Gå til innhold

Hvordan gå ned fra 60 til 50 kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg raste ned i vekt da jeg ble hektet på spinning, så vil si intensiv kondisjonstrening gjorde susen for meg. Gikk ned ti kilo uten å tenke så mye over det (fra 60 - 50), er 157 cm, spiste det jeg ville.

Synes 50 kilo ble for lite for min kropp, trives best på 55. 

Etter graviditet ligger jeg nå på 62 kilo og tenker kjøre samme opplegg, bare med løping.

Anonymkode: 6203a...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kerrs Pink

Jeg er 157cm og har veid 90kg. Er nå på 66 og skal kjempe meg videre ned til 50-55kg. Fra 70kg og ned har det vært et helvete. Det har tatt laaang tid, med bom stopp innimellom hvor jeg har måtte ha pauser. 

Jeg bruker kaloriunderskudd, spiser ikke vanlig brød men knekkebrød, kutter ned på ris/pasta og velger lettbrus. 

Jeg synes denne tråden var fin inspirasjon til å komme igang igjen, vært demotivert siste to ukene. Mange gode tips 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 170 og veier 70 kg. For å sammenligne. Har veid 60, da var jeg slank og følte meg komfortabel, men så ikke for tynn ut. Nå på 70 kg har jeg for mye fett rundt magen (over 80 cm) og det gjør vondt å jogge. Begynner å få vonde knær. Bmi sier nesten overvektig. Har masse valker. Det høres så lite ut med 50 kg, men tror ingen ser noe galt eller sykelig i at jeg vil veie 60.. Eller at en på 180 vil veie 70. 

Anonymkode: 3a5c8...34f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, ikke heng deg opp i vekt, den er bare et tall. Jeg er ca samme høyde som deg, og jeg bør ikke veie noe særlig under 55 kg. Da forsvinner mensen, immunforsvaret blir dårligere, osv... Samme om noen mener 50 kg er en riktig vekt for meg, så er ikke kroppen min enig. Fokuser heller på trening for å føle deg i god form, og sunn mat som får deg til å føle deg bra. 
Det er «lett» å gå ned i vekt, det er jo bare å spise for lite. Men man skal jo leve og føle seg bra også. Og det er verre for helsa å være undervektig enn å ha et par kilo ekstra på kroppen. 

Anonymkode: 1a4c4...9da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa

Å sette et tall som mål trur jeg kan være usunt. Still deg heller foran speilet og hopp litt. Alt som disser (ikke puppene) kan strammes opp. 

Løp, gå på ski, gå tur, gå på fjellet, gå til jobb, lek i snøen (om det er slikt du er), sykle, ta alltid trappa, vask gulv, tak og vegger, bak brød for hånd, skift dekk, luft bikkja ofte, puss opp et møbel, bruk sag og hammer. Tenk aktiviter i alt du gjør. Så kan du spise akkurat hva du vil (ikke snop da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trives også best i nedre sjiktet av normalvekt. Jeg er 174cm og 58 kg, BMI på ca 19. Har gått ned fra 80 kg, kun ved å kutte ut sukker og gå over alt (over en mil hver dag). Har spist tre sunne måltider hver dag, med kun en middels stor porsjon til middag. Typisk havregrøt til frokost, kyllingwrap i grov lefse og frukt til lunsj og laks til middag. Ingen snacks eller småspising mellom måltider. Gikk ned ca 3 kg i måneden, så det tok meg sju måneder. Har fortsatt mensen, godt immunforsvar og masse energi. Men selv om jeg trives med en lettere kropp, ser jeg i speilet at jeg er tynn heller enn slank akkurat nå. Så kommer nok til å legge på meg et par kilo igjen. 

Anonymkode: 94f8f...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 23.49):

Hva gjorde du for å gå ned?

Anonymkode: 3bf36...0dd

Telte kalorier og var mer i bevisst på å  bevege meg mer. Trente ikke, bare turer.  Går opp igjen et par kg nå og da, da skjerper jeg meg en måndtes tid.  

Anonymkode: 0fdc2...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes 50kg er 5kg for lite for meg som også er 160.

Anonymkode: 408b7...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 163, og veier 51 kg. Veide ca 48 kg i jula, så jeg har gått opp litt etterpå. Trivdes myye bedre på 48 kg. Så målet er å tilbake dit :) Lykke til. 

Anonymkode: 634af...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/3/2021 at 10:24 PM, AnonymBruker said:

Synes 50kg er 5kg for lite for meg som også er 160.

Anonymkode: 408b7...44b

Jeg er 50kg, 160cm og har fortsatt overflødig fett rundt midjen. For meg er 50 kg helt passe, om jeg hadde trent litt mer hadde jeg nok blitt kvitt bilringen og vekten hadde vært litt mer muskler istedet. 

Anonymkode: fdc7a...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...