Gå til innhold

Hvordan gå ned fra 60 til 50 kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært 70 for et par år siden, det var lett å gå ned til 60 men mye måtte kuttes ut og begrenses, men jeg kunne og kan leve med det selv om det krever mye viljestyrke. Har holdt meg lenge på 60 men nå tenker jeg 50 kg ville gitt meg drømmekroppen. Jeg er 160 høy. Hvordan kan jeg gå ned uten å leve strengere mtp mat? 

Anonymkode: 2b913...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer mosjon. Hvis det er tallet som er viktig for deg, så er vel jogging og løping det mest effektive. Hvis du bygger muskler så er det ikke sikkert du når det målet med 50. 

Anonymkode: 944fb...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned til 50 kg tenker jeg først og fremst at man kanskje har et problem med kropp. 60 kg er da veldig lite. 50 kg må man nok være utrolig godt trent og uten fett på kroppen for å bli.

Anonymkode: 95c1c...8c6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du ned til 50 kg tenker jeg først og fremst at man kanskje har et problem med kropp. 60 kg er da veldig lite. 50 kg må man nok være utrolig godt trent og uten fett på kroppen for å bli.

Det finnes folk på 170 som er 50 kg, du må huske at jeg bare er 160,så 60 cm er ikke lite for noen på min høyde. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 og min startvekt var 66 kg. Har nå landet på 46/47 kg. Mye klarte jeg med bare mat/kalorikontroll, men det var en kombinasjon av mye løping og litt styrketrening som virkelig satt fart på sakene. Jeg er fullstendig klar over at tallet på vekten er for lav, men er og ser godt trent ut og ikke avmagret.

Anonymkode: 9e742...128

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er 163 og min startvekt var 66 kg. Har nå landet på 46/47 kg. Mye klarte jeg med bare mat/kalorikontroll, men det var en kombinasjon av mye løping og litt styrketrening som virkelig satt fart på sakene. Jeg er fullstendig klar over at tallet på vekten er for lav, men er og ser godt trent ut og ikke avmagret.

Anonymkode: 9e742...128

Vil ikke veie under 50,det er ekstremt, ellers takk for tips. 50 er ok og da kan jeg gå opp mot 2-3 kg og det er helt innafor, men når jeg er 60 kan jeg ikke gå over noe for da vil det synes. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan du kan gå ned i vekt uten å endre kosthold er jo åpenbart ved å trene mer.

Anonymkode: 38f29...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 21.10):

60 er jo ikke lite for en på 160!!

Anonymkode: 90f03...e19

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

60 er jo ikke lite for en på 160!!

Anonymkode: 90f03...e19

Kommer jo helt an på hvor fettet er fordelt. Jeg var småfeit når jeg veide 60, er 162 høy. Alt var slitsomt og følte meg dvask og tung i kroppen.  52 kg nå og føler meg mye bedre. 

Anonymkode: 0fdc2...d3b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er alt for lite med 50 kg. Jeg er 164 cm høy og 70 kg.

Anonymkode: 1f0be...e36

Det er fint at du er fornøyd osv, men 70kg på 164cm er overvekt. 

Anonymkode: 5451b...230

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer jo helt an på hvor fettet er fordelt. Jeg var småfeit når jeg veide 60, er 162 høy. Alt var slitsomt og følte meg dvask og tung i kroppen.  52 kg nå og føler meg mye bedre. 

Anonymkode: 0fdc2...d3b

Hva gjorde du for å gå ned?

Anonymkode: 3bf36...0dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke sikkert det er lite. Jeg er selv 165 og veier 60 kg. Da er magemål et mitt 78. Usunt magemål er 80 cm og det er helsemyndigheter som anbefaler at man holder seg under denne grensen. Selv ser jeg ganske chubby ut og er 10 kg lettere og 1 cm høyere enn deg. 

Anonymkode: 69be8...ee3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt høyere enn ts, og veier 52 kg. Hvorfor skulle 50 være så lite for henne? Jeg er tynn, men ikke sykelig tynn.

Anonymkode: 68ff4...8e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt å gå ned ti kilo når du er slank fra før av. At 50 kg gir deg drømmekroppen er bare en sannhet du selv har skapt. Jeg skal love deg at du kommer til å se mye bedre ut om du begynner og trene og ha godt kosthold over tid, enn at du raser ned ti kilo. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 163 cm. Da jeg var 19 år veide jeg rundt 52 kg. Startet med trening og gikk opp til 60. Så bra ut. Trente og spiste mer, gikk opp til 64 kg. Var brutus 😂 nå trener jeg lite og veier 62 kg, helt normal. For å se ut som jeg ønsker, må jeg ned 3-4 kg. 

Kilo kommer an på muskelmasse, kroppsfasong, hvor ting legger seg etc.

Anonymkode: fc39b...09d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 21.10):

60 kilo er slettes ikke lite når man er bare 160. 50 er ganske passe for de fleste på den høyden. Nå vet ikke jeg hva du legger i «utrolig godt trent» da... Men man kan definitivt ha en sunn og ikke for lav fettprosent med BMI på 19,5. 

Du er faktisk direkte overvektig, og har et svært forvridd syn på kropp og vekt.

miaw skrev (2 minutter siden):

Det er ekstremt å gå ned ti kilo når du er slank fra før av. At 50 kg gir deg drømmekroppen er bare en sannhet du selv har skapt. Jeg skal love deg at du kommer til å se mye bedre ut om du begynner og trene og ha godt kosthold over tid, enn at du raser ned ti kilo. 

Man er ikke slank når man er 160 og 60 kilo, med mindre man er kroppsbygger. Det er slettes ikke ekstremt å gå ned til 50 kilo når man er 160, da har man en helt normal og sunn BMI på 19,5.

Jeg er imidlertid enig i at trening er lurt.

Anbefaler deg styrketrening heller enn kondisjonstrening ts. Men det skal godt gjøres å gå ned fra 23 til 19,5 i BMI kun med trening, da må du trene svært mye.  Anbefaler deg å fortsette å jobbe med kostholdet i tillegg til treningen. Nå aner jeg ikke hva du spiser per nå, men kutt nesten alt sukker og reduser korn (brød, pasta, knekkebrød, frokostblandinger, mais...), så kommer du langt.

Anonymkode: 7612a...30f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 og veier 58. Har et midjemål på 70cm nå. Har endel muskler siden jeg trener styrke og har aktiv jobb. Men planlegger selv å kontrollere kostholdet bedre (kutte karbohydrater) og starte med kardio igjen for å gå ned igjen til 54 kg.Da har jeg veldig lite kroppsfett og definerte magemuskler. Fint for bikinisesongen 😆

Veide 66 kg for et år siden. Mitt tips er periodisk faste sammen med lavkarbo og tung styrketrening. Gikk ned rundt 10 kg med hjelp av dette på 4 mnd. Og har holdt vekten helt til nå etter jul da   jeg fikk ny kjæreste (ble mye kosemat) og ikke fikk trent.. Gått opp ca 3-4 kg. 

Lykke til Ts! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man er ikke slank når man er 160 og 60 kilo, med mindre man er kroppsbygger. Det er slettes ikke ekstremt å gå ned til 50 kilo når man er 160, da har man en helt normal og sunn BMI på 19,5.

Jeg er imidlertid enig i at trening er lurt.

Anbefaler deg styrketrening heller enn kondisjonstrening ts. Men det skal godt gjøres å gå ned fra 23 til 19,5 i BMI kun med trening, da må du trene svært mye.  Anbefaler deg å fortsette å jobbe med kostholdet i tillegg til treningen. Nå aner jeg ikke hva du spiser per nå, men kutt nesten alt sukker og reduser korn (brød, pasta, knekkebrød, frokostblandinger, mais...), så kommer du langt.

Anonymkode: 7612a...30f

Du anbefaler altså at en normalvektig,slank kvinne skal slutte å spise knekkebrød og brød samtidig øke treningsmengden for å nå 50 kg, som ikke er så langt unna undervekt.  Bra tips. Virkelig. 

Ts: Hvilket liv ønsker du egentlig å leve?  Ønsker du en hverdag hvor du fokuserer på de tingene som betyr noe og som faktisk gir deg glede i livet? 

Eller ønsker du det evige jaget ved å gå ned "bare noen kilo til" og få dårlig samvittighet fordi du spiser noen knekkebrød og ikke tok intervaller på mølla? 

Endret av miaw
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...