AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #21 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange som konkluderer med at vi ikke har en dep konto, det har vi; ro ned. jeg har nå snakket med han og sa at kontrakten er brutt, han får tilbake halv dep sitt og vi beholder leia som han hevder han betalte i går. Dette pga at vi må finne ny leietaker og regner med det går lengere tid enn en mnd. Han er grei, men har vanskelig med å innfinne seg i regler og har bedt han lese gjennom kontrakten hvis han ikke forstår hvorfor ting ble som det gjorde. Han får tilbake leia for februar som er forventet på mandag, hvis vi får inn ny leietaker kjapt. Skal aldri (!) ta første og beste som melder interesse neste gang, for et kaos. ts Anonymkode: 4bc04...1aa Ville sjekket opp om dette er lovlig. Anonymkode: 4c788...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #22 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mange som konkluderer med at vi ikke har en dep konto, det har vi; ro ned. jeg har nå snakket med han og sa at kontrakten er brutt, han får tilbake halv dep sitt og vi beholder leia som han hevder han betalte i går. Dette pga at vi må finne ny leietaker og regner med det går lengere tid enn en mnd. Han er grei, men har vanskelig med å innfinne seg i regler og har bedt han lese gjennom kontrakten hvis han ikke forstår hvorfor ting ble som det gjorde. Han får tilbake leia for februar som er forventet på mandag, hvis vi får inn ny leietaker kjapt. Skal aldri (!) ta første og beste som melder interesse neste gang, for et kaos. ts Anonymkode: 4bc04...1aa Dette har ingenting å gjøre at du tok den første og beste. Dette har imidlertid alt å gjøre med at du selv valgte å ikke følge vanlige prosedyrer når det gjelder utleie av bolig. Anonymkode: af646...441 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #23 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han snakker engelsk, så det er mulig det er noe kommunikasjonstrøbbel. Ønsker å gi han en sjans, men skal sende han en melding hvor jeg henviser til kontrakten. Er sikkelig konfliktsky kjenner jeg, men orker ikke trøbbel. ts Anonymkode: 4bc04...1aa Aldri lei ut til noen som ikke leser og snakker norsk flytende, det kan bli alt for mange misforståelser og det kan være at de er vant til helt andre regler rundt leieforhold. Anonymkode: bf929...b9a 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #24 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ville sjekket opp om dette er lovlig. Anonymkode: 4c788...4ee Ja det lurer jeg på og. Hun skriver at han har brutt kontrakten, men jeg kan ikke helt forstå det. Han hadde jo overført husleie, og det virker som om TS hadde gått med på halvt depositum i begynnelsen. Greit nok han prøvde å foreslå diverse, men det er jo bare å si nei. Kontrakten er da fremdeles ikke brutt. Det er TS som bryter kontrakten nå. Anonymkode: b7bce...895 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #25 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det lurer jeg på og. Hun skriver at han har brutt kontrakten, men jeg kan ikke helt forstå det. Han hadde jo overført husleie, og det virker som om TS hadde gått med på halvt depositum i begynnelsen. Greit nok han prøvde å foreslå diverse, men det er jo bare å si nei. Kontrakten er da fremdeles ikke brutt. Det er TS som bryter kontrakten nå. Anonymkode: b7bce...895 Nei, han ønsker å flytte ut og skal finne seg en møblert leilighet. Har egentlig 3 mnd oppsigelse, men har sagt at vi kan gå ned til 1 mnd. ts. Anonymkode: 4bc04...1aa 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #26 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Aldri lei ut til noen som ikke leser og snakker norsk flytende, det kan bli alt for mange misforståelser og det kan være at de er vant til helt andre regler rundt leieforhold. Anonymkode: bf929...b9a Det er det dummeste jeg har lest. På den måten setter man folk i kommunale boliger, på gata og ja, hvor? Skjerpings, rasismekortet kan du holde for deg selv. Anonymkode: 898e7...6a5 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #27 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er det dummeste jeg har lest. På den måten setter man folk i kommunale boliger, på gata og ja, hvor? Skjerpings, rasismekortet kan du holde for deg selv. Anonymkode: 898e7...6a5 Folk i kommunale boliger er stort sett norske. Du får ikke kommunal bolig hvis du ikke er statsborger? Anonymkode: 4c788...4ee
Trolltunge Skrevet 20. februar 2021 #28 Skrevet 20. februar 2021 Som utleier får man til tider noen erfaringer man lærer mye av. Det blir gjerne styrete, men det positive er at man sjelden går på samme smell to ganger. Man blir flinkere til å kommunisere klart, og til å velge leieboer klokt. Tror det er lurt å bare bli ferdig med denne leieboer når alt begynte så feil, selv om det innebærer litt styr og tap. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 20. februar 2021 #29 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mange som konkluderer med at vi ikke har en dep konto, det har vi; ro ned. jeg har nå snakket med han og sa at kontrakten er brutt, han får tilbake halv dep sitt og vi beholder leia som han hevder han betalte i går. Dette pga at vi må finne ny leietaker og regner med det går lengere tid enn en mnd. Han er grei, men har vanskelig med å innfinne seg i regler og har bedt han lese gjennom kontrakten hvis han ikke forstår hvorfor ting ble som det gjorde. Han får tilbake leia for februar som er forventet på mandag, hvis vi får inn ny leietaker kjapt. Skal aldri (!) ta første og beste som melder interesse neste gang, for et kaos. ts Anonymkode: 4bc04...1aa Hurra! Neste gang: nøkkel leveres ut når kvittering for betalt depositum og avtalt husleie for første måned vises frem. Aldri før. Vedrørende mitt spørsmål om depositum: Det var aldri meningen å så tvil - jeg synes bare det var merkelig at dere kunne opprette dep. konto uten hele beløpet.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #30 Skrevet 21. februar 2021 Ikke betal tilbake noe før han er ute og dere har fått nøklene tilbake. Anonymkode: e120e...860 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #31 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er det dummeste jeg har lest. På den måten setter man folk i kommunale boliger, på gata og ja, hvor? Skjerpings, rasismekortet kan du holde for deg selv. Anonymkode: 898e7...6a5 Når ble en språkbarriere rasisme? Skummelt å kaste rundt seg slike ord. Anonymkode: b3ec4...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #32 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Folk i kommunale boliger er stort sett norske. Du får ikke kommunal bolig hvis du ikke er statsborger? Anonymkode: 4c788...4ee Eh.. Jeg tror de fleste her i Rogaland er utenlandske... Noen nordmenn også. Anonymkode: b3ec4...4ac
Gjest loveli Skrevet 21. februar 2021 #33 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Han snakker engelsk, så det er mulig det er noe kommunikasjonstrøbbel. Ønsker å gi han en sjans, men skal sende han en melding hvor jeg henviser til kontrakten. Er sikkelig konfliktsky kjenner jeg, men orker ikke trøbbel. ts Anonymkode: 4bc04...1aa Mennesker som utnytter andre merker slike ting veldig fort. Her må du nesten bare ta tyrene ved hornene ellers risikerer du at du blir voldsomt utnyttet også videre. Denne mannen har allerede skjønt at han kan hersje med deg, du må ikke la han fortsette med det! Masse lykke til! Håper ting ordner seg!
Nuka Skrevet 21. februar 2021 #34 Skrevet 21. februar 2021 Vi er per i dag leietaker selv, men dette du beskriver her og videre i innlegg kunne vi aldri funnet på. Du har møtt en av de som tydeligvis utnytter utleiere på høyt nivå. Språkbarriere eller Ikke, om du har sagt og det står i kontrakten at dette ikke er møblert vet leietaker dette. Ja det kan ha vært misforståelser rundt hvitevarer, men de fleste vet å bruke Google om de er i tvil... når vedkommende i tillegg ikke er fornøyd med hva du tilbyr som ekstra service er det ikke du som er vanskelig når du da ikke ønsker han som leietaker. Leietaker plikter til å betale husleie uansett stå og om vedkommende har tatt i bruk enhet så lenge det ikke er store mangler ihht kontrakten og er hvitevarer på plass så er det altså ikke du som gjør feil her. Dessverre for han. Det nevnes at det nok ikke er et problem at du valgte første som var interessert og det skal jeg være enig i selv om du var veldig uheldig nå. Vi leietakere er noen ålraighte dyr vi også. 😉😜 så nevnes det også at det ikke alltid er lett å være leietaker og det er dessverre også sant, man finner slikt du har vært borti nå på begge sider. "Dessverre" har leietalere mye mer og sterkere rettigheter enn utleiere og det nevnes at utleier gjør kontraktsbrudd. Nei dette stemmer ikke. Leietaker krangler på overtakelse og leie selv om kontrakten er oppfylt og hvitevarer tilstede som avtalt og dermed har faktisk utleier lov å trekke avtaleforholdet. lykke til med neste leietaker 😊 1
Traktor Skrevet 21. februar 2021 #35 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skal aldri (!) ta første og beste som melder interesse neste gang, for et kaos. Hvorfor ikke velge førstemann dersom dette er den beste leietakeren?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #36 Skrevet 21. februar 2021 Misforståelser rundt hva som kommer med kan skje på norsk også. Jeg leide en leilighet der møbler var med, men da vi flyttet inn hadde vi sofa men ikke stuebord. At bordet ikke fulgte med ble ikke spesifisert på visningen. Heldigvis hadde vi Jysk i nabolaget. 😛 TS Bra det ser ut til å ordne seg med en enighet mellom dere to. Pass bare på å ha satt deg ekstra godt inn i regelverket før neste leietaker får nøklene. Da er det også lettere for deg å stå på ditt. Anonymkode: 51d12...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå