Gå til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er visst ikke så god på å Google italienske aviser, prøvde men fant ikke annet enn tekst og de vanlige bildene, du har ikke en link? 

Anonymkode: d5eeb...caf

https://www.google.com/amp/s/www.open.online/2021/05/23/eurovision-damiano-dei-maneskin-pippava-cocaina-in-diretta-ma-per-favore-troppo-lontano-dal-tavolo/amp/

Anonymkode: 5d370...2ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
NordicViking skrev (5 timer siden):

Litt mer statistikk: I den første semifinalen ga den norske juryen 12 poeng til Malta og 10 poeng til Sverige. Deretter fulgte Israel, Ukraina og Aserbajdsjan. Folket foretrakk Litauen (12), Sverige (10) og Malta (8). 

Juryene i semifinalen ga Norge 8 poeng fra Sverige, 7 poeng fra Belgia, 6 poeng fra Italia og 4 poeng fra Nederland. I tillegg fikk vi 1-3 poeng fra seks land. Folket ga oss 12 poeng fra Sverige og 10 poeng fra Aserbajdsjan. Vi fikk flere 6-ere (Belgia, Slovenia, Russland og Malta), pluss 1-4 poeng fra ti land.

I finalen ga den norske juryen - igjen - 12 poeng til Malta og 10 poeng til Sverige. Deretter fulgte Israel, Sveits og Bulgaria. Det norske folket foretrakk Litauen (12), Island (10), Sverige (8) og Italia (7). 

Juryene i finalen ga Norge 7 poeng fra Irland, 3 poeng fra Danmark, 2 poeng fra Sverige og Italia, og 1 poeng fra Ukraina. Folket ga oss 10 poeng fra Malta, 8 poeng fra Sverige og Danmark, og 7 poeng fra Aserbajdsjan. I tillegg fikk vi 1-5 poeng fra tolv land.

Ellers verdt å merke seg at den italienske juryen ga 10 poeng til Finland i finalen, mens det italienske folket ga 8 poeng. Italia liker rock!

Stemmer det. 

En av de store heter Vasco Rossi. Fyller fint digre fotballstadion når han har konserter. 

En av mine favoritter av ham: 

Anonymkode: 0e15e...ff3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette 😂 synes det er så sykt at folk seriøst tror at folk sitter midt i salen på Eurovision på direkten og sniffer kokain 😂

Jeg skal love deg at folk som tar kokain ikke ser sånn ut når de tar en linje, det er "litt" mer rekyl enn som så 😂

Anonymkode: 49ccd...55f

Er det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20210523_200044_com.android.chrome.thumb.jpg.8049836231799ec57de7bd2ffd75cff1.jpg

Anonymkode: 49ccd...55f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er italienerne så lei at de har bedt om å ta doptest allerede da skandalen tok av. Men EBU kunne ikke organisere doptest så raskt, så testen tas når de kommer hjem i Roma. 

Endret av Drizzt
  • Liker 8
Skrevet
2 hours ago, Drizzt said:

Det samme skjedde også nå i større eller mindre grad. Flere land fikk mange jurystemmer, men få fra publikum.

Jeg liker det nye systemet dog jeg ble ganske sjokkert da Frankrike og Sveits begynte å samle så mange 12-poeng fra jury. Som om det var avtalt på forhånd. Så kom publikumstemmene og da så man det. Litauen fikk få jurypoeng, men mange fra publikum. Jeg synes publikumstemmene er viktigere selv om han fra Sveits mente personlig at jurystemmene han fikk er anerkjennelsen han ville ha. Den franske dama var oppriktig sjokkert da Italia, Litauen og andre fikk plutselig MASSE stemmer fra publikum. Jeg tror hun begynte å skjønne at sjansene hennes visnet mer og mer.

Det eneste virkelig kjipe var landene som fikk 0 poeng fra publikum og UK som fikk dobbelt 0. Var det virkelig ingen som stemte på de landene som fikk 0 fra publikum? Hvordan beregner man poengene med tanke på antall stemmer?

Haha nei. I 2018 så fikk Sverige 253 poeng og lå på andreplass etter jurystemmene. De fikk deretter hele 21 publikumsstemmer og hele drømmen om topplassering gikk til helvete. 

Men ja, det spriker jo gjerne litt mellom dem. Det var jo sånn med Tsjekkia også i hmm 2019, tror jeg det var? De fikk knapt jurystemmer, men fikk masse publikumsstemmer :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (21 minutter siden):

Nå er italienerne så lei at de har bedt om å ta doptest allerede da skandalen tok av. Men EBU kunne ikke organisere doptest så raskt, så testen tas når de kommer hjem i Roma. 

De er hjemme nå, så håper at de tar testen i kveld slik at folk slutter å spre rykter. 

Anonymkode: 06814...819

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor blir du ufin og tyr til hersketeknikker? "Er det virkelig så vanskelig å forstå" som om du snakker reinspikka fakta? Intill det er mer bevis, som feks den narkotesten, så har ikke du mer rett enn andre teorier, jeg har sagt jeg ikke bryr meg hva han gjorde,  men jeg har like mye rett til å skrive det jeg tenker som du har. 

Jeg er ganske fin, jeg. Se på bildet på side 163, tror jeg det var, som jeg publiserte. Der ser du tydelig hva han ser på gjennom glassbordet. Se på gulvet. I rød ''sirkel''. Du spekulerer, jeg baserer mine uttalelser på beviselige fakta. Du kan selvfølgelig mene hva du vil, men en mening uten bevis veier mindre. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sjekk italienske aviser;) Der har de zoomet inn på mye rart. Samma for meg altså. Jeg dømmer han ikke. Støtter han fult ut i å benekte det. Syns det er bedårende med de som forsvarer han til beinet uten å forsvare handlingen. Ikke vondt ment. Bare syns det er ironisk at dere tror han er en hot, rocka fyr som er veldig straight og nykter. Test hjelper ikke. Han er nok allerede så godt som clean. 

Jo da, jeg synes han er sexy, men jeg vet at jeg mener det fordi han minner meg om Richard fra ''Lost'' og i den tid syntes jeg han var sexy 😄 Ellers er sangen ikke min stil i det hele tatt.

Jeg vet ikke hva italienske aviser zoomer inn. Jeg har postet bildet med glassbitene på bakken under bordet. Jeg synes det er veldig feil å spre rykter uten bevis. Folk må besinne seg og heller si at de ikke synes Italia burde vinne fordi de mener låta ikke er en vinner istedet for å kaste beskyldninger. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er hjemme nå, så håper at de tar testen i kveld slik at folk slutter å spre rykter. 

Anonymkode: 06814...819

Jeg venter spent.

AnonymBruker
Skrevet

Den Grønneberg. Hva er det han roter med. Han måtte spise pannebåndet fordi han vedda at TIX ikke ville vinne det norske MGP. Nå hater han på TIX igjen fordi han kom på 18. plass i Europa. Han trenger ikke like fyren, men han driver omtrent karakterdrap. Det er så ekstremt av Grønneberg at hadde jeg ikke visst bedre kunne man nesten tro at Grønneberg og TIX samarbeider for å få opinionen i TIX’ favør!

Anonymkode: 0d415...00c

• Liker 17
Skrevet
8 minutter siden, Blått said:

Haha nei. I 2018 så fikk Sverige 253 poeng og lå på andreplass etter jurystemmene. De fikk deretter hele 21 publikumsstemmer og hele drømmen om topplassering gikk til helvete. 

Men ja, det spriker jo gjerne litt mellom dem. Det var jo sånn med Tsjekkia også i hmm 2019, tror jeg det var? De fikk knapt jurystemmer, men fikk masse publikumsstemmer :ler:

Tsjekkia 2018 fikk de nesten ingen jurystemmer, men masse publikumstemmer. I 2019 hadde de motsatt problem, de lå høyt oppe etter jurystemmene var gitt, men de fikk bare 7 poeng av seerne. :P 
Synes det er veldig gøy med systemet, selv om det av og til er skremmende å se hvor forskjellig juryene og seerne tenker. Det at Nord-Makedonia vant juryvotering i 2019 synes jeg er helt merkelig. I 2015 vant jo Italia televoteringen suverent, men ente bare på 3. plass etter at juryen nesten ikke hadde gitt dem noen poeng (dette ble dog ikke så tydelig da de fremdeles hadde gammelt poengsystem på den tiden). 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Den Grønneberg. Hva er det han roter med. Han måtte spise pannebåndet fordi han vedda at TIX ikke ville vinne det norske MGP. Nå hater han på TIX igjen fordi han kom på 18. plass i Europa. Han trenger ikke like fyren, men han driver omtrent karakterdrap. Det er så ekstremt av Grønneberg at hadde jeg ikke visst bedre kunne man nesten tro at Grønneberg og TIX samarbeider for å få opinionen i TIX’ favør!

Grønneberg kan ta seg en bolle...

Hvis juryene rundt omkring i Europa består av «eksperter» som ham forstår jeg hvorfor det blir hummer og kanari. 

Anonymkode: ee295...a70

• Liker 7
Skrevet
Blått skrev (5 minutter siden):

Hva er det som er ''nei''? Det skjedde begge veier.

Se på Malta, Ukraina og se på Litauen nå fra denne finalen. 

Malta fikk 208 fra jury og 47 fra publikum.    Litauen fikk 55 fra jury og 165 fra publikum.    Ukraina fikk 97 fra jury og 265 fra publikum.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (14 minutter siden):

Jeg er ganske fin, jeg. Se på bildet på side 163, tror jeg det var, som jeg publiserte. Der ser du tydelig hva han ser på gjennom glassbordet. Se på gulvet. I rød ''sirkel''. Du spekulerer, jeg baserer mine uttalelser på beviselige fakta. Du kan selvfølgelig mene hva du vil, men en mening uten bevis veier mindre. 

Jo da, jeg synes han er sexy, men jeg vet at jeg mener det fordi han minner meg om Richard fra ''Lost'' og i den tid syntes jeg han var sexy 😄 Ellers er sangen ikke min stil i det hele tatt.

Jeg vet ikke hva italienske aviser zoomer inn. Jeg har postet bildet med glassbitene på bakken under bordet. Jeg synes det er veldig feil å spre rykter uten bevis. Folk må besinne seg og heller si at de ikke synes Italia burde vinne fordi de mener låta ikke er en vinner istedet for å kaste beskyldninger. 

Du får se de bildene linket til på forrige side du, da. 

AnonymBruker
Skrevet
Zenhouse skrev (4 timer siden):

https://www.aftenposten.no/kultur/i/aPmj4a/italiensk-eurovision-vinner-skal-testes-for-narkobruk

1: Han vil la seg teste for å motbevise ryktene. 
2: EBU bekrefter at de har funnet knust glass på gulvet der han satt. ( som samsvarer med forklaringen hans om at han bøyde seg for å flytte/dytte vekk knust glass) 

Man ser det også tydelig i videoene. Han bøyer seg under bordet.

Anonymkode: 70039...725

• Liker 1
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo nå ingen tvil om at Grønneberh har noe personlig mot Tix. Dette er så langt forbi det som er en normal akseptabel anmeldelse av en artist, at jeg blir flau på VG`s vegne.

Jeg kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hva som satte igang denne feiden i utgangspunktet. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du får se de bildene linket til på forrige side du, da. 

Lenken det står fake news på? Hva med den?

Leste du nederst oppsummeringen?

Siden jeg ikke kan italiensk, spurte jeg google om translate ... 

Konklusjon
Enten har Damiano en nese som en anteater, eller så feiret han ganske enkelt ved å bøye hodet og vinke hendene sammenbundet i knyttnever. Svaret viser seg å være det andre.

Med andre ord - fake news!

P.S. Ordet google ikke kunne oversette vel er formichiere. Sjekk hva ordet betyr og si meg - har han så lang nese? :))

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, mandel92 said:

Tsjekkia 2018 fikk de nesten ingen jurystemmer, men masse publikumstemmer. I 2019 hadde de motsatt problem, de lå høyt oppe etter jurystemmene var gitt, men de fikk bare 7 poeng av seerne. :P 
Synes det er veldig gøy med systemet, selv om det av og til er skremmende å se hvor forskjellig juryene og seerne tenker. Det at Nord-Makedonia vant juryvotering i 2019 synes jeg er helt merkelig. I 2015 vant jo Italia televoteringen suverent, men ente bare på 3. plass etter at juryen nesten ikke hadde gitt dem noen poeng (dette ble dog ikke så tydelig da de fremdeles hadde gammelt poengsystem på den tiden). 

Den der gjør meg fortsatt irritabel. For meg så var Italia den som fortjente den seieren. 

Måtte sjekke nå på Tsjekkia. Det var 2018. :ler: På den og. Haha. ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Lenken det står fake news på? Hva med den?

Leste du nederst oppsummeringen?

Siden jeg ikke kan italiensk, spurte jeg google om translate ... 

Konklusjon
Enten har Damiano en nese som en anteater, eller så feiret han ganske enkelt ved å bøye hodet og vinke hendene sammenbundet i knyttnever. Svaret viser seg å være det andre.

Med andre ord - fake news!

Jeg synes det så ut som at han andre avbrøt ham når han dulta i han. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Drizzt said:

Hva er det som er ''nei''? Det skjedde begge veier.

Se på Malta, Ukraina og se på Litauen nå fra denne finalen. 

Malta fikk 208 fra jury og 47 fra publikum.    Litauen fikk 55 fra jury og 165 fra publikum.    Ukraina fikk 97 fra jury og 265 fra publikum.

For såvidt godt poeng der, men syns den med Sverige som raste ned såpass dypt var verst. :sjenert: Muligens det har en sammenheng med at jeg virkelig koste meg den gangen fordi at jeg syntes sangen var så jævlig...  at jeg skjønte ikke hvorfor folk gadd å stemme på den :daane:Skal ikke avskrive den muligheten. 

Endret av Blått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...