Gå til innhold

Erfaringer med NIPT panorama?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har tatt panorama testen? Man kan ta denne fra uke 9 og den tester vel for det meste. Vi har tatt den nå og betalt rundt 7000kr. Blir jo litt nervøs også da den tester for mer enn bare downs. Har også lest en del negative erfaringer på nett.

Er det noen her som har noen erfaringer?

Anonymkode: 9bee3...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!Jeg tok den i uke 10 og fikk ufullstendig svar på et syndrom pga. ikke nok foster-DNA i blodet mitt. Så jeg ville anbefalt å vente til uke 11.

Anonymkode: 0665f...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!Jeg tok den i uke 10 og fikk ufullstendig svar på et syndrom pga. ikke nok foster-DNA i blodet mitt. Så jeg ville anbefalt å vente til uke 11.

Var det den amerikanske panorama testen? Er nemlig flere. Noen skal helst taes i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det den amerikanske panorama testen? Er nemlig flere. Noen skal helst taes i uke 11.

Var den amerikanske, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Var den amerikanske, ja.

Oh, hm. Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 20.05):

Noen her inne som har tatt panorama testen? Man kan ta denne fra uke 9 og den tester vel for det meste. Vi har tatt den nå og betalt rundt 7000kr. Blir jo litt nervøs også da den tester for mer enn bare downs. Har også lest en del negative erfaringer på nett.

Er det noen her som har noen erfaringer?

Ja. Den er kjempefin. Fikk svar etter rett over en uke. Sparte oss for mange bekymringer i svangerskapet. Verdt hver krone selv om alt var ok.

Eneste utfordringen var å finne et sted å få tatt blodprøven, men det ordnet seg det også.

Helt sinnsykt at fastlegen ikke får lov til å gjøre dette. Kan gjerne betale selv, men hvorfor gjøre det så vanskelig å ta blodprøve? 

Anonymkode: ef8f3...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Den er kjempefin. Fikk svar etter rett over en uke. Sparte oss for mange bekymringer i svangerskapet. Verdt hver krone selv om alt var ok.

Eneste utfordringen var å finne et sted å få tatt blodprøven, men det ordnet seg det også.

Helt sinnsykt at fastlegen ikke får lov til å gjøre dette. Kan gjerne betale selv, men hvorfor gjøre det så vanskelig å ta blodprøve? 

Anonymkode: ef8f3...ec6

Hei .. det er IKKE ulovlig at prøven taes ved fastlegekontoret, men foreløpig må man sende prøven selv 

Anonymkode: f83cf...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig misfornøyd. Reiste til Sverige forrige gang å fikk svar på en uke. Men nå måtte jeg bestille fra Danmark. Bestilte testen man kunne ta 9+0. Ventet 3 uker før jeg fikk svaret «ikke nok foster dna». Ble forbanna. Tar det så lang tid å gi meg svar på at jeg basically må ta prøven på nytt? Så de sendte et nytt kit gratis. Den skulle bli prioritert men Neida. Tok 3 nye uker. Fikk svar. Det var for lite foster dna så jeg fikk ikke svar på et par av sykdommene. 

Syns jeg egentlig er tull. Rart at de klarte det i Sverige men ikke Danmark på to forsøk. Så nei anbefaler ikke NIPT kit fra Danmark. 

Tok forresten prøven på fastlegekontoret. Ikke noe problem. 

Anonymkode: 8803f...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Danmark sist gang, da i uke 12, denne gangen bestilte jeg kit, og tok blodprøven på fastlegekontoret i uke 10+5. Tok prøven på en fredag, og mandagen, 10 dager etterpå, fikk jeg svar på alt. Ikke noe problem med mengde fosterdna, verken første eller andre gangen. Det var ultralydklinikken.dk, veldig fornøyd med dem.

Anonymkode: 053c3...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var i Danmark sist gang, da i uke 12, denne gangen bestilte jeg kit, og tok blodprøven på fastlegekontoret i uke 10+5. Tok prøven på en fredag, og mandagen, 10 dager etterpå, fikk jeg svar på alt. Ikke noe problem med mengde fosterdna, verken første eller andre gangen. Det var ultralydklinikken.dk, veldig fornøyd med dem.

Og ja, svarene var fine begge gangene, har ikke fått nr 2 enda, men med ultralyd i uke 12 gjennomført her hjemme føler jeg meg ganske trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...