AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Er med en kvinne som bare ser seg selv. Ungene ser hun også, men mest for syns skyld tror jeg og hun ser ikke seg selv når hun kjefter på dem. Og når hun har gått rundt å kjefta, så er det min feil at hun er stresset og sur. Pr nå er jeg stuck med henne på grunn av ungene og eiendom. Dette vet hun og dette utnyttes. Hun styrer 90% av alt og gjør minimalt fysisk hjemme. Jeg gjør alt ute og det meste inne. Har null tid for meg selv og i følge henne eksisterer jeg for å gjøre noe for henne. Jeg skal gjøre ting for henne men hun gjør ikke noe tilbake. Jeg får 0 sympati for ting og ikke noe jeg gjør er rett. Har jeg malt en vegg, er fargen feil og har jeg laget en fuglekasse og hengt utenfor et vindu, skulle jeg heller vasket gulvet. Lever i konstant frykt for å gjøre henne sur, et lite skeivt ord og verden raser her. Hun blåser seg opp og kjefter i 2t og er stille i 2-3 dager. I disse 2-3 dagene, kommer hun med noen stikk nå og da. Ellers ser hun ikke på meg eller sier et ord til meg. I perioder er ting ganske bra, men har det gått en uke uten at hun er sur da vet jeg hva som kommer. Hun har per dags dato etter 7 år ikke sagt unnskyld 1 gang eller vist noe sympati som er ekte. Hvis jeg er sliten, himler hun med øynene men er hun sliten skal jeg bære matfatet i fanget hennes. Har innsett for lengst at noe er galt her, men hva? Anonymkode: db303...39b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Hvordan er du stuck på grunn av barn og eiendom? Ingenting som ikke kan løses. Anonymkode: 2d896...7ed 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Hørtes ut som moren min. Etter langt samliv har min far blitt en tilbaketrukket sint mann. Ikke gjør det mot deg selv eller deres barn. Ingen av dere er tjent med det hverken barna, du eller henne. Mange går gjennom samlivsbrudd med alle de ubehagelige følelsene og kostnaden av det. Men det er en liten kostnad for ett lykkeligere liv og lettere sinn. Anonymkode: a3b84...7a0 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er du stuck på grunn av barn og eiendom? Ingenting som ikke kan løses. Anonymkode: 2d896...7ed Pg av barna er det liten mulighet til å flytte til et sted med bedre jobbmuligheter og ved at jeg har leid til henne. Da ved å betale leie til henne hver mnd uten å kjøpe meg inn, har jeg ingen egenkapital. Samtidig har jeg vært kronidiot og brukt penger på å pusse opp og brukte opp sparepengene ved arbeidsledighet for 4 år siden. Hun trenger meg også så lenge ungene er små, det vet jeg. Hun er nesten avhengig av meg her. Men når dem er større, kommer hun 99.99% sikkert å hive meg ut i sinne. Så ja, må finne en løsning før den tid. Anonymkode: db303...39b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Gå og ta ungene med deg. Anonymkode: a4a6d...c35 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hørtes ut som moren min. Etter langt samliv har min far blitt en tilbaketrukket sint mann. Ikke gjør det mot deg selv eller deres barn. Ingen av dere er tjent med det hverken barna, du eller henne. Mange går gjennom samlivsbrudd med alle de ubehagelige følelsene og kostnaden av det. Men det er en liten kostnad for ett lykkeligere liv og lettere sinn. Anonymkode: a3b84...7a0 Er han sammen med moren din enda? Anonymkode: db303...39b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gå og ta ungene med deg. Anonymkode: a4a6d...c35 Så enkelt er det nok ikke. Hun har penger, bra jobb og flink til å prate for seg. Hun hadde laget et enormt styr og samtidig har jeg lite oppspart i penger og ingen høy inntekt. Samtidig har jeg lite nettverk og det lille jeg har er godt spredt. Eneste jeg kanskje har er en stor familie hvor alle er støttende. Anonymkode: db303...39b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Dette kunne nok min samboer også sagt på en dårlig dag, for alt er galt med meg om jeg stiller krav eller snakker om følelser eller om jeg er lei av å være aleine om barna og hjemmet hele tiden. Jeg lurer på hvorfor hun er sur? Det er nok et behov hun ikke får dekket og du virker ikke så veldig glad i henne lenger? Du sier det jo selv at du kun er sammen med henne pga barn og eiendom? Hun merker det garantert og du gir vel lite kjærlighet til henne? Anonymkode: f1c8f...af5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pg av barna er det liten mulighet til å flytte til et sted med bedre jobbmuligheter og ved at jeg har leid til henne. Da ved å betale leie til henne hver mnd uten å kjøpe meg inn, har jeg ingen egenkapital. Samtidig har jeg vært kronidiot og brukt penger på å pusse opp og brukte opp sparepengene ved arbeidsledighet for 4 år siden. Hun trenger meg også så lenge ungene er små, det vet jeg. Hun er nesten avhengig av meg her. Men når dem er større, kommer hun 99.99% sikkert å hive meg ut i sinne. Så ja, må finne en løsning før den tid. Anonymkode: db303...39b Lei leilighet, det er ikke noe problem. Så ordner dere samværsavtale. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Anonymkode: 2d896...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så enkelt er det nok ikke. Hun har penger, bra jobb og flink til å prate for seg. Hun hadde laget et enormt styr og samtidig har jeg lite oppspart i penger og ingen høy inntekt. Samtidig har jeg lite nettverk og det lille jeg har er godt spredt. Eneste jeg kanskje har er en stor familie hvor alle er støttende. Anonymkode: db303...39b Ikke for å være frekk men det høres ut som om du 1) er kvinnen i forholdet. 2) ikke kan sette grenser for deg selv. Og 3) kun er sammen med henne pga penger. Anonymkode: 36caa...b13 3
AnonymBruker 42 Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Her er det ikke bare noe som "feiler kvinnen", men også mannen... Så "stuck" er du ikke. Kom deg bort og vekk før du mister alt... 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kunne nok min samboer også sagt på en dårlig dag, for alt er galt med meg om jeg stiller krav eller snakker om følelser eller om jeg er lei av å være aleine om barna og hjemmet hele tiden. Jeg lurer på hvorfor hun er sur? Det er nok et behov hun ikke får dekket og du virker ikke så veldig glad i henne lenger? Du sier det jo selv at du kun er sammen med henne pga barn og eiendom? Hun merker det garantert og du gir vel lite kjærlighet til henne? Anonymkode: f1c8f...af5 Du har sikkert delvis rett og kanskje er det en vond sirkel her. Men det er vanskelig å være glad i noen over tid som forventer å få uten å gi noe tilbake. Det blir i hvert fall vanskelig for min del, å støtte henne når hun ikke kan gjøre det selv, noen gang. Er bare så lei av å forsøke å ordne opp og at jeg må til henne for å gi meg etter hver episode med drama. Hadde hun en og annen gang kunne vært den som hadde satt seg ned og sagt at vi er ferdig med hendelsen, ville problemet vært noe mindre. Akkurat nå er jeg nok sammen med henne pg av barna og fordi jeg ikke kan skaffe meg eiendom ja. Anonymkode: db303...39b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke for å være frekk men det høres ut som om du 1) er kvinnen i forholdet. 2) ikke kan sette grenser for deg selv. Og 3) kun er sammen med henne pga penger. Anonymkode: 36caa...b13 Nei du er ikke frekk, dette er nok riktig. Har kjørt meg fast her og vært for svak. Anonymkode: db303...39b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Flytt ut og finn et sted å leie. Du har gått i "kvinnefella" og det kommer ikke til å bli bedre. Flytter du nå så får du kanskje spart opp nok til å kunne kjøpe deg noe senere. Anonymkode: f144f...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Er han sammen med moren din enda? Anonymkode: db303...39b Ja, de er «godt» gift. Anonymkode: a3b84...7a0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du har sikkert delvis rett og kanskje er det en vond sirkel her. Men det er vanskelig å være glad i noen over tid som forventer å få uten å gi noe tilbake. Det blir i hvert fall vanskelig for min del, å støtte henne når hun ikke kan gjøre det selv, noen gang. Er bare så lei av å forsøke å ordne opp og at jeg må til henne for å gi meg etter hver episode med drama. Hadde hun en og annen gang kunne vært den som hadde satt seg ned og sagt at vi er ferdig med hendelsen, ville problemet vært noe mindre. Akkurat nå er jeg nok sammen med henne pg av barna og fordi jeg ikke kan skaffe meg eiendom ja. Anonymkode: db303...39b Det skjønner jeg og at man er usikker og lei i perioder. Har dere vært på familievernkontoret? Er barna små? Anonymkode: f1c8f...af5 1
bestelvenn Skrevet 23. februar 2021 #17 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 21.18): Er med en kvinne som bare ser seg selv. Ungene ser hun også, men mest for syns skyld tror jeg og hun ser ikke seg selv når hun kjefter på dem. Og når hun har gått rundt å kjefta, så er det min feil at hun er stresset og sur. Pr nå er jeg stuck med henne på grunn av ungene og eiendom. Dette vet hun og dette utnyttes. Hun styrer 90% av alt og gjør minimalt fysisk hjemme. Jeg gjør alt ute og det meste inne. Har null tid for meg selv og i følge henne eksisterer jeg for å gjøre noe for henne. Jeg skal gjøre ting for henne men hun gjør ikke noe tilbake. Jeg får 0 sympati for ting og ikke noe jeg gjør er rett. Har jeg malt en vegg, er fargen feil og har jeg laget en fuglekasse og hengt utenfor et vindu, skulle jeg heller vasket gulvet. Lever i konstant frykt for å gjøre henne sur, et lite skeivt ord og verden raser her. Hun blåser seg opp og kjefter i 2t og er stille i 2-3 dager. I disse 2-3 dagene, kommer hun med noen stikk nå og da. Ellers ser hun ikke på meg eller sier et ord til meg. I perioder er ting ganske bra, men har det gått en uke uten at hun er sur da vet jeg hva som kommer. Hun har per dags dato etter 7 år ikke sagt unnskyld 1 gang eller vist noe sympati som er ekte. Hvis jeg er sliten, himler hun med øynene men er hun sliten skal jeg bære matfatet i fanget hennes. Har innsett for lengst at noe er galt her, men hva? Anonymkode: db303...39b Hun er en narssisist, sosiopat eller psykopat. Vi får litt for lite info til å vite nøyaktig hva, men en av de diagnosene MÅ hun ha. Og du må komme deg bort FORT, hun ødelegger både deg og ungene - du burde gå for å få full omsorgsrett for ungene for de kommer til å bli skada av å ha hun som mor. Og du burde komme deg bort fort, kjøp hun ut av eiendommen, eller så får hun kjøpe deg ut. Planlegg avgangen din i skjul, prat med en advokat - og jeg mener virkelig at du burde gjøre dette fort, og husk å gjøre det i skjul hvis ikke så kommer hun til å gå deg i forkjøpet og sørge for at du kommer verst ut av bruddet. 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #18 Skrevet 25. februar 2021 Dump henne! Anonymkode: f1e1c...d53 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 22.28): Det skjønner jeg og at man er usikker og lei i perioder. Har dere vært på familievernkontoret? Er barna små? Anonymkode: f1c8f...af5 Nå må dere slutte å plage disse familievernkontorene med tull..de kan ikke endre personligheten på en BITCH. Spade er spade. Anonymkode: 4af43...b66 1
~white lady~ Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 bestelvenn skrev (På 23.2.2021 den 5.55): Hun er en narssisist, sosiopat eller psykopat. Vi får litt for lite info til å vite nøyaktig hva, men en av de diagnosene MÅ hun ha. Og du må komme deg bort FORT, hun ødelegger både deg og ungene - du burde gå for å få full omsorgsrett for ungene for de kommer til å bli skada av å ha hun som mor. Og du burde komme deg bort fort, kjøp hun ut av eiendommen, eller så får hun kjøpe deg ut. Planlegg avgangen din i skjul, prat med en advokat - og jeg mener virkelig at du burde gjøre dette fort, og husk å gjøre det i skjul hvis ikke så kommer hun til å gå deg i forkjøpet og sørge for at du kommer verst ut av bruddet. Må være gøy å slenge ut av seg diagnoser i øst og vest? Trådstarter skriver dessuten at han leier hos henne, og har ikke økonomi til å kjøpe noe eget. I følge trådstarter er samboeren ei kjerring uten sympati, som utnytter han til praktiske ting og i tillegg lar sitt dårlige humør gå utover han og ungene. Skal man prøve å vinkle det over til hennes perspektiv, hører jeg om ei dame med såra følelser, som vet at den mannen hun er glad i og som er far til ungene, kun er sammen med henne på grunn av økonomi og felles barn. Hun kjefter fordi hun er lei seg og frustrert, savner positiv oppmerksomhet fra mannen og fordi han har redusert seg selv til en tøffel. I tillegg står han og snekrer på ei fuglekasse når gulvene burde vært vasket. Feil prioritering i hennes hode. Og siden hun ikke har respekt for tøffelen lenger, kjefter hun. En ond sirkel det der. Du trådstarter, må stå opp for deg selv. Ikke kryp for henne. Ikke godta at hun står og kjefter på deg. Svar tilbake at dette orker du ikke å høre på, og at dere kan snakke sammen når hun har roet seg ned, og så går du. Vis seksuell interesse for henne. Ha et liv utenom-hobbyer, venner. Når hun ønsker å snakke, sitt ned og lytt. Ikke vær en problemløser, bare lytt og gi øyekontakt. Hun trenger å føle seg sett og forstått. Ikke gi opp så lett, ting kan ofte snu om man bare endrer på seg selv og begynner å gi tilbake på et kjærlighetsspråk partneren forstår. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå