Gå til innhold

Dum snill bror som lar seg lure av alt og alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har dessverre tatt mange dårlige valg. Han er godheten selv, men dessverre dum snill og lett lurt. Det er rart fordi han har en fin utdanning, god jobb, men likevel ikke greid å komme inn på boligmarkedet før langt uti 30 -årene pga gjentatte dårlige valg. Det er snakk om kompiser som låner penger og aldri betaler, gutteturer der han har sittet med regninga. Han blir utnyttet av andre og lurt. Jeg og mine foreldre har forsøkt å hjelpe han i lang tid, men det går bare ikke. 

Det gikk veldig bra for 3 år tilbake, han ble sammen med en flott kvinne, høyt utdannet og utrolig omsorgsfull. Vi var veldig glade. Etter 2 års forhold ble det slutt og han ble plutselig sammen med en naver. Hun hadde 2 småbarn med 2 ulike fedre, og var plutselig gravid etter 2 måneders forhold. Vi så rødt hele gjengen, men bror var overbevist om at dette var kvinnen i hans liv. Enden på visa ble samlivsbrudd kort tid etter at barnet ble født. Min dumsnille bror betalte over 6000kr i barnebidrag, samt stilte opp med alt av klær og utstyr. Vi fant ut 4 måneder senere, gjennom farskapstest at barnet ikke var hans. Det var vår søster som overtalte han til testen. 

Jeg merker enda at denne eksen utnytter han for penger, hun er ofte innom og låner ting i leiligheten hans, låner penger og utstyr. Han lar henne.

Jeg vet at det er hans liv og han må få lov til å styre dette her selv, men jeg har så vondt av han.

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har fryktelig lite til overs for den eksen hans. 

Anonymkode: c03e5...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full forståelse for at du synes det er frustrerende med slikt. Eksen han er jo rett og slett frekk, han burde be hun betale tilbake det han har betalt i bidrag, samt levere tilbake ting hun har tatt/lånt.

Dere må ente la hele saken ligge eller faktisk overbevise han i fellesskap slik at han skjønner han blir utnyttet. Jeg virkerlig hater folk som utnytter andre slik i denne saken, det gjør meg forbannet

• Liker 1
Skrevet

ikke mye mann han broren din... be han dra til din nærmeste moske å vi kan hjelpe han...

Skrevet

Han har bolig nå? Det er da bra det da. Si til han at han ikke kan låne penger til de som gang på gang ikke betaler tilbake.

Anonymkode: 5fdcc...406

Skrevet

Det heter/skrives dumsnill og lettlurt! Og ja, han er det, men sikkert ikke noe å få gjort så lenge han ikke innser det selv.

Anonymkode: 2bf3b...257

• Liker 2
Skrevet

Du, han har nok følelser for barnet uansett. Han trodde det var hans i over ett år.. Han har nok knyttet seg til barnet. Jeg er kvinne og hadde nok aldri turt å ta dnr test i menn sin tilfellet. Hva hjelper det liksom å få vite at barnet du er glad i, ikke er dit...? 

Anonymkode: 16fc4...40d

Skrevet

Din bror trenger hjelp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...