Gå til innhold

Hva skal til for å slippe barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er bidragspliktig ifølge kalkulator på NAV og ifølge den må betale en viss sum. 
Men så har man sendt inn papirer på at man får gjeldsordning og høy gjeld. Tar NAV hensyn til det, eller må man betale bidrag selv om?  

Noen med erfaring?

Anonymkode: 7122e...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV tar ikke hensyn til annen gjeld ved fastsetting av bidrag. 

Anonymkode: cf473...fc3

• Liker 8
Skrevet

Nei, dine barn er ikke økonomisk ansvarlig for din gjeld.

Anonymkode: 76137...2a9

• Liker 15
Skrevet

Best å ikke skaffe seg unger om en ikke kan betale for dem.

Anonymkode: 2a662...c3b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis man er bidragspliktig ifølge kalkulator på NAV og ifølge den må betale en viss sum. 
Men så har man sendt inn papirer på at man får gjeldsordning og høy gjeld. Tar NAV hensyn til det, eller må man betale bidrag selv om?  

Noen med erfaring?

Folk med gjeld må også forsørge barna sine

Anonymkode: 9c231...c1c

• Liker 12
Skrevet

Du har et barn, at du har gjeld skal ikke gå utover barna/barnet. Så nei, det tas ikke hensyn til! 

Anonymkode: 4db92...b76

• Liker 6
Skrevet

Kondom

Anonymkode: 6035d...e4c

• Liker 4
Skrevet

Ok, takk for svar. 

Det er min eks som ikke vil betale og jeg har sendt inn søknad nå til nav, noen mnd behandlingstid. Er bare redd eksen slipper unna og ikke trenger være med å betale pga gjeldsordning og lite økonomi. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, takk for svar. 

Det er min eks som ikke vil betale og jeg har sendt inn søknad nå til nav, noen mnd behandlingstid. Er bare redd eksen slipper unna og ikke trenger være med å betale pga gjeldsordning og lite økonomi. 

ts

De kan selvfølgelig ikke ta penger hen ikke har. Men de regner ut hvor mye hen tjener og tar utifra det, gjelden har ikke noe å si. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De kan selvfølgelig ikke ta penger hen ikke har. Men de regner ut hvor mye hen tjener og tar utifra det, gjelden har ikke noe å si. 

Vi har fått skriv tilbake fra nav at de har mottat søknad, der står inntekten til oss begge. Når jeg da fører våres beløp inn i kalkulator på nav så kommer det opp at det skal bli betalt barnebidrag. 

Men så er det nå sendt inn brev om at den har gjeldsordning og bett om å få slippe bidrag. Nav sier og til meg at de tar ikke hensyn til gjeld, men man vet jo aldri..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kondom

Anonymkode: 6035d...e4c

Og hvordan løser det problemet til ts?

Anonymkode: f7512...511

• Liker 3
Skrevet

Bidrag kommer før all annen gjeld. 

• Liker 2
Skrevet

Om han «klarer» å betale er en annen ting... da må du søke om bidragsforskudd så får du hvertfall litt frem til han begynner å betale for seg.

Anonymkode: 7a694...d5c

Skrevet

Har litt erfaring med dette. 

Eksen min har skyhøy gjeld med lønnstrekk til namsmannen. Han må betale barnebidrag likevel. Jeg sendte inn søknad og det tok en stund før jeg så noen penger. Nav innkreving krevde inn beløpet i form av lønnstrekk. Nav kommer før alle kreditorer. Så penger får du. 

man skal forsørge barna sine selv om man har gjeld. 

Anonymkode: 2fd6a...83b

• Liker 5
Skrevet

Hvis man må begynne å betale bidrag så skal dette trekkes i fra før overskudd kan gå til kreditorer. De regner det ut slik hos namsmannen:

Inntekt minus følgende

- husleie/huslån 

- bidrag til barn 

- livsopphold til seg selv 

- livsopphold til barna etter samvær. 

- halvparten av summen det koster for bhg/ Sfo.

= det han har igjen til å kunne betale kreditorer. Er det ingenting så er det ingenting..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...