Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min som jeg ammer er 4,5 mnd. Har helt siden fødsel vært ekstremt sulten!! Spiser enorme mengder mat (mye mer enn samboer som er en kraftig mann) og er sugen på noe hele tiden!

Gledet meg til å bli kvitt de ekstra kiloene etter graviditeten, men vekta står stabilt fast. Utrolig nok går jeg ikke ned, men mulig det har noe med at jeg triller over 2 timer daglig.

Er overvektig i følge bmi nå, men klarer ikke å begrense meg. Spiser ikke mye godteri etc, men store mengder mat. Kan bli sulten igjen etter noen få timer. Har alltid spist få og store måltider i løpet av dagen og vært fornøyd med det, men ikke nå! Blir veldig irritabel av å gå sulten, og det hjelper ikke på med lite søvn heller. 

At alle som ammer raser ned i vekt forstår jeg ikke! Er det andre som har det på samme måte? Når løsnet det? Evt tips til meg? :)

Anonymkode: 0f85c...1a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå utrolig nok går jeg ikke opp. :) vekta har vært stabil i 3 mnd🤷

• Liker 1
Skrevet

Man raser jo ikke ned av å amme hvis man samtidig spiser alt for mye mat. 
Spiste som normalt når jeg ammet og derfor gikk jeg ned.

Anonymkode: 2fc68...06e

Skrevet

Men hvorfor syns du det er så rart at du ikke går ned i vekt når du sier du spiser enorme mengder med mat? Mange går ned i vekt fordi de ammer, men det er jo fordi de spiser som vanlig ca men at det å amme forbrenner mye og at de derfor går ned i vekt. Eneste måten å gå ned i vekt er å forbrenne mer enn du inntar. Du spiser tydeligvis nok til å opprettholde vekten og må da kutte i maten for å gå ned. 

Anonymkode: 2fc68...06e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. :) Jeg skrev feil i innlegget som jeg rettet på ovenfor. At det er rart jeg ikke går OPP i vekt!

Jeg er fult klar over kalorier inn vs ut. Gikk ned over 20 kg for noen år siden. Men da hadde jeg ikke i nærheten av denne sultfølelsen og klarte fint å begrense meg.

Spørsmålet er egentlig om andre har vært i samme situasjon og om noen har tips som kan hjelpe. :) og når den verste sultfølelsen ga seg🤔

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo veldig ut som du har behov for all denne maten da. Men, ville nok tatt mindre porsjoner, samt stoppet og tenkt i ett(!) minutt før du tar neste om du egentlig er mett og om du virkelig trenger en ny porsjon?

Anonymkode: 46537...7be

Skrevet

Jeg tenker at kroppen din gir deg en klar beskjed om at den vil ha mye mat akuratt nå! Og siden du ikke har lagt på deg, og spiser stort sett sunt så går det jo helt fint! Sultfølelsen vil nok avta, og du er aktiv😊 Du kan jo evt nevne det for helsesøster også 😊 

Anonymkode: 6d3aa...a64

Skrevet

Man skal aldri slanke seg mens man ammer, og det er jo umulig å ikke spise når man er sulten. Ulvehunger er vanlig ved amming, og er nok det du opplever. Men syns kanskje det har vart litt lenge? Selv hadde jeg ulvehunger første måneden. Måtte da ha snacks og vann ved nattbordet og spiste mye. Men så gikk det over, og de neste månedene har jeg spist som normalt og gått ned alle kiloene. 

Det er ikke rart at du ikke går opp i vekt, for man forbrenner jo ganske mye av å amme. Samtidig er det jo derfor nå når man ammer man har mulighet til å gå ned disse kiloene. Så om man ikke får det til tror jeg det er veldig vanskelig om et par år. 

Jeg ville nok hatt sunn snacks tilgjengelig, men at man prøver å tenke at ikke alt trenger å være et helt måltid. Er man sulten kan man jo spise et eple eller en gulrot utenom måltider, og ellers drikke myyyye vann. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det også slik da jeg ammet. Var sulten hele tiden, kunne spise hva som helst! Gikk opp i vekt🙈 Da jeg sluttet å amme gikk vekta ned. 

Anonymkode: 2aeab...35a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...