AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Har en 4 åring (snart 5) som den siste tiden har kommet veldig i den alderen hvor det spørres og graves om absolutt alt. Det som har blitt en endring i, er at når barnet kommer i situasjoner hvor h*n ikke får viljen sin, så tramper h*n avgårde å sier «da vil jeg ikke være sammen med deg mer!» og kan trampe inn på rommet. Dersom barnet får beskjed om å legge seg ned å sove etter 10.000 spørsmål og roping til oss foreldre kan barnet svare med «elsker du meg ikke mer??» Kan også komme med spørsmål om vi blir lei oss om barnet blir påkjørt osv. Jeg blir litt skremt over tankegangen, og jeg syns ikke det er noe gøy om barnet vårt oppriktig tror vi ikke elsker h*n bare fordi man får tilsnakk for små ting... Vi er tilstedeværende foreldre, så jeg skjønner ikke hvor h*n tar alt dette fra. Er dette nok en periode, som vil gå over med litt ekstra bekreftelse en stund? Anonymkode: a8cb9...66b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Helt normalt. Min seksåring holder på med det samme, han mener at hvis vi er glad i han så kan vi ikke være strenge 😅 det går over, de har bare oppdaget sin egen lille stemme og ønsker større medbestemmelse. Anonymkode: a7d52...1a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå