Drizzt Skrevet 23. mai 2021 #3221 Skrevet 23. mai 2021 Blått skrev (1 time siden): Jeg skal innrømme at jeg koste meg i 2018, da Sverige fikk sykt mange jurystemmer, men knapt fikk publikumstemmer  Syns den sangen var så forferdelig og skjønte ikke hvorfor den fikk så mange stemmer av juryen. Ville ikke at den skulle vinne Det samme skjedde også nå i større eller mindre grad. Flere land fikk mange jurystemmer, men få fra publikum. Jeg liker det nye systemet dog jeg ble ganske sjokkert da Frankrike og Sveits begynte å samle så mange 12-poeng fra jury. Som om det var avtalt på forhånd. Så kom publikumstemmene og da så man det. Litauen fikk få jurypoeng, men mange fra publikum. Jeg synes publikumstemmene er viktigere selv om han fra Sveits mente personlig at jurystemmene han fikk er anerkjennelsen han ville ha. Den franske dama var oppriktig sjokkert da Italia, Litauen og andre fikk plutselig MASSE stemmer fra publikum. Jeg tror hun begynte å skjønne at sjansene hennes visnet mer og mer. Det eneste virkelig kjipe var landene som fikk 0 poeng fra publikum og UK som fikk dobbelt 0. Var det virkelig ingen som stemte på de landene som fikk 0 fra publikum? Hvordan beregner man poengene med tanke på antall stemmer? 7
mandel92 Skrevet 23. mai 2021 #3222 Skrevet 23. mai 2021 4 minutter siden, Drizzt said: Det samme skjedde også nå i større eller mindre grad. Flere land fikk mange jurystemmer, men få fra publikum. Jeg liker det nye systemet dog jeg ble ganske sjokkert da Frankrike og Sveits begynte å samle så mange 12-poeng fra jury. Som om det var avtalt på forhånd. Så kom publikumstemmene og da så man det. Litauen fikk få jurypoeng, men mange fra publikum. Jeg synes publikumstemmene er viktigere selv om han fra Sveits mente personlig at jurystemmene han fikk er anerkjennelsen han ville ha. Den franske dama var oppriktig sjokkert da Italia, Litauen og andre fikk plutselig MASSE stemmer fra publikum. Jeg tror hun begynte å skjønne at sjansene hennes visnet mer og mer. Det eneste virkelig kjipe var landene som fikk 0 poeng fra publikum og UK som fikk dobbelt 0. Var det virkelig ingen som stemte på de landene som fikk 0 fra publikum? Hvordan beregner man poengene med tanke på antall stemmer? Frankrike fikk 251 poeng fra publikum og 248 fra juryen, så egentlig var hun mer populær blant publikum. Stemmene fra publikum er slik at det landet som fikk 10. mest stemmer får 1 poeng og så videre. Litauen fikk flest stemmer i Norge derfor fikk de 12 poeng. UK måtte jo ha slått 16 land for å få 1 poeng, så det var vel ingen land som hadde han på topp 10. lista si, og det synes jeg gir grei mening; ingen dårlig låt, men ikke nok til å komme topp 10 hos noen. Kanskje han fikk 11. mest stemmer i mange land, men det er fortsatt ikke nok til å noen poeng siden det kun er topp 10 som får det.  8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3223 Skrevet 23. mai 2021 Misliker virkelig måten de deler ut poengene på. Fikk så vondt av UK som fikk den vonde ørefiken med null poeng, to ganger! Synes de bør legge om hele greia. Jurypoengene bør ikke veie mer enn 20-30% sånn at folkestemmene veier mest. Og så synes jeg de bør legge sammen jurypoengene med folkestemmene og lese opp det samlede resultatet, så får man i det minste null poeng bare én gang.  Synes faktisk at den seansen hvor de ringer opp hvert land for å få stemmene gikk for fort unna i år, samtidig som det var altfor mange land og egentlig bare føltes uoversiktlig. Selvom hele den seansen har pleid å ta ekstremt lang tid tidligere år synes jeg faktisk det er hyggeligere med bittelitt småsnakk enn at de raser gjennom. Liker ikke sånn unødvendig babling som Carola drev med i går, men synes det var gøy med Island og Moldovas epic sax guy. Kanskje de bør vurdere å minske antall land som ringes opp? Nå er det ca. 40 land som ringes opp. F.eks. kan de istedet bare ringe opp de landene som ikke kvalifiserte seg til finalen, sånn at alle landene får være litt med i finalen? Tror det er ca. 15 land som ikke kvalifiseres, så hvis man hadde ringt til femten land (evt. pluss the big five) fremfor 40 ville det tatt betydelig kortere tid men man hadde hatt tid til å "hilse på" hvert land som ble oppringt. Anonymkode: 2f25b...91e 14
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3225 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere har seriøst ikke peiling på musikk. Anonymkode: 4cae5...953 💩💩 Anonymkode: dd4d2...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3226 Skrevet 23. mai 2021 Drizzt skrev (9 minutter siden): Her er det knuste glasset på gulvet:  På videoen sitter han med begge hendene på bordet vel, mens han lener seg ned til bordplata, så hva var det han skulle gjøre med det glasset? Samme for meg hva han gjorde, men jeg bare lurer.. Anonymkode: d5eeb...caf 2
mandel92 Skrevet 23. mai 2021 #3227 Skrevet 23. mai 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Misliker virkelig måten de deler ut poengene på. Fikk så vondt av UK som fikk den vonde ørefiken med null poeng, to ganger! Synes de bør legge om hele greia. Jurypoengene bør ikke veie mer enn 20-30% sånn at folkestemmene veier mest. Og så synes jeg de bør legge sammen jurypoengene med folkestemmene og lese opp det samlede resultatet, så får man i det minste null poeng bare én gang.  Synes faktisk at den seansen hvor de ringer opp hvert land for å få stemmene gikk for fort unna i år, samtidig som det var altfor mange land og egentlig bare føltes uoversiktlig. Selvom hele den seansen har pleid å ta ekstremt lang tid tidligere år synes jeg faktisk det er hyggeligere med bittelitt småsnakk enn at de raser gjennom. Liker ikke sånn unødvendig babling som Carola drev med i går, men synes det var gøy med Island og Moldovas epic sax guy. Kanskje de bør vurdere å minske antall land som ringes opp? Nå er det ca. 40 land som ringes opp. F.eks. kan de istedet bare ringe opp de landene som ikke kvalifiserte seg til finalen, sånn at alle landene får være litt med i finalen? Tror det er ca. 15 land som ikke kvalifiseres, så hvis man hadde ringt til femten land (evt. pluss the big five) fremfor 40 ville det tatt betydelig kortere tid men man hadde hatt tid til å "hilse på" hvert land som ble oppringt. Anonymkode: 2f25b...91e Det er jo poenggivingen som er det mest spennende, kjedelig hvis man bare snakket med 15 land. Synes den nye måten å gi poeng på gjør hele konkurransen mer spennede. Ja, det er trist for de som får 0 poeng, men det er nå en del av gamet og artistene tåler det vel greit, lov å bli skuffa. Men jeg synes ikke man skal gjøre programet mindre spennede for å ikke såre artistene. 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3228 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har han fått svartest enda? Anonymkode: 2c77f...52d Hvis jeg har forstått det riktig, så skal de testes i Italia. Det kunne visst ikke gjennomføres i Nederland. Hvor lenge sitter det spor i kroppen da? Og hvor vanskelig er det å kunne testes i Nederland?! Anonymkode: ea55e...944 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3229 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg har forstått det riktig, så skal de testes i Italia. Det kunne visst ikke gjennomføres i Nederland. Hvor lenge sitter det spor i kroppen da? Og hvor vanskelig er det å kunne testes i Nederland?! Anonymkode: ea55e...944 Sto i en artikkel at det kan være i kroppen opptil to dager Anonymkode: bd515...794
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3230 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sto i en artikkel at det kan være i kroppen opptil to dager Anonymkode: bd515...794 Men da hjelper det jo ikke teste seg i Italia ? Anonymkode: ea55e...944 1
Kaputt Skrevet 23. mai 2021 #3231 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sto i en artikkel at det kan være i kroppen opptil to dager Anonymkode: bd515...794 Jeg har lest 72 timer. Uansett reiser vel de fleste hjem i dag, og det er under 24 timer siden hendelsen. 1
powerpuffen Skrevet 23. mai 2021 #3232 Skrevet 23. mai 2021 Grønneberg med uttalelse etter Esc-finalen. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/KyorbM/anmelder-langer-ut-mot-tix-patetisk-og-pompoest?utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_source=vgfront 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3233 Skrevet 23. mai 2021 Sprinkle skrev (7 minutter siden): Grønneberg med uttalelse etter Esc-finalen. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/KyorbM/anmelder-langer-ut-mot-tix-patetisk-og-pompoest?utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_source=vgfront Grønneberg er jo helt bak mål 😅 at TIX skal spise sitt eget pannebånd «for å smake sin egen medisin»? TIX har vel aldri gått ut og sagt at han tror han vinner noe som helst. For en ekstremt bitter mann, som ikke tålte at han ble møtt med det han lirte av seg. Anonymkode: 399b2...f02 24
Gjest CecilieX Skrevet 23. mai 2021 #3234 Skrevet 23. mai 2021 (endret) Hvis Tix er den kynikeren som folk fremstiller ham som så bør han nomineres til Oscar. Jeg har fulgt ham i mange kanaler og jeg ser ikke noe annet en en fyr som er genuint opptatt av å gjøre godt. Det å oute seg selv med ulike diagnoser og sviktende psykisk helse er en ting, men stigmaet som følger med å være ensom er så ufattelig tungt. Han har hatt en lang fase der han har spilt kul og jobbet beinhardt med imaget som suksessrik inkludert disse russelåt-tekstene. En slik usikker fase, der man gjør alt for å skjule sine svake sider går de fleste ungdommer gjennom. Å modnes i løpet av 20-årene er jo vanlig. Han har allerede tjent nok penger til å pensjonere seg, så hva han skulle tjene på å delta på Eurovision, som jo ikke akkurat løfter kredibiliteten til en artist skjønner ikke jeg. Han kastet hele imaget sitt over bord og hadde alt å tape. Og tildels gjorde han det. I min bok er det ikke det en kynisk jævel ville gjort. Endret 23. mai 2021 av CecilieX
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3235 Skrevet 23. mai 2021 Så ikke på i år, men tenkte jeg skulle sjekke ut vinneren nå og bli like skuffa som hvert år. Det slo til, gitt. Ok gitar, men totalt sett fryktelig kjedelig låt uten et skikkelig refreng. Jeg forstår ikke helt hvordan akkurat den låta slo an, men sånn tenker jeg jo hvert år. Anonymkode: e2568...23e 2
Drizzt Skrevet 23. mai 2021 #3236 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): På videoen sitter han med begge hendene på bordet vel, mens han lener seg ned til bordplata, så hva var det han skulle gjøre med det glasset? Samme for meg hva han gjorde, men jeg bare lurer.. Anonymkode: d5eeb...caf Han så på gulvet gjennom glassbordet. Det er ganske enkelt. Nå kan spekulasjonene om narkotika ta slutt. 15
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #3237 Skrevet 23. mai 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Han så på gulvet gjennom glassbordet. Det er ganske enkelt. Nå kan spekulasjonene om narkotika ta slutt. Jeg tror ikke det hadde vært noe problem om ikke han ved siden av hadde dulta borti ham på den måten han gjorde. Var det som forsterka at han liksom gjorde noe hn ikke skulle Anonymkode: d5eeb...caf 3
Drizzt Skrevet 23. mai 2021 #3238 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Grønneberg er jo helt bak mål 😅 at TIX skal spise sitt eget pannebånd «for å smake sin egen medisin»? TIX har vel aldri gått ut og sagt at han tror han vinner noe som helst. For en ekstremt bitter mann, som ikke tålte at han ble møtt med det han lirte av seg. Anonymkode: 399b2...f02 At Grønneberg ikke lærte av egen feil og er så ivrig å gjenta den. Er det den eneste måten gamle pensjonerte ''kjendiser'' kan bli ''aktuelle'' igjen på? 🤢 7
Drizzt Skrevet 23. mai 2021 #3239 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke det hadde vært noe problem om ikke han ved siden av hadde dulta borti ham på den måten han gjorde. Var det som forsterka at han liksom gjorde noe hn ikke skulle Anonymkode: d5eeb...caf Live kamera er der og da ser man mot kamera, vinker og jubler, flagger med flagget. Man letter ikke etter glassbiter på gulvet. Helt normalt at han ved siden av dultet borti ham for å få hans oppmerksomhet. Er det virkelig så vanskelig å forstå? 16
Jobbermedbarn Skrevet 23. mai 2021 #3240 Skrevet 23. mai 2021 Sprinkle skrev (21 minutter siden): Grønneberg med uttalelse etter Esc-finalen. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/KyorbM/anmelder-langer-ut-mot-tix-patetisk-og-pompoest?utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_source=vgfront Grønneberg burde lære av andre aviser som har skrevet konstruktiv kritikk, dette er bare så flaut for både han og Dagbladet. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå