Gå til innhold

Skal man virkelig ringe føden ved hyppige kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se bilde. Jeg er 38+4, og har siste tiden hatt MYE nedpress og endel kynnere. I ettermiddag har jeg hatt massevis av ubehagelige kynnere mens jeg har ligget på sofaen siste par timene. De kommer på rekke og rad, men er ikke spesielt vondt, bare ubehagelig. Er vel ikke vits å ringe føden før det gjør vondt engang?

6B8B4EBA-A5A2-491F-AF60-E59BD189D271.png

Anonymkode: 6e84f...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møllers er kanskje ikke kilde å stole på 🤪

Men nei, når du er til termin trenger du absolutt ikke det. Hadde det vært prematurt kunne det vært lurt for å utelukke premature rier.

• Liker 3
Skrevet
Mumsa skrev (1 minutt siden):

Møllers er kanskje ikke kilde å stole på 🤪

Men nei, når du er til termin trenger du absolutt ikke det. Hadde det vært prematurt kunne det vært lurt for å utelukke premature rier.

Heheheh sant, tenkte ikke over at det var fra møllers 😂

Men da er vi enige, ser ikke noe poeng før man evnt får smertefulle rier 😄🤞🏼

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heheheh sant, tenkte ikke over at det var fra møllers 😂

Men da er vi enige, ser ikke noe poeng før man evnt får smertefulle rier 😄🤞🏼

😊 Masse lykke til! Uke 38 sjæl med andremann. Sitter bare og venter 🤓

• Liker 1
Skrevet
Mumsa skrev (3 minutter siden):

😊 Masse lykke til! Uke 38 sjæl med andremann. Sitter bare og venter 🤓

Håper det tar seg opp til rier altså, orker ikke å bli lurt nå 😒

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Håper det tar seg opp til rier altså, orker ikke å bli lurt nå 😒

Kan fint være rier selv om de ikke er spesielt smertefulle. Hilsen hun som plutselig var over halveis og trodde det bare var kynnere. Hadde født før og ventet på de ordentlige riene 

Anonymkode: bc862...47c

• Liker 1
Skrevet

Eg ville tatt ein telefon kun til opplysning, er nok masse modning på gang.

Anonymkode: 5836d...ea4

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor om å ringe føden dersom kynnerne var vonde og/eller regelmessige.

Du kan jo bruke en rietellerapp for å sjekke/logge i hvilket intervall de kommer. Jeg gjorde det et par ganger når jeg var usikker.

Anonymkode: 4b34d...d8d

• Liker 3
Skrevet

Jeg googlet det samme, og leste det samme (sikkert fra mindre pålitelige kilder det også). Og jeg har i hvert fall hatt mer enn tre kynnere på en halvtime mange ganger i begge svangerskap uten at det var annet enn kynnere. Sist brukte jeg rieteller et par ganger fordi jeg var nervøs for prematur fødsel, og så at det var en pause på. 2-3 minutter mellom dem, men de roet seg når jeg fikk lagt meg for kvelden. Jordmor sa jeg skulle ringte føden hvis det ble regelmessig og ikke roet seg ved hvile/endring av stilling før uke 37. Etter uke. 37 skulle jeg ringe når det var 2-3 rier pr. 10 min., eller jeg følte meg utrygg og opplevde behov for å ringe (mine fødsler gikk svært fort fra det var 2-3 rier pr. 10 min, og vi har litt reisevei og rakk nesten ikke fram, så den "regelen" er relativ). 

Anonymkode: 61680...ec4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg googlet det samme, og leste det samme (sikkert fra mindre pålitelige kilder det også). Og jeg har i hvert fall hatt mer enn tre kynnere på en halvtime mange ganger i begge svangerskap uten at det var annet enn kynnere. Sist brukte jeg rieteller et par ganger fordi jeg var nervøs for prematur fødsel, og så at det var en pause på. 2-3 minutter mellom dem, men de roet seg når jeg fikk lagt meg for kvelden. Jordmor sa jeg skulle ringte føden hvis det ble regelmessig og ikke roet seg ved hvile/endring av stilling før uke 37. Etter uke. 37 skulle jeg ringe når det var 2-3 rier pr. 10 min., eller jeg følte meg utrygg og opplevde behov for å ringe (mine fødsler gikk svært fort fra det var 2-3 rier pr. 10 min, og vi har litt reisevei og rakk nesten ikke fram, så den "regelen" er relativ). 

Anonymkode: 61680...ec4

Ja samme her! Ikke sjelden det har vært flere enn 3 kynnere på en halvtime. Det roet seg litt etter en dusj her, men så fortsatte det. Og nå er magen nesten konstant hard med litt murringer i korsryggen. Tenkte å prøve å sove snart, se om det roer seg da? Håper at det tar seg opp til rier ila natten, at kynnerne ikke er bortkastet 😣 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...