GÃ¥ til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗

Tradegy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så lei av Tix og all sympatien han hele tiden søker, det holder nå. 

Anonymkode: bb657...9a4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har fått den Lithuania sangen helt på hjernen...

WHEN IM DANCING ON MY OWN IM HEALING WOUNDED SOUL I FEEL ITS SAFE TO DANCE ALONE 😣

Anonymkode: d5eeb...caf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (4 minutter siden):

Nei klart, er man blodfan så er man blodfan, og da er jo dette stort. Så jeg får benytte anledningen til å gratulere deg med seieren :) 

Men for den generelle seer og lytter så kommer vi nok ikke til å bli særlig plaget av vinnerlåten på radioene, og ettersom man ikke aktivt følger bandet så forsvinner de nok ganske raskt med mindre de kommer opp med noe nytt og annerledes.

Husker når Tyskland vant med Satellite i 2010 for en radiohit dèt ble. Samme med Loreen - Euphoria i 2012, Emmelie de Forrest - Only Teardrops i 2013 og Måns Zelmerlöw - Heros i 2015. Ellers forsvinner det mange dårligere låter ganske fort, og Italia i år regner jeg med også gjør det. Ettersom det var lite balsam for ørene for den generelle lytter :) 

Hvem er du til å definere den generelle seer/lytter? Som sagt, jurystemmene viser at de har gjort inntrykk på mange. De vant folket. Da er det veldig rart å konkludere med at dette var «lite balsam for ørene for den generelle lytter» - hvis dette stemte, hvorfor fikk overlegent flest folkestemmer? 

Anonymkode: bd515...794

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (Akkurat nå):

Hvordan foregår stemmingen fra hele Europa egentlig? Selv 300 poeng er jo lite når hele Europas seere kan stemme.... Er det slik at f. eks. 10 000 stemmer gir 1 poeng eller noe sånnt?

Hilsen Uvitende

Tror det handler om ren rangering innad i landet basert på stemmer. 

Italia får mest stemmer, og får derfor 12 poeng fra norske seere. Så legges alle poengrangeringene sammen fra alle landene, og da ender f.eks Italia opp med 280 poeng fra seerne. 

Tror jeg. 

Hilsen en som tror ganske mye uten å vite ;) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Når får han tilbakemeldinger som sier han har reddet liv. Han skjønner nok at ikke alle har forstått budskapet hans, men mange fler har i allefall det.

09536D8E-FDCB-438C-85CF-5019B983A1A8.png

Anonymkode: 2c801...081

Hvis det stemmer, så sliter jeg med å forstå at han legger det ut (nå referer jeg til posten som du har lagt ut). Eneste grunnen jeg ser til at han gjør det er for at han vil ha oppmerksomhet rundt seg selv, og da er jo ikke fokuset på mental helse lengre. 

Endret av Blått
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det blir de nok ikke, de har for mange (inkludert meg) levert et uforglemmelig show, noe som tydelig gjenspeiler seg i antall folkestemmer. Måneskin har også flere bra sanger på Spotify! 🤩 Nå følger jeg de nesten overalt på sosiale medier og er spent på hva de gjør i fremtiden! Bare fordi du ikke liker en låt/et band, betyr det ikke at ikke mange andre kan like det de hører og ser.

Hva var uforglemmelig med showet til Italia?

Show messig skilte det seg ikke ut. Var jo helt likt resten av bidragene med masse blinkende lys. Frankrike var vel de som skilte seg mest ut på showet. DE leverte et uforglemmelig scene show.

Italia ender opp som Jamala med 1944 som vant i 2016. Blir fort glemt, og skulle aldri vunnet.

Anonymkode: 09d7b...96d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Italia får mest stemmer, og får derfor 12 poeng fra norske seere. Så legges alle poengrangeringene sammen fra alle landene, og da ender f.eks Italia opp med 280 poeng fra seerne. 

Tror jeg. 

Ja, må være noe sånnt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er du til å definere den generelle seer/lytter? Som sagt, jurystemmene viser at de har gjort inntrykk på mange. De vant folket. Da er det veldig rart å konkludere med at dette var «lite balsam for ørene for den generelle lytter» - hvis dette stemte, hvorfor fikk overlegent flest folkestemmer? 

Fordi folk er dumme. Hvorfor fikk Ukraina nest mest stemmer fra folket? Det var jo helt grusomt.

Anonymkode: 09d7b...96d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (2 minutter siden):

Hvis det stemmer, så sliter jeg med å forstå at han legger det ut. Eneste grunnen jeg ser til at han gjør det er for at han vil ha oppmerksomhet rundt seg selv, og da er jo ikke fokuset på mental helse lengre. 

Ja dette er bare sykt hele opplegget

Anonymkode: b7389...480

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vel, det er flere grunner til det. Rockemiljøet er ett av de. Italia vant ikke jurystemmene, så det argumentet faller litt bort, gjør det ikke? Ellers så tenker jeg at en generell lytter ville jo ha hørt om Italias band før ESC. Mener du at det er tilfelle? Hvor mange følgere hadde de på Spotify FØR MGP-kvalifiseringen og ESC? Jeg tipper "ikke mange", hva enn det betyr. 

Men OKEI, jeg er sikkert en no-body i denne sammenheng, og tilhører utskuddet på stammen som ikke kan definere seg selv som en generell lytter/seer da. Men jeg tror fortsatt at Italias låt forsvinner ganske fort fra allmennheten, og mener fortsatt at den ikke leverer musikk som er "balsam for ørene" for den generelle lytter. 

Så får vi se hvordan det går... Hvis dette blir en radiohit så skal du få lov til å sitere meg om 6 måneder (hvis du husker) og kalle meg stiv. Jeg tar imot den da, ikke nå :) 

Endret av Ctrl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (5 minutter siden):

Tror jeg. 

Jeg så for meg at innad i hvert land så får den deltakeren med flest seerstemmer 12 poeng, den med nest flest får 10 poeng osv. maks poeng som er mulig å oppnå fra seerstemmene er dermed 39 (antall stemmegivende land) x 12 som er lik 468. men går dette opp med antall poeng som ble delt ut totalT? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg så for meg at innad i hvert land så får den deltakeren med flest seerstemmer 12 poeng, den med nest flest får 10 poeng osv. maks poeng som er mulig å oppnå fra seerstemmene er dermed 39 (antall stemmegivende land) x 12 som er lik 468. men går dette opp med antall poeng som ble delt ut totalT? 

Men man kan vel ikke stemme på seg selv, så det blir i praksis 12 x 38 som er maksimal poengsum

Anonymkode: ccc3c...1aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er det jeg også skriver. Og ja, det går opp. Fordi det er 38 12'ere, 38 10'ere, 38 9'ere, 38 8'ere osv osv.

Så mange poeng deles ut totalt mellom landene i folkeavstemningen: 

image.png.729060bb44236987f806a82e91a3d276.png

Derav finner man flere land på eksempelvis 318, 283 og 262 stemmer, mens andre har fått 52, 32 og 0 poeng.

Endret av Ctrl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man kan vel ikke stemme på seg selv, så det blir i praksis 12 x 38 som er maksimal poengsum

Anonymkode: ccc3c...1aa

Ja det er vel sant.

men uAnsett, er det slik systemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (12 minutter siden):

Tror jeg. 

Det er riktig. Om Litauen får flest stemmer = 12  poeng. Island nest flest = 10 Poeng osv. 

Det er derfor enkelte land ender med å få 0 poeng, fordi de ender ikke opp på noen lands topp 10. det er da svært usannsynlig at ingen i hele Europa har stemt På UK, Nederland, Tyskland og Spania

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (57 minutter siden):

Ikke alle har din fantasi. De fleste forholder seg til fakta. Jeg synes det er ganske dårlig gjort å anklage noen i så alvorlig forbrytelse uten bevis. Bevis har du ikke. Kun spekulasjoner, fantasi og nå har de selv sagt at de ikke bruker narkotika og de lar seg teste ved behov. Det er helt legitimt å ikke like låta og at de vant, men nå må du slutte. 

Jeg liker både låta og at de vant, det er ikke det det handler om her.

Anonymkode: a62c2...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Ctrl skrev (5 minutter siden):

Vel, det er flere grunner til det. Rockemiljøet er ett av de. Italia vant ikke jurystemmene, så det argumentet faller litt bort, gjør det ikke? Ellers så tenker jeg at en generell lytter ville jo ha hørt om Italias band før ESC. Mener du at det er tilfelle? Hvor mange følgere hadde de på Spotify FØR MGP-kvalifiseringen og ESC? Jeg tipper "ikke mange", hva enn det betyr. 

Men OKEI, jeg er sikkert en no-body i denne sammenheng, og tilhører utskuddet på stammen som ikke kan definere seg selv som en generell lytter/seer da. Men jeg tror fortsatt at Italias låt forsvinner ganske fort fra allmennheten, og mener fortsatt at den ikke leverer musikk som er "balsam for ørene" for den generelle lytter. 

Så får vi se hvordan det går... Hvis dette blir en radiohit så skal du få lov til å sitere meg om 6 måneder (hvis du husker) og kalle meg stiv. Jeg tar imot den da, ikke nå :) 

Italia var vel på 3. eller 4. plass eller noe sånt etter jurystemmene om jeg husker riktig. Det er høyt oppe. Om det var så jævlig å høre på for den generelle lytter ville de havnet mye lenger nede. Så nei, det argumentet faller ikke bort.

Det er få som kan definere seg som den generelle lytter/seer, nettopp fordi gjennomsnittet beregnes ut fra alle lyttere/seere ;) Jeg sier ikke at du tilhører noe utskudd, men når Italia havner høyt oppe på jurystemmene og vinner folkestemmene, er det nærliggende å anta at du ikke representerer den generelle lytter/seer.

Jeg har aldri påstått at det blir noen radiohit. Til info finnes det flere artister som kan være suksessfulle til tross for at sangene deres ikke blir en radiohit. :) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

For en ekkel og usympatisk type. Virker virkelig lite intelligent og med lav innlevelsesevne dersom man ler av andres skuffelse. Det der er sånt som mobbere gjør, elsker å se andre ydmykes. Hvorfor er du sammen med en sånn tulling? Må være bedre å stå på egne bein. IKKE gi ham muligheten til å formere seg!

Anonymkode: e77c0...48a

Jeg synes også det virker usympatisk, å dømme en person ut fra ett enkelt innlegg som dette, når det er en person man ikke kjenner eller vet noe om. 

Anonymkode: 4e2c4...a63

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Italia var vel på 3. eller 4. plass eller noe sånt etter jurystemmene om jeg husker riktig. Det er høyt oppe. Om det var så jævlig å høre på for den generelle lytter ville de havnet mye lenger nede. Så nei, det argumentet faller ikke bort.

Det er få som kan definere seg som den generelle lytter/seer, nettopp fordi gjennomsnittet beregnes ut fra alle lyttere/seere ;) Jeg sier ikke at du tilhører noe utskudd, men når Italia havner høyt oppe på jurystemmene og vinner folkestemmene, er det nærliggende å anta at du ikke representerer den generelle lytter/seer.

Jeg har aldri påstått at det blir noen radiohit. Til info finnes det flere artister som kan være suksessfulle til tross for at sangene deres ikke blir en radiohit. :) 

Husk at ESC er mye mer enn musikk.... Det må man aldri glemme ;) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Husk at ESC er mye mer enn musikk.... Det må man aldri glemme ;) 

Enig! Dessuten trenger man ikke bli smålig irritert bare fordi ikke andre er helt enige i resultatet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...