AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3101 Del Skrevet 23. mai 2021 Dere skriver at TIX og flere ser fulle ut på intervjuene etterpå, hvor har dere sett intervjuene? Finner bare pressekonferanse med vinnerne Anonymkode: 2d178...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3102 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Hvorfor det? Jeg har jo reddet liv, jeg har gjort det største noen kan gjøre i Eurovision jeg".. -snurt Tix i intervju dagenderpå. Veldig lite ydmyk fyr👎 Sveits hadde en helt sinnsyk vokal, og Italia var et skikkelig kult bidrag, var helt riktig at det stod mellom de to! Forøvrig pussig at bakgrunnen for bandnavnet til Italia ble så lite nevnt i norske medier?? Vanligvis hiver vi oss jo over det når andre nasjoner tar til seg hint av skandinavia 😂 Anonymkode: e74f7...f61 Hva med at noen sier «Tix vant hele greia!» ? Morsomt. Anonymkode: 06814...819 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 23. mai 2021 #3103 Del Skrevet 23. mai 2021 Skulle jeg ha valgt mellom Italia og Finland så hadde jeg valgt.. Spoiler JAJA DING DONG!! Spoiler Neida 🇫🇮 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3104 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere skriver at TIX og flere ser fulle ut på intervjuene etterpå, hvor har dere sett intervjuene? Finner bare pressekonferanse med vinnerne Anonymkode: 2d178...4b7 https://www.vgtv.no/video/218657?utm_source=overlay-share&utm_term=tabs Anonymkode: e55d7...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. mai 2021 #3105 Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere skriver at TIX og flere ser fulle ut på intervjuene etterpå, hvor har dere sett intervjuene? Finner bare pressekonferanse med vinnerne Anonymkode: 2d178...4b7 De prøvde å intervjue Tix på Nrk nyhetene etterpå, han var dritings for å si det forsiktig...😅😂 Endret 23. mai 2021 av Jobbermedbarn 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 23. mai 2021 #3106 Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) Ctrl skrev (17 minutter siden): 😅 Ja, nå står jeg ihvertfall for det jeg har skrevet i denne tråden om Italias elendige tekst. Ikke en ESC-vinner verdig. Blir altfor enkelt. Er enig. Har sjekka begge tekstene på Engelsk. Frankrike sin sang forteller faktisk en ganske vakker og trist historie, og med formidling. Italia sin låt er masse usammenhengende ord (setningsoppbyggingen gir ikke mening), med et refreng som går slik: I'm out of my mind, but different from them And you are out of your mind, but different from them We are out of our minds, but different from them We are out of our minds, but different from them For meg kunne teksten på Italia sitt bidrag like greit vært skrevet ned i fylla på sånn 10 minutter, om jeg skal være ærlig. Rent musikalsk og tekstmessig, var dessverre ikke Italia sitt bidrag veldig bra. Men jeg mistenker at særdeles få med særlig kunnskap eller lidenskap for rock ser på eurovision, og tenkte «rock, kult», og stemmer det frem fordi det er rock og derfor «annerledes» fra resten av bidragene.. Jeg vil tro Eurovision tiltrekker seg de som hører på helt vanlig musikk, og derfor ikke klarer å skille et rockebidrag i eurovision fra mer eminente band som driver med rock. For skal man sammenligne Italia sitt bidrag med store rockeband så mener jeg (personlig) at bidraget deres på eurovision faller igjennom. Men som sagt, dette er min mening. Ikke meningen å hate på vinnerbidraget. Fordi det var et av bedre bidragene i år, for all del, men etter min mening bare ikke det beste bidraget i konkurransen. Endret 23. mai 2021 av Blueberrymuffin 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 23. mai 2021 #3107 Del Skrevet 23. mai 2021 Ctrl skrev (40 minutter siden): Jeg synes ikke Italia var særlig bra. Det eneste som var bra var at det var litt trøkk i låten. Ellers var låten støyete, slitsom og monoton med disse samme 3 setningene på repeat hele låten igjennom. En låt som faktisk var svært dårlig skrevet. Teksten virker å ha blitt satt sammen på bakrommet rett før de gikk på scenen. Og vokalisten var ikke bedre enn midt på treet heller. Jeg prøvde faktisk å legge god-viljen til Italia ettersom jeg er en som er soft for rock. Men det lyktes ikke. Jeg klarer ikke å like låten. Finland var faktisk 5x bedre enn Italia. Minst. For Finland hadde i det minste en tekst i grunn med et større budskap. Og virket mer human både for øret og sjelen. Jaja. Men så er jeg en dårlig taper også. Dét legger jeg ikke skjul på. 🤗 Finland var definitivt bedre. Lurer på hvordan Jorn sin låt hadde det gjort det.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 23. mai 2021 #3108 Del Skrevet 23. mai 2021 Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden): I'm out of my mind, but different from them And you are out of your mind, but different from them We are out of our minds, but different from them We are out of our minds, but different from them Takk for oppklaringen! Ouff. Dette var iallefall ikke noe musikalsk bombe av en låt. Men det visste vi jo egentlig selv om man ikke kan italiensk. Det hører man. Mulig du er inne på noe angående at rock er rock. Jørn opplevde vel samme "feber" i Norge, selv om det ikke holdt ettersom TIX appellerte til et enda større publikum. Det er vel det musikk handler om i dag. God musikk faller litt mellom stolene. Expandable86 skrev (2 minutter siden): Finland var definitivt bedre. Lurer på hvordan Jorn sin låt hadde det gjort det.. Uten tvil. Ja du lurer godt. Det får vi aldri vite. Men kanskje det vi burde ha sendt. Ser det ut til... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3109 Del Skrevet 23. mai 2021 Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden): De prøvde å intervjue Tix på Nrk nyhetene etterpå, han var dritings for å si det forsiktig...😅😂 Ja haha det var uheldig 😅 Anonymkode: d5eeb...caf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 23. mai 2021 #3110 Del Skrevet 23. mai 2021 Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): De prøvde å intervjue Tix på Nrk nyhetene etterpå, han var dritings for å si det forsiktig...😅😂 Han var jo ikke dritings. Det intervjuet ble bare tull fordi han ikke hørte hva han ble spurt om. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3111 Del Skrevet 23. mai 2021 Drizzt skrev (4 timer siden): Spørsmålet er: Hvorfor er du så overbevist at det er dop han tar? Jeg har virkelig ikke sansen for konspirasjoner og han kan like greit ser ned mot gulvet mellom bordet og seg. Ingen vil tråkke på glassbiter. Det kan være minst 2 grunner for at sidemannen dultet borti han. 'Se opp, det er kamera, vi er live'' eller ''Oops, jeg dultet i deg fordi jeg var så ivrig''. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi han så gjennom glassbordet og dytta vekk glasset med foten/ evnt ene hånda? Fordi man dulter bort noen for å si : følg med! Nå kommer de/skal spørre oss om noe. Anonymkode: bf5ab...f62 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På tide å legge diskusjonen angående vokalisten død nå, tenker jeg. Han har jo svart på spørsmålet, og jeg synes ikke det ser ut som at han tar narkotika på klippet som er lagt ut engang. Folk ser det de vil se, så de som er overbevist om at det er det som foregår, vil ikke se noe annet heller. Hvor dum er du, hvis du sitter og snorter kokain under verdens største musikk-konkurranse, på live tv, foran millioner av mennesker? Sorry meg, men dette er tynt... Anonymkode: 8cd07...c46 Det er bare å lese situasjonen og menneskene så skjønner man hva som skjer der. Overrasket over hvor mye som går tapt for andre av det som ikke gir seg umiddelbart. Anonymkode: a62c2...b1a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. mai 2021 #3112 Del Skrevet 23. mai 2021 ESC er jo "bare" en subkultur innen musikk. Det handler mindre og mindre om "hvilken låt som er best", og mer og mer om hvem som sjarmerer, sjokkerer og fenger mest. Det hele har blitt teatralsk, parodisk og en stor fjollefest. Men når det er sagt, så trenger man jo litt glitter og gøy. Man må vel bare ta det for det det har blitt etterhvert. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigyn Skrevet 23. mai 2021 #3113 Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) Blueberrymuffin skrev (11 minutter siden): Er enig. Har sjekka begge tekstene på Engelsk. Frankrike sin sang forteller faktisk en ganske vakker og trist historie, og med formidling. Italia sin låt er masse usammenhengende ord (setningsoppbyggingen gir ikke mening), med et refreng som går slik: I'm out of my mind, but different from them And you are out of your mind, but different from them We are out of our minds, but different from them We are out of our minds, but different from them For meg kunne teksten på Italia sitt bidrag like greit vært skrevet ned i fylla på sånn 10 minutter, om jeg skal være ærlig. Rent musikalsk og tekstmessig, var dessverre ikke Italia sitt bidrag veldig bra. Men jeg mistenker at særdeles få med særlig kunnskap eller lidenskap for rock ser på eurovision, og tenkte «rock, kult», og stemmer det frem fordi det er rock og derfor «annerledes» fra resten av bidragene.. Jeg vil tro Eurovision tiltrekker seg de som hører på helt vanlig musikk, og derfor ikke klarer å skille et rockebidrag i eurovision fra mer eminente band som driver med rock. For skal man sammenligne Italia sitt bidrag med store rockeband så mener jeg (personlih) at bidraget deres på eurovision faller igjennom. Men som sagt, dette er min mening. Ikke meningen å hate på vinnerbidraget. Fordi det var et av bedre bidragene i åt, for all del, men etter min mening bare ikke det beste bidraget i konkurransen. Men hvorfor mener dere rocke-KG-brukere at hvis noen liker dem, så er det fordi man ikke vet bedre? Ut i fra det jeg har sett (litt av f.eks anmeldelser, reactionvideoer fra musikere/musikklærere etc, samt det faktum at de vant på San Remo) er det på ingen måte et faktum at det er en dårlig sang, dårlig vokalist etc, som det blir forsøkt fremstilt her. Langt i fra faktisk, synes de jevnt over får bra tilbalemeldinger, selv om det så klart alltid vil være delte meninger 🙂 Min - personlige - mening er at Finland er utrolig generisk, og høres ut som en sang jeg allerede har hørt noen titalls ganger. Ikke noe som skiller seg ut i mine øyne, glemt sangen. Synes også Frankrike var veldig bra, andreplass for min del. Til tross for at jeg ikke er så glad i ballader... Resten av sangene er ok +/-, er nok ikke like glad i typiske Eurovision-sanger som en del andre. Synes plasseringene var helt greie i det store og hele. PS - setningsoppbygning gir ofte ikke mening i Google translate da, det er jo en stor forskjell på språk 😂 Er heller ikke fan av at alt skal være så himla "dypt", sårt og følsomt hele tiden, tror ikke nødvendigvis det krever så mye mer å skrive en slik tekst (det finnes jo tusenvis av sånne også). Med Frankrike imponerte sangeren synes jeg, ikke nødvendigvis teksten der heller (ut i fra det jeg kan forstå). Endret 23. mai 2021 av Sigyn 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 23. mai 2021 #3114 Del Skrevet 23. mai 2021 Ctrl skrev (47 minutter siden): Synes for øvrig ingenting om den høye alkoholføringen som skjedde rundt artistene i programmet. Herav også TIX. Kanskje spesielt TIX. Han var så snydens som han skulle være i intervjuene etter. ESC er ikke en russefest. For noen. Og det må være lov å forvente mer seriøsitet fra artistene og deltakerne enn at de skal rølpe seg igjennom programmet som om at de levde for aller siste gang. Helt enig. Det var flaut å se Tix på Kveldsnytt i natt. Tydeligvis tror han ESC er en russefest. Nei, huff! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 23. mai 2021 #3115 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjære moderatorer, vennligst rydd tråden for hets og spekulasjoner. Anonymkode: 06814...819 Hei. Jeg har deltatt i tråden og da har jeg ikke lov til å moderere. En av de andre vil se på rapportene når de har tid. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. mai 2021 #3116 Del Skrevet 23. mai 2021 Meadow skrev (12 minutter siden): Han var jo ikke dritings. Det intervjuet ble bare tull fordi han ikke hørte hva han ble spurt om. Ja, det var tekniske problemer også, men hun fikk da sagt noe og det var ikke vanskelig å høre at han hadde drukket en del...Men det var han jo ikke alene om, helt ok det... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2021 #3117 Del Skrevet 23. mai 2021 missmcbeal skrev (1 time siden): Jeg håper forøvrig de gjør noe med hvordan de presentere stemmene. Helst skulle jeg sett de hadde droppet jurystemmene, om de absolutt skal ha dem med så synest jeg det er bedre at de slår sammen stemmene slik som før og tar den vanlige runden der landene deler ut stemmene sine som er kombinert publikum og jurystemmer. Jeg synest måten det gjøres på er ganske så meningsløst og nedverdigende mot deltakerne. At UK skal sitte der og få 0 poeng slengt i trynet to ganger er skikkelig dritt. Å starte publikumstemmene med at tre land får 0 poeng var skikkelig flaut. I tillegg så ser man hvor skuffet enkelte blir som har fått bra med jurystemmer, og plutselig får kjempelite av publikum, som med Malta. Det er nesten litt småslemt å gi dem så mye falske forhåpninger. Argumenter for å ikke gjøre det er at man ser forskjellen mellom jurystemmene og publikum, men jeg kan ikke se hvordan det egentlig skal være noen trøst. Man ville jo sett forskjellen uansett: Hvis presentasjonen av stemmene hadde blitt gjort av landets presentør samtidig, slik: Først gir man jurystemmene: and our 12 points go to: .... Så gir man folkestemmene: and our voters has given their points to: ... Jeg liker egentlig at det er litt spenning, jeg, men mitt argument for endring er at sendingen tar aaaaaaaaaaaaalt for lang tid utover natten. Jeg hadde Italia, Finland, Sveits og Frankrike som mine absolutte favoritter. Når det gjelder Storbritannia kan jeg bare si at hvis man skal vinne eller få poeng i MGP er det lurt å sende en sang som folk liker og en artist som greier å fremføre den. Årets artist var andpusten halvveis ut i låten og sang derfor dårlig. Sammen med "Mata Hari" (Azerbadjan), "Sugar" (Moldovia), Russland og Tyskland var Storbritannia de dårligste sangene i finalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3118 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg så noen på reddit kalle hun fra Azerbaijan for Azerbaijana Grande 😅 Anonymkode: d5eeb...caf 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3119 Del Skrevet 23. mai 2021 Blondie65 skrev (19 minutter siden): Man ville jo sett forskjellen uansett: Hvis presentasjonen av stemmene hadde blitt gjort av landets presentør samtidig, slik: Først gir man jurystemmene: and our 12 points go to: .... Så gir man folkestemmene: and our voters has given their points to: ... Jeg liker egentlig at det er litt spenning, jeg, men mitt argument for endring er at sendingen tar aaaaaaaaaaaaalt for lang tid utover natten. Jeg hadde Italia, Finland, Sveits og Frankrike som mine absolutte favoritter. Når det gjelder Storbritannia kan jeg bare si at hvis man skal vinne eller få poeng i MGP er det lurt å sende en sang som folk liker og en artist som greier å fremføre den. Årets artist var andpusten halvveis ut i låten og sang derfor dårlig. Sammen med "Mata Hari" (Azerbadjan), "Sugar" (Moldovia), Russland og Tyskland var Storbritannia de dårligste sangene i finalen. Russland var dritbra!! 😍😍😜 Anonymkode: 06814...819 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #3120 Del Skrevet 23. mai 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva skjedde egentlig når han fyren skulle avgi poeng fra Island? Fikk ikke med meg hva som ble sagt, men det ble da passe kleint? Anonymkode: d9281...b52 Det er en filmreferanse 🙂 I filmen "The story of fire saga" som utspiller seg på Island, har en av karakterene oppheng i "Jaja, Ding Dong"-sangen. Han raser, med mindre han får høre akkurat denne. Så mannen fra Island var i karakter. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå