Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn med kjæresten min, og vi er særboere. Vi har ikke et avstandsforhold, bor ca. 25 min unna hverandre. Han har en jobb som er bedre betalt enn min, og han er heller ikke så ivrig på å ha pappapermisjon. Det passer meg utmerket, for jeg mener jo at moren burde få hele om begge ønsker det.

Jeg vet at reglene er slik at om man ikke bor med partner, blir man da ansett som aleneforelder omtrent. Vi tenker å flytte sammen etterhvert, men pga, disse reglene så vil vi utsette til etter permisjonen om det er eneste mulighet for at jeg får hele.

Noen med erfaring med dette? Er det komplisert å få til dette? Kan tenke meg det er mange politisk korrekte i NAV som vil kanskje forsøke å tvinge oss til å dele permisjons, selv om vi ikke bor sammen?

Anonymkode: da4db...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy søren, høres ut som en sjarmerende mann 🙄

Anonymkode: ca02c...7b7

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

? Det virker da som det er helt greit for TS?

Anonymkode: c20d5...faf

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet du prøver å være sarkastisk her. Men ja, han er veldig sjarmerende faktisk. Han er en fantastisk mann, og vi elsker hverandre. Liker veldig godt at han er tradisjonell og konservativ, for det er jeg også. 🥰

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

? Det virker da som det er helt greit for TS?

Anonymkode: c20d5...faf

Hva med barnet oppi dette? 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet du prøver å være sarkastisk her. Men ja, han er veldig sjarmerende faktisk. Han er en fantastisk mann, og vi elsker hverandre. Liker veldig godt at han er tradisjonell og konservativ, for det er jeg også. 🥰

Tradisjonell og konservativ, men særboere? 😂

• Liker 40
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tradisjonell og konservativ, men særboere? 😂

Jepp. Du ser ting veldig svart-hvitt, gjør du ikke? Det er mange måter å være konservativ og tradisjonell på.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med barnet oppi dette? 

Barnet får det helt fint, bedre enn de fleste barn vil jeg tro.

• Liker 3
Skrevet

Skal dere fortsette som særboere til permisjonstiden er over av økonomiske årsaker? Kan ikke se hvordan det kan lønne seg med to boliger selv om du kan få eneforsørgertillegg. 

• Liker 19
Skrevet
kvinneguide skrev (2 timer siden):

Skal dere fortsette som særboere til permisjonstiden er over av økonomiske årsaker? Kan ikke se hvordan det kan lønne seg med to boliger selv om du kan få eneforsørgertillegg. 

Godt poeng. 

Anonymkode: a3955...fd9

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

han er jo ikke det når han ikke ønsker å bo sammen med barnemor...

Anonymkode: 4fafb...dae

• Liker 14
Skrevet

Han tjener godt, sier du? Flytt sammen, han betaler deg for den tiden du er i ulønnet permisjon fordi han ikke gidder å ta pappaperm. 

Anonymkode: 52d74...505

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bedre? Hvordan/hvorfor?

Anonymkode: 9efbd...2e0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bedre, faktisk...🙄

Anonymkode: c36dd...5c9

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

han er jo ikke det når han ikke ønsker å bo sammen med barnemor...

Anonymkode: 4fafb...dae

Jo, selvsagt ønsker han det. Men av praktiske årsaker passer det best å utsette det i ca. ett år-halvannet år.

Skrevet
kvinneguide skrev (20 timer siden):

Han har ingen økonomiske problemer, og har omtrent betalt ned alt lån på huset sitt. Det er praktiske årsaker til at vi vil vente, og da får jeg hele permisjonstiden selv. Slik det biologisk sett er mest naturlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slik det biologisk sett er mest naturlig.

Hvorfor er det biologisk sett mest naturlig?

• Liker 10
Skrevet

Hvor ofte skal han være hos deg da? Han bør jo knytte bånd til barnet han også. 

Anonymkode: b103c...ea4

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Fedre som i det ene øyeblikket ikke gidder ta ut permisjonen sin for i det neste øyeblikket grine seg skakk over at eks'en krangler på 50/50 ordning kan bare takke seg selv.

Du, TS, tenker ikke på barnets beste.

Skrevet

Så lenge dere er særboere kan du ta hele permisjonen (forutsatt at du har daglig omsorg). NAV legger seg ikke oppi det.

Det er skyhøy risiko for at forholdet deres skjærer seg om dere skal være reelle særboere og han er uinteressert i den bondingen med barnet permisjon tilrettelegger for, men for all del. Lykke til. Er jo praktisk å allerede bo separat når forholdet ryker, da.

Anonymkode: ad3cf...a9f

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...