. 

Nå spurte Ts om DU kjenner på at du ser barna lite, ikke hvorvidt det er riktig at du eller far reduserer stillinga.

Jeg, som er mor, kjente veldig på det selv at jeg så barna lite da jeg jobbet fullt. Følte på et savn hver dag og at jeg ikke strakk til. Derfor valgte jeg å redusere stillingen så mye jeg kunne

Anonymkode: 560c6...983

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne jobbe mindre. Jobber todelt turnus med helger og helligdager. Barna går i 6 og 9 trinn, siste med diagnose.

Sånn er livet, er 100% alene så ikke noe valg dessverre.

Anonymkode: b53c2...5d7

Skrevet

Hei:)

Både far og jeg jobber 100%. Noen ganger mer😅 Synes ikke vi ser barna lite. Rolige morgener der vi er oppe halv syv. Felles frokost og skravl frem til halv åtte. Skole og barnehage elsker ungene og ettermiddagene er vi jo sammen❤️ Dessuten liker vi godt jobbene våre. Hektisk ja. Gjør det noe? Nei.

Lykke til. Husker jeg gruet meg mer enn nødvendig til å starte jobbingen etter endt perm. (Alle tre gangene😅)

Anonymkode: 9eca1...483

• Liker 2
Skrevet

Ser flere med større barn svaret at de har bedre tid og det skriver jeg under på. Min gutt på 12 legger seg sent så han har jeg tid med utover kvelden. Men bhgbarnet som legger seg kl 18 er det verre med. Jeg jobber 7.5 timer og har da litt tid på morgen sammen, men kun 2 maks 3 timer før leggetid. Syns det er trist og alt for lite. 

Anonymkode: 06ae1...9e0

• Liker 1
Skrevet

Ja, derfor gikk jeg ned i stilling, for meg var det eneste rette. 

Anonymkode: b6d43...56f

Skrevet

Nei, har store barn (11 og 12, snart 13), utfordringa er vel heller at de ikke er så interesserte i å se meg :P Har alltid hatt fleksibel arbeidstid og en del hjemmekontor, nå har jeg hjemmekontor hele tida, så vi ser hverandre mye.

Anonymkode: f5542...08b

Skrevet

Tror ts siktet til foreldre med små barn i barnehagealder, som gjerne legger seg tidlig. Hvis man henter 2 åringen kl 16.30 og barnet skal legges kl 19, da har man lite tid med barnet. 
Det blir jo anerledes med skolebarn som er oppe til 20-21. 

Anonymkode: ad705...51a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...