Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en veldig lei situasjon. Jeg og eksen var sammen i rundt et år, de første 4-5 mnd var utrolig bra, bare fantastisk. Så var det som om luften gikk ut av ham, blant folk var han fortsatt som i starten, men med en gang det bare var oss så var det som jeg ikke eksisterte, vi bodde ikke sammen, men var mye sammen. Jeg kunne komme hjem til ham og han løftet ikke på hodet en gang, så etter en stund kom han og ga en klem, så mistet han interessen igjen. Alt jeg sa svarte han ja/nei/mhm på, også komplimenter. Det var ingen varme, ingen kontakt, han startet krangler og diskusjoner ved å beskylde meg for ting som er 100% ikke sant som feks at det er min feil at han trekker seg bort, at han har dårlige dager. Han ble passiv aggressiv mot meg, smiler mens han egentlig er forbanna, klarer ikke å si hva han tenker og føler, starter med roping og kjefting, har aldri noe positivt å si. Til slutt har vi en kjempekrangel hvor han bruker hele dagen til å egge meg opp uten å klare det, til slutt slenger han ut noe om at han mistenker jeg er utro.

Da smeller det hos meg og jeg begynner å gråte og forsvarer meg. Til slutt orker jeg ikke mer og drar hjem. Vi snakker ikke sammen på flere uker, jeg hører ikke en dritt fra ham, og jeg tok ikke kontakt fordi jeg var så sliten og tenkte at det faktisk er han som skylder meg en unnskyldning. Hører ingenting. Det var en utrolig vond tid hvor jeg følte meg enda mindre verdt. Jeg bare anså meg selv som singel da og prøvde å komme meg videre, satt med veldig mye forvirring og følelser etter dette jeg måtte rydde oppi alene. Tenkte og bebreidet meg selv mye.

Jeg slettet ham fra sosiale medier og orket ikke å se ham, jeg ville bare ha de fæle månedene på avstand og sørge i fred. Jeg var så langt nede og slet ordentlig.

Så ut av intet 2 måneder etter "bruddet" dukker han opp og mener at vi gjorde det jo aldri slutt, det var bare en pause og han oppdaget at han har vært deprimert lenge og at han kanskje var litt krass mot meg, og han hadde vært for å snakke med lege. Jeg sliter veldig med dette, han er liksom sånn "ja vi bare tar der vi slapp" uten et ord om den fæle oppførselen hans som nesten knekte meg. Jeg sa jeg måtte tenke på det. Så skriver søsteren hans og sier at han er så glad i meg og har savnet meg osv, at han er ulykkelig uten meg. 

Helt ærlig så er jeg redd, jeg er redd det er sånn han egentlig er, det som var de siste månedene, jeg tror ikke helt på dette med depresjonen, men burde jeg gi en ny sjanse? Jeg var jo glad i ham og er, det var så vondt det som skjedde.. 

Anonymkode: 7524e...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, du skal ikke gi han en ny sjanse. Du skal gå videre og finne en følelsesmessig moden mann som oppfører seg voksent når det er problemer i forholdet. Og som har ryggrad nok til å be om unnskyldning når han har oppført seg dårlig.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 26
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (27 minutter siden):

Nei, du skal ikke gi han en ny sjanse. Du skal gå videre og finne en følelsesmessig moden mann som oppfører seg voksent når det er problemer i forholdet. Og som har ryggrad nok til å be om unnskyldning når han har oppført seg dårlig.

Helt enig i dette!

Anonymkode: aacea...c3f

• Liker 5
Skrevet

Nei ikke gi han my sjanse. Han er ikke blitt bedre. Han blir heller ikke bedre. Han blir mest samnsynlig verre. Han hadde veldig dårlig oppførsel veldig tidlig i forholdet. Tenk om noen år... få han bort!

Anonymkode: dcdcc...319

• Liker 5
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (48 minutter siden):

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Helt enig i dette!

Anonymkode: aacea...c3f

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei ikke gi han my sjanse. Han er ikke blitt bedre. Han blir heller ikke bedre. Han blir mest samnsynlig verre. Han hadde veldig dårlig oppførsel veldig tidlig i forholdet. Tenk om noen år... få han bort!

Anonymkode: dcdcc...319

Jeg skjønner, det er skikkelig tungt det her fordi jeg savner det vi hadde og det er så vondt å liksom avslutte og gå gjennom det litt en gang til. De siste ukene har vært helt forferdelige, ingen samtaler, ingen avslutning bare stillhet. Det har gjort vondt på et nivå jeg ikke visste jeg hadde. Jeg kan ikke gå gjennom dette en gang til, jeg tør ikke. 

Skrevet

Du må ikke tenke på å ta ham tilbake! Du har jo kommet langt siden han "tok pause", og kan finne deg myye bedre! 

Anonymkode: c4430...a1b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må ikke tenke på å ta ham tilbake! Du har jo kommet langt siden han "tok pause", og kan finne deg myye bedre! 

Anonymkode: c4430...a1b

Ja jeg anså det jo som brudd etter en stund, hørte ikke en dritt fra ham og tok ikke kontakt selv så jeg måtte jo bare prøve å bearbeide og prøve å komme meg litt videre. Var skikkelig jævlig for å si det sånn. 

• Liker 3
Gjest Skogsalv
Skrevet

Nei !!! Ingen ny sjanse. ! Du er nå under hoovering- perioden i et giftig forhold.  ( mulig narcissistic abuse ) . Søk opp det . I og med han viste 2 ansikt: et utad til folk og et på privaten , kombinert med hersketeknikkene du beskriver- så er det godt mulig han er en " covert narcissist " Den verste typen 😬 Søk på You Tube ❤ Ikke la han lure deg tilbake . Blokker!

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (3 minutter siden):

Nei !!! Ingen ny sjanse. ! Du er nå under hoovering- perioden i et giftig forhold.  ( mulig narcissistic abuse ) . Søk opp det . I og med han viste 2 ansikt: et utad til folk og et på privaten , kombinert med hersketeknikkene du beskriver- så er det godt mulig han er en " covert narcissist " Den verste typen 😬 Søk på You Tube ❤ Ikke la han lure deg tilbake . Blokker!

Det er VANLIG å savne narssisten- men det " dere hadde" , var ikke reelt! 

Skrevet
6 minutter siden, Skogsalv said:

Herregud, noen skal alltid sykeliggjøre, selv på avstand for å gjøre seg selv viktige 🙄

Uansett, jeg vil anbefale deg å gå videre. Dersom han tror du har vært utro så har han ikke tillit til deg og uten tillit så er et forhold dømt til å mislykkes.

Gjest Skogsalv
Skrevet
Niek79 skrev (Akkurat nå):

Herregud, noen skal alltid sykeliggjøre, selv på avstand for å gjøre seg selv viktige 🙄

Uansett, jeg vil anbefale deg å gå videre. Dersom han tror du har vært utro så har han ikke tillit til deg og uten tillit så er et forhold dømt til å mislykkes.

Deg om det 🙄 Tenker TS kan undersøke selv jeg,så ser hun om det passer inn. Jeg skrev " godt mulig " - til opplysning.  

Skrevet
Just now, Skogsalv said:

Deg om det 🙄 Tenker TS kan undersøke selv jeg,så ser hun om det passer inn. Jeg skrev " godt mulig " - til opplysning.  

Hvis du begynner å lese om symptomer på internett så vil du finne ut at du har tre forskjellige kreftformer, begynnende ALS, Parkinson og Alzheimer. 

Gjest Skogsalv
Skrevet
Niek79 skrev (Akkurat nå):

Hvis du begynner å lese om symptomer på internett så vil du finne ut at du har tre forskjellige kreftformer, begynnende ALS, Parkinson og Alzheimer. 

Sant det.😊 Men denne fyren viser for mange spesifikke tegn på det jeg nevner. Nok til at TS bør undersøke . Alt fra hvordan forholdet startet - hvordan det var underveis- og etterspillet.   Ved alvorlige symptomer på ting , undersøker man - ikke sant ? Kunnskap er viktig.  

Skrevet
Skogsalv skrev (4 timer siden):

Jeg sjekket noen videoer og nettsider, sitter litt i sjokk og sorg over hvor mye av dette som stemmer overens med kjæresten min. De siste månedene i forholdet vårt følte jeg at jeg ble gal, ting han sa og gjorde som jeg sverget på var med vilje og slemt, men som han sa jeg forestilte meg og kalte meg ustabil. Fy faen altså sjokk. Takk for linker og tips! Er helt sjokkert her jeg sitter nå, det forklarer så utrolig mye alt sammen. 

• Liker 5
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg sjekket noen videoer og nettsider, sitter litt i sjokk og sorg over hvor mye av dette som stemmer overens med kjæresten min. De siste månedene i forholdet vårt følte jeg at jeg ble gal, ting han sa og gjorde som jeg sverget på var med vilje og slemt, men som han sa jeg forestilte meg og kalte meg ustabil. Fy faen altså sjokk. Takk for linker og tips! Er helt sjokkert her jeg sitter nå, det forklarer så utrolig mye alt sammen. 

Ja ,derfor viktig at du så hva som ligger bak mange av opplevelsene dine. Du har blitt ført bak lyset og ting snudd rundt på deg. Han er ikke din å fikse 😉 Bra du oppdaget at mye skurret før du var in too deep.  ❤

Skrevet
Skogsalv skrev (2 minutter siden):

Ja ,derfor viktig at du så hva som ligger bak mange av opplevelsene dine. Du har blitt ført bak lyset og ting snudd rundt på deg. Han er ikke din å fikse 😉 Bra du oppdaget at mye skurret før du var in too deep.  ❤

Jeg skammer meg og føler meg som en total idiot. Han behandlet meg som dritt og dumpet meg på en ufattelig feig måte ved å lage en krangel og beskylde meg for ting som ikke er sant. Jeg føler meg så jævlig dum. 

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skammer meg og føler meg som en total idiot. Han behandlet meg som dritt og dumpet meg på en ufattelig feig måte ved å lage en krangel og beskylde meg for ting som ikke er sant. Jeg føler meg så jævlig dum. 

Ingenting å skamme seg over . Du hadde ikke kunnskapen om slike ting. ❤ Det vil også ta litt tid å komme over, fordi han fikk deg til å tvile på deg selv gjennom gas lighting . Men NÅ vet du ! Time to heal 🌷

Skrevet
Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Ingenting å skamme seg over . Du hadde ikke kunnskapen om slike ting. ❤ Det vil også ta litt tid å komme over, fordi han fikk deg til å tvile på deg selv gjennom gas lighting . Men NÅ vet du ! Time to heal 🌷

Jeg skjønner ikke noen ting, han var så jævlig stygg med meg, og så ville han bare bli kvitt meg, hvorfor kunne han ikke gjøre det slutt på en ordentlig måte om han ikke ville være med meg? Det ser for meg ut som han behandlet meg som dritt til jeg stakk av meg selv så han slapp å slå opp. Og nå er han her igjen og vil ha en ny sjans og skal prøve å overbevise meg om at vi liksom aldri slo opp. Fy faen.

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke noen ting, han var så jævlig stygg med meg, og så ville han bare bli kvitt meg, hvorfor kunne han ikke gjøre det slutt på en ordentlig måte om han ikke ville være med meg? Det ser for meg ut som han behandlet meg som dritt til jeg stakk av meg selv så han slapp å slå opp. Og nå er han her igjen og vil ha en ny sjans og skal prøve å overbevise meg om at vi liksom aldri slo opp. Fy faen.

Ja ,en helt vanlig teknikk ,særlig for den coverte typen. De tvinger partneren til å reagere kraftig ,så de selv fremstår som den stabile . 🙄 At dere aldri slo opp : ny faktavridning og ansvarsfraskrivelse!  Han trenger mere fuel og narcissistic supply.  Det gjør de konstant, gjerne fra flere hold.  En evig sirkel : idealiseringsfase- nedbryting- avskjed - laaang stille-periode- hoover- idealiseringsfase..etc ( gjenta x antall ganger) 

Gjest Skogsalv
Skrevet

Hele poenget deres er ansiktet UTAD. Bak masken ,et annet vesen. 

Det du nå bør være obs på er svertekampanje, flying monkeys ( søsteren var allerede tatt i bruk ) og harem garasje.  

Ikke responder på NOE  ! Go " grey rock " ❤💪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...