intexus40 Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Vi skal separeres, og hun flytter snart ut til en leid leilighet. Huset skal selges, hvorpå jeg blir boende i huset inntil det er klart til å legges ut for salg (2-3 mnd). Når eks flytter og melder flytting, kan jeg kreve nøklene til huset fra henne og nekte henne fri tilgang til felles bolig ? Ikke for å kaste henne ut men for å kunne ha et eget privatliv. Hun skal bistå med å gjøre huset klart for salg, men jeg ønsker ikke at hun skal ha fri tilgang til det som i denne tiden blir mitt bosted, selv om vi fortsatt eier boligen sammen.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Om dere fortsatt eier boligen sammen så kan du ikke nekte henne adgang til den nei. Det er ingen regel som sier at man må ha adresse der man eier huset for å få ha tilgang til det. Anonymkode: 1acc8...e29 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Det tar tid å klargjøre for salg. Og ved siden av jobb og unger så må en ta ting innimellom. Men synes du må kunne kreve at hun gir beskjed dagen før. Vet ikke hvordan det er med lover og regler Anonymkode: 8805c...93d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Hun har rett til nøkler til et hus hun eier, like til den dagen huset selges. Men om hun ikke bor der, må hun gi beskjed hvis hun vil komme innom og feks hente noe. Anonymkode: 8fdb3...34a 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Vel, problemet er jo at dere eier bolig sammen. Jeg tenker dere kan bli enige om at hvis hun MÅ innom etter hun har flyttet ut, så må hun avtale med deg. Du kan ikke kreve nøklene til noen du eier huset med, men du kan be pent om at hun gir beskjed. Jeg tviler på hun har så mye å gjøre der uansett når hun har flyttet. Anonymkode: 76a97...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Har du noen du gjerne vil ha på overnattingsbesøk allerede? Anonymkode: 838ce...02f 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 Ærlig talt! Du klarer å holde deg til dere har solgt huset! Anonymkode: e20cf...ab4 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Du må også betale leie til henne i perioden du bor der alene Anonymkode: 672e5...99a 16
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Jeg eide Hus med min ex. Da jeg flyttet forsøkte han meg å hindre meg i å komme inn i boligen, politiet var på min side i den saken. (det skal sies at han nektet å selge huset og at det tok nesten to år før den saken var løst. Han nektet med i mellomtiden tilgang til egne og barnas ting. Han byttet også lås uten å gi meg nøkler/informere meg om det. Politiet sa også her at jeg kunne anmelde det og at det var ulovlig ettersom jeg fremdeles Eide huset selvom jeg ikke bodde der) Anonymkode: cad51...60d 3
intexus40 Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har du noen du gjerne vil ha på overnattingsbesøk allerede? Anonymkode: 838ce...02f Nei. Jeg skilles ikke pga et nytt kvinnfolk. Tro meg, det siste jeg skal kaste meg på nå er ny dama og mer dramatikk. Det er nettopp det jeg flytter fra. Nå er det kun ro rundt meg selv og ha fokus på ungene. Synes det var litt unødig kommentar, du har ikke stått midt i et dramatisk samlivsbrudd før kanskje ? 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Jeg syns du får unødvendig mye pes her. Det er klart at du har lyst til å bo der i fred uten en eks som låser seg inn i tide og utide. Anonymkode: f1221...d08 4
intexus40 Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ærlig talt! Du klarer å holde deg til dere har solgt huset! Anonymkode: e20cf...ab4 Ærlig talt. Du klarer å la være skrive noe så ukonstruktivt. Damer og kortvarig morro er ikke i tankene engang. Står i knestående av drama og dritt som jeg flytter fra. 5
intexus40 Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det tar tid å klargjøre for salg. Og ved siden av jobb og unger så må en ta ting innimellom. Men synes du må kunne kreve at hun gir beskjed dagen før. Vet ikke hvordan det er med lover og regler Anonymkode: 8805c...93d Det er det jeg mener. Og jeg ønsker ro og forutsigbare dager, ikke en dramatisk eks som skal invadere min private sfære uten avtale. 2
intexus40 Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns du får unødvendig mye pes her. Det er klart at du har lyst til å bo der i fred uten en eks som låser seg inn i tide og utide. Anonymkode: f1221...d08 Takk. Ja jeg vil bare ha fred og ro. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du må også betale leie til henne i perioden du bor der alene Anonymkode: 672e5...99a Ja, eller betale alle utgifter aleine (huslån, offentlige utgifter og strøm). Anonymkode: 8fdb3...34a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 intexus40 skrev (3 minutter siden): Det er det jeg mener. Og jeg ønsker ro og forutsigbare dager, ikke en dramatisk eks som skal invadere min private sfære uten avtale. Du kan installere sikkerhetslenke og bruke den når du er hjemme. Anonymkode: 8fdb3...34a
CorvusCorax Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Synes ikke hun skal ha tilgang - da skal du i såfall ha tilgang på hennes nye leide bolig. Hun har jo ingen grunn til å være i sitt tidligere hjem? Hva mener du hun skal gjøre? Har dere barn? Er det derfor du frykter hun kommer til å komme uanmeldt? Dere er separert og dere skal selge boligen. Hun har ingen rett til å invadere ditt privatliv - hun har sitt eget hjem og ingen grunn til å være hos deg...
intexus40 Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #18 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, eller betale alle utgifter aleine (huslån, offentlige utgifter og strøm). Anonymkode: 8fdb3...34a Jeg holder alle løpende utgifter på huset til det er solgt. Pluss alle ekstra kostnader ved å gjøre huset salgsklart. Så hun får det egentlig servert på et sølvfat. Men hva gjør man ikke for å komme ut av et dårlig og dysfunksjonelt forhold. Jeg har også betalt ut resten av billånet på hennes bil som hun skal ta med seg videre. 4
intexus40 Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #19 Skrevet 20. februar 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Synes ikke hun skal ha tilgang - da skal du i såfall ha tilgang på hennes nye leide bolig. Hun har jo ingen grunn til å være i sitt tidligere hjem? Hva mener du hun skal gjøre? Har dere barn? Er det derfor du frykter hun kommer til å komme uanmeldt? Dere er separert og dere skal selge boligen. Hun har ingen rett til å invadere ditt privatliv - hun har sitt eget hjem og ingen grunn til å være hos deg... Vi har felles barn ja. Eneste jeg er redd for er at hun skal komme i tide og utide for lage ustemning eller være kontrollerende og vanskelig. Og ja, jeg har grunn til å være bekymret for dette 2
CorvusCorax Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 intexus40 skrev (Akkurat nå): Vi har felles barn ja. Eneste jeg er redd for er at hun skal komme i tide og utide for lage ustemning eller være kontrollerende og vanskelig. Og ja, jeg har grunn til å være bekymret for dette Om hun ikke vil gi fra seg husnøklene så skifter du lås. Dere er separert. Hun har ingen rett til å invadere ditt privatliv under denne tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå