Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere nå som strømmen er så dyr? Hva har dere å leve for når strømmen er betalt? 

Anonymkode: 447d7...c0e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke god råd. Jeg vil egentlig si at jeg har dårlig råd. Men jeg var heldigvis klok nok til å spare opp en bufferkonto, så jeg har den som jeg kan bruke av.

Anonymkode: c1a39...c8f

• Liker 2
Skrevet

Trenger ikke ha dårlig råd for å slite med strømregningene denne vinteren. 

vi som har buffer, må bruke av den. Og da blir det mindre til annet uforutsett. 

Anonymkode: e5ecd...dd9

• Liker 2
Skrevet

Har strøm inkludert i leia. Godt og varmt her!

Anonymkode: fe1d6...4a3

• Liker 5
Skrevet

Glad jeg har krisekonto, dobbel strømregning i januar og jeg har brukt MINDRE strøm enn i desember 😲

Anonymkode: 79015...d9d

Skrevet

Det er alltid dyrere strøm på vinteren. I år et par hundre kroner ekstra. I år har vi det litt kaldere i leiligheten og mørkere. Prøver å bruke så lite strøm som mulig. Oppvask for hånd, kun kjøre viktige vaskemaskiner. 

Anonymkode: b3be5...b60

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nylig laget meg et budsjett for å prøve å få oversikt over økonomien. Ser at jeg må være meget forsiktig med bruk. Har prioritert verdens raskeste telefon, et par datamaskiner og slikt i stede for å bygge buffer. Men tenker nå å bygge litt buffer etterhvert.

Skrevet

Det går veldig bra med meg. Strømregningen jeg betalte i februar, var på 650 kr. Jeg bor i leilighet, og oppvarmingen skjer ved hjelp av radiatorer og fjernvarme, som går på husleien/fellesutgiftene, ikke strømregningen.

Men jeg har varmekabler på badet, bruker oppvaskmaskin og vaskemaskin flere ganger i uka, har lys, tv, datamaskiner på.... så ja, noe strøm går det jo. En vanlig strømregning f.eks tidlig på høsten kan være 400-450 kr. Så en økning på 200 kr midtvinters er vel ikke allverden, og ikke noe jeg blir ruinert av.

• Liker 1
Skrevet

Jo, takk det går fint her. Er allerede veldig bevisst på hvor mye strøm som brukes så regningen var vel 300kr høyere. Dette kom av behov for mer oppvarming. 

for øvrig så har jeg regnet ut hvor mye jeg bruker i strøm i året ca, plusset på noen hundrelapper og delt på 12. den summen settes på regningskonto hver mnd så har hele tiden litt mer å gå på om det skulle bli som nå. Bruker mindre på sommeren, og mer på vinteren, men setter til sides samme beløp hver mnd allikevel.

Anonymkode: 3d7f5...02a

• Liker 1
Skrevet

Den siste strømregningen var helt hinsides. Tror mannen sa at den kom på fem tusen kroner. Så mye har vi aldri brukt på strøm noensinne, og vi har ikke sånn egentlig brukt noe mer enn vanlig av elektronikk hjemme. Vi er to barn og to voksne.

Når det gjelder privatøkonomien er det klart det har vært litt trangere enn ellers nå i disse korona-tidene, og strømregningen kostet jo litt den også. Jeg har likevel bygget en liten buffer på det vi har hatt, og skaffet et godt kredittkort til både meg og mannen. For vår del er det også en liten buffer, hvis noe skulle skje, så vet jeg at vi alltid har noen kroner i bakhånd ;) 

Hold ut, snart blir det lysere tider, både fysisk og økonomisk. Det handler bare om å ta de smarte valgene i hverdagen.

Skrevet

gruer meg til regninga for feb21 lol.

Anonymkode: 5f362...d9a

Skrevet

Jeg gjør som med alle andre regninger som varierer, setter av omtrent samme sum hver måned. 

Mine strøm/nettregninger er på ca 650 kr i snitt igjennom året, så da setter jeg av den summen også i juli selv om regningen da er på 250kr. På samme måte som jeg satt av en sum hver måned igjennom hele året for å betale nrk-lisens når det var, og samme som jeg gjør på forsikringer som er årlig innbetaling. 

Anonymkode: a51e9...ea2

• Liker 3
Skrevet

Vi setter av samme sum til strøm hver måned, slik at når strømmen er dyrere/om vinteren har vi en buffer på regningskontoen. 

Anonymkode: d9d52...b8b

• Liker 2
Skrevet

Heldige er dere som har råd til å sette av til sparing og ha en buffer konto. Problemer mitt er at jeg ikke har penger å sette av til sparing 😕 

Anonymkode: d27ad...d81

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 17.04):

Hvordan går det med dere nå som strømmen er så dyr? Hva har dere å leve for når strømmen er betalt? 

Anonymkode: 447d7...c0e

Leve FOR eller leve AV?

Sorry, klarer ikke å dy meg.

Anonymkode: 6f1e5...415

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Heldige er dere som har råd til å sette av til sparing og ha en buffer konto. Problemer mitt er at jeg ikke har penger å sette av til sparing 😕 

Anonymkode: d27ad...d81

Jeg hadde ikke bufferkonto eller sparekonto. Jeg satte opp årlig budsjett, og fordelte regninger ut over året, og så hva jeg dermed kunne leve av i snitt. Juni/juli var regningene mindre, men jeg spiste ikke noe bedre, kjøpte ikke en ekstra sjokolade for å kose meg, tok ikke en ekstra pils ute i sola, fordi jeg viste at de høyere regningene kom. 

Kom det ekstra utgifter, som behov for nye sko, så ble det enda billigere middager i lang tid. Når kjøleskapet røyk så var det tre måneder hvor jeg ikke kunne bruke mer enn 250kr i uka på mat... 

Anonymkode: a51e9...ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...