AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Er alene med barna idag. Hadde en fin dag hvor han var i helt ok humør var ute og han er generelt en ok snill gutt i bhg er han rolig slår ikke eller noe. Vi hadde en episode hvor lillebror plaget han litt og han dyttet han og da bet han lillebror. Jeg ble ganske forbanna og sa han skulle inn på rommet jeg lukket døren og da hylte han og kastet ting overalt på rommet,må nevnes at jeg prøvde å roe han ned før han ble sendt på rommet,men da skrek han og kastet ting på meg. Jeg gikk inn til han da for å prate, prøvde å få han til å roe seg men helt umulig han skrek og kastet ting. Roet seg ned etterhvert,men ville ikke forteller hvorfor han ble så sint. Jeg forklarte at man ikke skal slå andre og hvorfor. Merker jeg ble hjelpsløs når han holdt på slik. Noen som har tips og råd? Det med å slå meg synes jeg var helt ekstremt og det godtar jeg ikke. Anonymkode: 9bcfd...df4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Å lukke barna inne på rommet har jeg aldri vært noe for. Men forstår frustrasjonen en får som mamma når begeret renner over. Han ble nok svært skuffet, kanskje redd og lei seg da du lukket han inne på rommet. Når man er 3,5 år er en ofte i en litt strevsom alder. Ikke lenger så liten men heller ikke stor. Noen strever med språket og kan være mer fysisk enn andre av den grunn. Når barna er så sinte at de ikke klarer å styre seg er et fang og trøst det aller beste. Selvsagt skal ikke slik oppførsel belønnes med kos, men å vise barnet at du ser det, ta han på fanget og fortell at du forstår at han blir sint når lillebror plager, og at han skal selvsagt få lov å vise følelser og å være sint men at ting ikke kan løses med å slå. Kom med forslag til hva annet han kan gjøre når han blir sint eller snakk sammen om det og kom sammen frem til en løsning. Da føler barnet seg hørt , sett og forstått . Anonymkode: 013be...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 Og han har lært det hvor...? Anonymkode: 3c7f9...331 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå