AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Hvordan finner jeg ut hvilken type katt er liten i størrelse? Noen ganger ser jeg røde katter som er små og andre ganger er de enorme? Noen med mye og lang pels som er veldig sm bak all pelsen, mens noen korthårede er veldig muskuløse og kraftige. Er hanner større enn hunner? Hvor lang er en liten katt, og hvor mye veier de ca? Hvordan forsikrer jeg meg at jeg får en liten katt? Anonymkode: 5f28d...52a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Det er bare å finne en rasekatt som er liten i følge rasestandard. Oppdretter kjenner jo også foreldrene og bakover i slekta og kan si noe om hvor stor katten blir :) Hunner er mindre enn hanner. En liten voksen katt veier ca 3 kg. Vanlig er 3-5 kg og stor voksen katt veier 6-8++kg. Huskatter der man ikke vet hvem begge foreldrene er blir det bare gjetting. Anonymkode: 2fd5d...eec 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Kan du ikke adoptere en voksen katt fra dyrebestyttelsen? Er den 3-4 år gammel blir den neppe så mye større. Anonymkode: 42337...554 12
Troyamin Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Hva ønsker du i katten da? Det er en grunn til at det finnes forskjellige raser. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Singapura er den minste rasen. Men jeg vet ikke om det finnes oppdretter i Norge. Anonymkode: 57148...186 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke adoptere en voksen katt fra dyrebestyttelsen? Er den 3-4 år gammel blir den neppe så mye større. Anonymkode: 42337...554 Mener du jeg skal si jeg vil adoptere den minste katten de har? Anonymkode: 5f28d...52a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er bare å finne en rasekatt som er liten i følge rasestandard. Oppdretter kjenner jo også foreldrene og bakover i slekta og kan si noe om hvor stor katten blir Hunner er mindre enn hanner. En liten voksen katt veier ca 3 kg. Vanlig er 3-5 kg og stor voksen katt veier 6-8++kg. Huskatter der man ikke vet hvem begge foreldrene er blir det bare gjetting. Anonymkode: 2fd5d...eec Takk! Anonymkode: 5f28d...52a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Mener du jeg skal si jeg vil adoptere den minste katten de har? Anonymkode: 5f28d...52a Om du bare sier det får du nok ikke adoptere De ser på mye annet enn størrelse når de matcher katt og eier. Men det er fullt lov å si at du ønsker en liten katt. Det vanlige er jo å dra å besøke kattehus ol og da ser man jo kattene. Anonymkode: 2fd5d...eec 2
Tvist Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan finner jeg ut hvilken type katt er liten i størrelse? Noen ganger ser jeg røde katter som er små og andre ganger er de enorme? Noen med mye og lang pels som er veldig sm bak all pelsen, mens noen korthårede er veldig muskuløse og kraftige. Er hanner større enn hunner? Hvor lang er en liten katt, og hvor mye veier de ca? Hvordan forsikrer jeg meg at jeg får en liten katt? Anonymkode: 5f28d...52a Hvorfor er størrelsen så viktig for deg? 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Om du bare sier det får du nok ikke adoptere De ser på mye annet enn størrelse når de matcher katt og eier. Men det er fullt lov å si at du ønsker en liten katt. Det vanlige er jo å dra å besøke kattehus ol og da ser man jo kattene. Anonymkode: 2fd5d...eec Er de ikke strengere på det nå med corona? 2 minutter siden, Tvist said: Hvorfor er størrelsen så viktig for deg? Fordi jeg ikke vil ha en stor og tung katt. Anonymkode: 5f28d...52a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Du vet at katter ikke nødvendigvis er så glade i å bli bært? Anonymkode: e8529...492 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Du vet at katter ikke nødvendigvis er så glade i å bli bært? Anonymkode: e8529...492 Vel det må bæres i kattebur uansett. Anonymkode: 5f28d...52a 1
Tvist Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er de ikke strengere på det nå med corona? Fordi jeg ikke vil ha en stor og tung katt. Anonymkode: 5f28d...52a Ville i alle fall gått for en voksen katt, så vet du hva du får. Ikke heng deg opp i at den må være minst mulig, men se mest på personlighet, som er det som vil ha betydning i hverdagen. 1
Gjest Shawtyella Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Somalikatt ser ut til å være ganske små, men igjen er det rasekatter. Om du skal overta kattunge fra finn, så se på størrelsen av moren, og så velg deg ei jente fra kullet. Moren til pusen vår var veldig liten, og pusen vår nå som 6mnd gammel, er ekstremt liten for alderen. Så tror også hun forblir veldig liten. Endret 20. februar 2021 av Shawtyella
Tvist Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel det må bæres i kattebur uansett. Anonymkode: 5f28d...52a Hvor ofte trenger du det? En gang i året kanskje til dyrlegen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Ville fulgt forskjellige organisasjoner som omplasserer dyr, enten på Facebook eller deres andre kanaler. Katter som er til adopsjon vil ofte bli publisert med bilde og beskrivelse. Noen ganger får de inn katter som er mindre enn gjennomsnittet og da vil det gjerne stå i beskrivelsen av katten. Størrelse er av særlig betydning for de som har vanskelig med å løfte tungt. Det tror jeg organisasjonene har erfaring med og forståelse for. Anonymkode: eb341...dce 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 4 minutter siden, Tvist said: Hvor ofte trenger du det? En gang i året kanskje til dyrlegen. Ja, men da må jeg uansett bære det langt og til fots. Hjelpe meg, kan ikke jeg få ønske meg en liten katt slik andre ønsker seg rasekatt og langhåret stor Maine Coon uten at du må henge deg opp i dette? Anonymkode: 5f28d...52a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, men da må jeg uansett bære det langt og til fots. Hjelpe meg, kan ikke jeg få ønske meg en liten katt slik andre ønsker seg rasekatt og langhåret stor Maine Coon uten at du må henge deg opp i dette? Anonymkode: 5f28d...52a Men hvorfor? Hvis du kun går etter størrelsen, bør du ikke ha katt. Anonymkode: caf50...cf6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 Jeg har en 6kg katt, aldri vært et problem å bære han til dyrlegen. Hunkatten på 3 kg derimot, som turner rundt i buret er MYE vanskeligere å bære. Anonymkode: d3db3...99c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå