Gå til innhold

Jobbtilbud som går ut før neste 2.gangsintervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger virkelig råd til hva som er best å gjøre. Jeg holder på å søke jobber, og har nå fått et jobbtilbud som vil ha svar inne 2-3 dager. Men har også 2 jobbintervju til om 4 & 5 dager. Det ene der er et 2.gangsintervju. Både der jeg har fått jobbtilbud og 2.gangsintervju har lignende stillinger. Bare den hvor jeg bare skal på intervju er inne en av favoritt sektorene min, men mest sannsynlig dårlige lønn, vilkår og frihet, muligens bedre pensjon o.l. Mens den jeg har jobbtilbud på er veldig fleksibel og ønsker å tilpasse stillingen til mine behov og ønsker slik at jeg kan vokse både faglig og som person. Der hvor jeg skal på første intervju er også veldig interessant, men ser at der blir det litt knapt med tid og er ikke lik de to andre stillingene så usikker på om hadde klart å komme noe særlig langt i prosessen. 

Er veldig redd for å brenne broen om jeg velger å takke ja til tilbudet, men nei til 2.gangsintervjuet. OG også om jeg velger omvendt. Det er jo også ikke sikkert jeg kommer videre etter 2.gangsintervjuet.

Fikk veldig godt kontakt med begge de kvinnelige lederne i de ulike bedriftene, og fikk utrolig god tilbakemedling fra begge. Så føler uansett hva jeg gjør så blir noen skuffet. Jeg må jo selvfølgelig tenke på meg selv og min karriere. Men klarer virkelig ikke komme frem til hva jeg skal gjøre? Vil egentlig jobbe begge stedene.

Hvordan pleier dere å ta valg som dette? noen tips til hvordan vurdere det? 

Anonymkode: 0afd3...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kontakte de som skal ha andregangsintervjuet og fortelle at du har fått et jobbtilbud, så du lurer på om det går an å fremskynde intervjuet -- evt. si at du har fått jobbtilbud og lurer på hvor langt tidsperspektiv de har på sin prosess så du vet hva du har å forholde det til. 

Personlig ville jeg takket ja til tilbudet slik du beskriver de ulike jobbene. 

Anonymkode: 8ef6c...703

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo kontakte de som skal ha andregangsintervjuet og fortelle at du har fått et jobbtilbud, så du lurer på om det går an å fremskynde intervjuet -- evt. si at du har fått jobbtilbud og lurer på hvor langt tidsperspektiv de har på sin prosess så du vet hva du har å forholde det til. 

Personlig ville jeg takket ja til tilbudet slik du beskriver de ulike jobbene. 

Anonymkode: 8ef6c...703

Enig. Ta kontakt med de du skal på andregangsintervju til, si du har fått et tilbud, men er interessert i å høre hva de kan tilby. 
En helt ærlig sak og du kan finne ut om de kan matche tilbudet du har fått. Slår de seg vrange så vet du jo hvilken jobb du velger! 

Anonymkode: bdfbd...323

Skrevet

Du kan jo eventuelt takke ja og likevel gå på jobbintervjuet. Det er jo mulig å si i fra seg en jobb også etter man har takket ja. Jeg har vært i en lignende situasjon selv. Det føles litt kjipt, men det er jo bare å forklare at du har fått et bedre tilbud og dessverre ikke kommer til å starte i den nye jobben likevel.

Anonymkode: 15caa...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...