Gå til innhold

Dere som bor i en bolig som er verdt 15-20 millioner. Hva tjener dere ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klar over at folk kan arve en bolig eller noe sånt. 

Det er selvfølgelig stor forskjell på Oslo/Bærum//Asker og resten av landet. 15 millioner er et kaksehus mange steder.

Anonymkode: fe71f...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymkode: 4d950...672

Skrevet

Mine foreldre kjøpte huset de bor i for kr. 600.000 i 1988, i dag er det verdt over 25 millioner (Stabekk, Bærum). Har gjort mye oppgraderinger, men for eksempel er kjøkkenet fra 2002. Tomten er på rett over 2 mål, så noe av verdien ligger der. De har hatt en samlet inntekt på ca. 1,6 mill før de gikk av med pensjon. 

og ja, jeg er misunnelig på prisstigningen😭 Får nok aldri oppleve det samme.

Anonymkode: 5a76d...93b

• Liker 14
Skrevet

Vi er på utkikk etter bolig i Bærum til opp mot 20 mill. Har samlet inntekt på 1,6 så ikke så mye men vi har arvet litt penger og kom inn på boligmarkedet tidlig. Får uansett ikke så mye for pengene her da, så føler meg ikke som noen kakse selv om huset er dyrt.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er på utkikk etter bolig i Bærum til opp mot 20 mill. Har samlet inntekt på 1,6 så ikke så mye men vi har arvet litt penger og kom inn på boligmarkedet tidlig. Får uansett ikke så mye for pengene her da, så føler meg ikke som noen kakse selv om huset er dyrt.

Kan du fortelle mer detaljer om når dere kom på marked, hvor gamle dere, osv. 

Vi har nesten samme samlet inntek, 1,5 mil, som er jo i grunn «normal» inntekt i Oslo, vil jeg tro. Vi er to med tekniske utdannelser og ca 10 års ansiennitet i jobben, samme lønn. Men vi kunne kjøpe til maks 12,5 mil, og det er med maksimalt lån, 5x inntekt. Vi har 5 mil i egenkapital som er «opptjent» gjennom å være på boligmarked i Oslo siden 2009, kanskje litt mer hvis vi er heldige med salg. Allikevel er vi fortsatt minst par millioner under å kunne kjøpe, la oss si, 120-140 kvadrat. Vi er helt i slutten av 30-årene, har to barn. Vi kan jo ikke kjøpe et rekkehus i Oslo engang, og det er med veldig lange utdannelser, som er realfag, ikke sosionom. Vi har dog ingen arv og ingen familie i Oslo og rundt, vi er innflyttere. Vi kommer ikke til å få noe særlig arv heller, senere, da husene til foreldrene/besteforeldrene er ikke verdt noe i Oslo-priser. 

Jeg ser på vår familie som et eksempel på at ikke engang lang utdannelse og gode jobber gir deg råd til å bo i Oslo. Men du klarte jo det. Derfor er jeg interessert. Hvor mye arv snakker vi om.. 

Anonymkode: 53076...be2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har nesten samme samlet inntek, 1,5 mil, som er jo i grunn «normal» inntekt i Oslo, vil jeg tro. Vi er to med tekniske utdannelser og ca 10 års ansiennitet i jobben, samme lønn. Men vi kunne kjøpe til maks 12,5 mil, og det er med maksimalt lån, 5x inntekt. Vi har 5 mil i egenkapital som er «opptjent» gjennom å være på boligmarked i Oslo siden 2009, kanskje litt mer hvis vi er heldige med salg. Allikevel er vi fortsatt minst par millioner under å kunne kjøpe, la oss si, 120-140 kvadrat. Vi er helt i slutten av 30-årene, har to barn. Vi kan jo ikke kjøpe et rekkehus i Oslo engang, og det er med veldig lange utdannelser, som er realfag, ikke sosionom. Vi har dog ingen arv og ingen familie i Oslo og rundt, vi er innflyttere. Vi kommer ikke til å få noe særlig arv heller, senere, da husene til foreldrene/besteforeldrene er ikke verdt noe i Oslo-priser. 

Jeg ser på vår familie som et eksempel på at ikke engang lang utdannelse og gode jobber gir deg råd til å bo i Oslo. Men du klarte jo det. Derfor er jeg interessert. Hvor mye arv snakker vi om.. 

Ikke kjøpe rekkehus når dere kan bruke 12.5🤣. Du får et rekkehus på Nordstrand/Bekkelaget/Godlia til under 12.5.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere kan jo kjøpe på Holmlia? Får mye fint der til 12.5 mill :)

Anonymkode: e0820...81f

• Liker 1
Skrevet

Takk Gud for bygdenorge 🤣🙈 vi har relativ stor totalrenovert enebolig, to bad, 4 soverom,stor stue, kjellerstue, stort vaskerom, garasje,egen båtplass og stor tomt med vakker sjøutsikt, og all denne herligheten er taksert til rett i underkant av 2 mill. 🤣🤣🤣 vi bor 20 min fra nærmeste småby med senter,restauranter lege/helsehus osv og 50 min unna storby.. for 15-20 millioner her ute hadde man kunne bygd et slott 🤣🙈

Anonymkode: bec65...03b

• Liker 23
Skrevet

Har bolig til nesten 15 mill. Tjente bra før, tjener ikke så bra nå. Ca 900k

Anonymkode: ee0c1...d7e

Skrevet

Bolig til 32 mill, tjener rundt 12 millioner i året.  Gjeldfri bolig og hytte,. 

Anonymkode: e5046...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk Gud for bygdenorge 🤣🙈 vi har relativ stor totalrenovert enebolig, to bad, 4 soverom,stor stue, kjellerstue, stort vaskerom, garasje,egen båtplass og stor tomt med vakker sjøutsikt, og all denne herligheten er taksert til rett i underkant av 2 mill. 🤣🤣🤣 vi bor 20 min fra nærmeste småby med senter,restauranter lege/helsehus osv og 50 min unna storby.. for 15-20 millioner her ute hadde man kunne bygd et slott 🤣🙈

Hvorfor må det alltid komme noen bønder inn i disse trådene for å gi informasjon ALLE vet om?

Vi VET at det koster en brøkdel å bo på landet, likevel VELGER vi å bo i byen! Det sier ganske mye om hvor lite lyst vi har til å bo på landet, ikkesant!? Det frister ikke for 5flate øre, eller 15millioner for den saks skyld... Vi har lyst til å bo i byen og er villige til å betale ganske dyrt for det.

Å måtte kjøre 20minutter for å komme til en stakkars restaurant er helt utenkelig. Jeg vil ha alle muligheter rett utenfor døren. Jeg vil være privat, midt blant masse folk. Forvinne i mengden og ikke ha et bygdedyr som puster meg i nakken.

Så det du forteller om her er totalt uinteressant.

Takk for meg og takk for deg, la de med relevante innlegg fortsette tråden.

Anonymkode: ab1fc...686

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må det alltid komme noen bønder inn i disse trådene for å gi informasjon ALLE vet om?

Vi VET at det koster en brøkdel å bo på landet, likevel VELGER vi å bo i byen! Det sier ganske mye om hvor lite lyst vi har til å bo på landet, ikkesant!? Det frister ikke for 5flate øre, eller 15millioner for den saks skyld... Vi har lyst til å bo i byen og er villige til å betale ganske dyrt for det.

Å måtte kjøre 20minutter for å komme til en stakkars restaurant er helt utenkelig. Jeg vil ha alle muligheter rett utenfor døren. Jeg vil være privat, midt blant masse folk. Forvinne i mengden og ikke ha et bygdedyr som puster meg i nakken.

Helt enig. Byfolk unite.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frekt svar!  Skjerp deg! 

• Liker 19
Skrevet

Vi eier mange boliger. Huset vi bor i er verdt 56.000.000,- Har en samlet inntekt på 160.000.000,- i året. 

Anonymkode: c22b9...53c

Skrevet

Dere får rekkehus i fine områder på Grefsen/Kjelsås også til under 12,5

Anonymkode: 10271...e3a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt i orden at du syns det, det er kanskje helt uinteressant for deg, men kanskje noen andre tenker at det er litt intr og "se" forskjellen på bygd og by?! Ikke vet jeg, og ikke vet du!!  Men å være ufin tenker jeg at er helt unødvendig.. 

Hilsen byfrøken som nå er bygdefrøken nettopp pga hva man kan få på "bygda" kontra byn 😉

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi eier mange boliger. Huset vi bor i er verdt 56.000.000,- Har en samlet inntekt på 160.000.000,- i året. 

Anonymkode: c22b9...53c

I Norge??? 😳 finnes det hus i Norge som koster slike summer?? 😆  Men nå blei meg skikkelig nysgjerrig på hvordan huset ditt ser ut 🙈 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt i orden at du syns det, det er kanskje helt uinteressant for deg, men kanskje noen andre tenker at det er litt intr og "se" forskjellen på bygd og by?! Ikke vet jeg, og ikke vet du!!  Men å være ufin tenker jeg at er helt unødvendig.. 

Hilsen byfrøken som nå er bygdefrøken nettopp pga hva man kan få på "bygda" kontra byn 😉

Og deg om det...

Alle vet at man får en rimlig bolig på landet. Men aldri verden om jeg kunne tenke meg å bo der - kun for å spare penger. Livskvalitet er viktig. 

(Ikke den du siterer, men kunne svart det samme som ab) 

• Liker 4
Skrevet

Vi har en samlet inntekt på 2,5 millioner. Huset er taksert til 14 mill.

Anonymkode: 400a2...aac

Skrevet

Det stemmer ikke 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ser flere andre har svart, men må likevel si at det du sier er tull. Det går absolutt an å kjøpe familiebolig til 12,5 mill i Oslo. Oslo er dyrt, men ikke såå dyrt.

Anonymkode: 1c7b3...e08

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...