AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Hei, jeg er i en ganske merkelig situasjon og må bare høre her om det er jeg som er sær og vanskelig eller om dette faktisk er normal reaksjon! vi har svigerforeldrene våres på overnattingsbesøk for første gang i huset. De har vært på dagsturer hit før og bodd på hotell, men pga corona ville de nå overnatte hos oss. Det er jo selvfølgelig greit. De lever isolert og vi er ikke redde for noe smittefare fra dem. MEN i går kveld når de skulle gå opp og legge seg (de ville legge seg tidligere enn oss, de er eldre og hatt en lang biltur så selvfølgelig) - la de seg på vårt soverom???? Vi så dette når vi kom opp for å legge oss og måtte da bare legge oss på gjesterommet som jeg hadde gjort klart til dem! Jeg forstår ingenting! Soverommet vårt er tydelig «bebodd» og de vet jo det er vårt rom??? Gjesterommet er like stort omtrent, men uten skap da. Bare en dobbeltseng og nattbord. mannen min mener jeg overdriver, men jeg syntes dette var sykt rart??? Er det jeg som er rar?? jeg skjønner ingenting.... har jo ikke sagt noe heller da siden jeg begynner å tvile på meg selv her, men jeg skjønner virkelig ingenting... Anonymkode: ff627...a75 20
Polly Ester Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Jeg tror jeg hadde bare ledd det litt bort med at "de var sikkert så trøtte at de ikke tenkte på det" da de gikk på feil rom. 17
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Merkelig gjort av dine svigerforeldre. Anonymkode: 68c6e...00e 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 20. februar 2021 Det var litt pussig? Men er det ikke normalt å «vise» gjestene rommet sitt, la de sette fra seg bagasje, få håndklær etc i god tid før man skal legge seg? Da hadde man ihvertfall unngått problemet... Anonymkode: b8dc8...224 69
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var litt pussig? Men er det ikke normalt å «vise» gjestene rommet sitt, la de sette fra seg bagasje, få håndklær etc i god tid før man skal legge seg? Da hadde man ihvertfall unngått problemet... Anonymkode: b8dc8...224 Jo selvfølgelig, men siden de jo har vært her flere ganger før, bare ikke sovet over så tenkte ikke vi på det. De kom litt sent i går og bagen dems sto i gangen til de gikk opp. Anonymkode: ff627...a75 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Veldig merkelig. Anonymkode: bc923...6f2 11
Josefinen Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 Det er ikke uvanlig at man lar foreldrene få den beste senga når de kommer på overnattingsbesøk. Og den beste senga er vel den dere sover i til vanlig vil jeg tro. Men jeg synes jo det er rart at de la seg i deres seng uten at dere hadde snakket om det. Hvis de man besøker ikke sier noe om hvor man skal sove, så er det vel vanlig å spørre. Men de har nok tatt det for gitt at de eldste får den beste senga. Men la de seg i deres brukte sengetøy da? Dette er jo mest en morsom situasjon, som det ikke er nødvendig å lage en stor greie av. 13
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 1 minutt siden, Josefinen said: Det er ikke uvanlig at man lar foreldrene få den beste senga når de kommer på overnattingsbesøk. Og den beste senga er vel den dere sover i til vanlig vil jeg tro. Men jeg synes jo det er rart at de la seg i deres seng uten at dere hadde snakket om det. Hvis de man besøker ikke sier noe om hvor man skal sove, så er det vel vanlig å spørre. Men de har nok tatt det for gitt at de eldste får den beste senga. Men la de seg i deres brukte sengetøy da? Dette er jo mest en morsom situasjon, som det ikke er nødvendig å lage en stor greie av. Jo...uvanlig. Ikke alle vil sove i samme seng med alle pulevæske, promp fra gubben som legger spor eller hva. Jeg synes det er æsj og nei takk, sover helst på sofaen om jeg må. Anonymkode: 6c64a...2a5 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Dette hadde absolutt ikke vært greit hos oss. Jeg ville faktisk vekket dem og vist dem vei til gjesterommet. Anonymkode: fcaf7...987 12
Jytte Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Ville ikke vekket dem, men sagt neste morgen at de har tatt feil rom. Det grenser til komisk. De var sikkert trette og øynet en seng. Ikke noe å lage styr over. 15
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Josefinen skrev (17 minutter siden): Det er ikke uvanlig at man lar foreldrene få den beste senga når de kommer på overnattingsbesøk. Og den beste senga er vel den dere sover i til vanlig vil jeg tro. Men jeg synes jo det er rart at de la seg i deres seng uten at dere hadde snakket om det. Hvis de man besøker ikke sier noe om hvor man skal sove, så er det vel vanlig å spørre. Men de har nok tatt det for gitt at de eldste får den beste senga. Men la de seg i deres brukte sengetøy da? Dette er jo mest en morsom situasjon, som det ikke er nødvendig å lage en stor greie av. Det er vel høyst uvanlig at man lar gjester ligge på sitt eget soveværelse? 😂 Sitt eget soverom er privat, ikke allemannseie. Det er normalt at man har et gjesterom å tilby hvis man sier ja til overnattingsbesøk, men man losjer ikke gjester på eget soverom. Anonymkode: 0eb5e...df6 36
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Haha! Det er supersnålt Men dere overlever vel på gjesterommet. Si de tok feil soverom. Anonymkode: bdadc...925 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jo...uvanlig. Ikke alle vil sove i samme seng med alle pulevæske, promp fra gubben som legger spor eller hva. Jeg synes det er æsj og nei takk, sover helst på sofaen om jeg må. Anonymkode: 6c64a...2a5 For ingen promper eller har sex i en sofa? Anonymkode: 7273e...39a 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Er rart mtp at det både er vanlig for verten å si «vi har ordnet i stand for dere på blabla» samt for gjestene å spørre «hvor vil dere at vi skal sove?». Dårlig kommunikasjon fra flere parter. Særlig de gamle hvis ikke deres sengetøy var nyskiftet. Anonymkode: 0a6aa...4e3 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 Jeg syns det mest pussige er at de ikke ble vist til rommet og fikk sette fra seg bagasjen når de kom. Det pleier jeg alltid å gjøre selv om folk har overnattet her før. Anonymkode: 2d652...de6 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Veldig rart! Mannen får si fra til foreldrene sine om at de skal sove på gjesterommet. Anonymkode: b2a0d...148 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 VELDIG rart! Ville ha mistenkt demens hos dem begge. Anonymkode: 92d9e...29d 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 Pleier å tilby gjestene den beste senga, jeg. Så jeg synes ikke det var noe rart. Anonymkode: 93680...eff 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Det er straffen for å re opp senga 😆 Ingen ville tatt feil av vår seng med dynene hulter til bulter Anonymkode: e3101...4eb 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Pleier å tilby gjestene den beste senga, jeg. Så jeg synes ikke det var noe rart. Anonymkode: 93680...eff Serr? Hadde som besøk synes det var forferdelig ubehagelig å få tilbudt vertinnens seng! Hadde følt jeg var veldig til bry da gitt. Og at jeg invaderte privatlivet ditt Anonymkode: 92d9e...29d 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå