AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er bare dager unna termin, men orker ikke bevege meg noe særlig pga bekkenet. Kun i butikken og husarbeid. Men leser at litt bevegelse kan hjelpe for å starte fødsel. Burde jeg pushe meg og gå en rolig tur istedetfor å bare hvile? Anonymkode: cb4b0...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Det er ikke bevist at å gå tur starter fødsel. Det er bedre å ta det rolig og samle kreftene. Anonymkode: 5b659...9a5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Nei, en tur starter ikke en fødsel, men kan hjelpe litt på fremgang i en fødsel i en tidlig fase. Fødsel starter faktisk ofte når man er helt i ro. Anonymkode: 0bda9...b47
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Jeg gikk flere rolige turer hver dag hele svangerskapet, så det setter ikke i gang fødsel, nei. Men du burde bevege deg, for å bare hvile gjør bekkenet mer vondt. Anonymkode: 39569...fba
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Jo, det kan hjelpe. Er ikke uten grunn at du har hørt det. Det fungerte på meg. Nå gikk jeg ikke lang tur for å få i gang fødsel, men jeg mistet bussen og så bestemte meg for å gå hele veien hjem (dette var på sommeren). Gikk i vanlig tempo men var varm og svett da jeg kom frem. Samme kveld, eller kvelden etter (hukommelsen min er ikke så god fra da), ble jeg så sykt trøtt, en annen type trøtthet. Gikk og la meg. Da jeg våknet litt ut på natten så begynte riene veldig rolig og gradvis. Jeg husker ikke eksakt uke men jeg var ca en uke før termin. Anonymkode: b9db7...d8e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men du burde bevege deg, for å bare hvile gjør bekkenet mer vondt. Anonymkode: 39569...fba Fra å være fjellgeit og glad i styrketrening, har jeg måttet slutte med å gå turer de siste ukene før fødsel (er i uke 39) fordi jeg får drittavondt i bekkenet av å gå - selv korte turer på 45-60 minutt. Og det gjør at jeg er litt redd for å ha låsninger og dritt under fødsel. Bare en kommentar fra meg om at bevegelse ikke nødvendigvis gjør bekkenet mer medgjørlig, selv om jeg har lest artikler om at bevegelse generelt er bra. Jeg sparer heller kreftene, er så kort tid igjen nå. Anonymkode: 10425...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jo, det kan hjelpe. Er ikke uten grunn at du har hørt det. Det fungerte på meg. Nå gikk jeg ikke lang tur for å få i gang fødsel, men jeg mistet bussen og så bestemte meg for å gå hele veien hjem (dette var på sommeren). Gikk i vanlig tempo men var varm og svett da jeg kom frem. Samme kveld, eller kvelden etter (hukommelsen min er ikke så god fra da), ble jeg så sykt trøtt, en annen type trøtthet. Gikk og la meg. Da jeg våknet litt ut på natten så begynte riene veldig rolig og gradvis. Jeg husker ikke eksakt uke men jeg var ca en uke før termin. Anonymkode: b9db7...d8e Du vet jo ikke om det er grunnen da... at du tilfeldigvis gikk tur 1 eller 2 dager før fødsel startet Anonymkode: df52c...551 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Ville heller hvilt og slappet av jeg. Jeg var aktiv og gikk turer hele svangerskapet. Dagen vannet mitt gikk hadde jeg vært på farten hele dagen, men først da jeg la meg ned på sofaen og slappet av gikk vannet. Man føder når kroppen er klar for det. Anonymkode: df52c...551
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Rundt termin her og verken sex eller gåturer med hunden ser ut til å sette fart på noe som helst 😫 Anonymkode: d0b1c...2f3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rundt termin her og verken sex eller gåturer med hunden ser ut til å sette fart på noe som helst 😫 Anonymkode: d0b1c...2f3 Er du i ferd med å bli sprø også eller? 😩 orker ikke mer!! Anonymkode: cb4b0...5f3
vret Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Det fungerte ikke for meg. Jeg var høygravid i januar 2018. Det året var det like mye snø som det er nå. Jeg gikk i høy sne, og opp og ned trapper på St.hanshaugen i Oslo 😆 Hjalp ikke 🙈
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du i ferd med å bli sprø også eller? 😩 orker ikke mer!! Anonymkode: cb4b0...5f3 Jepp! Og alle rundt spør, har det skjedd noe enda? NEI, det skjer ingenting her😂😫 Anonymkode: d0b1c...2f3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp! Og alle rundt spør, har det skjedd noe enda? NEI, det skjer ingenting her😂😫 Anonymkode: d0b1c...2f3 Har enkelte dager lyst til å bare grine 😆😩 er igjen 1 uke for meg da, men føler det er okey å være dritt lei! Hvor langt unna termin er du? Anonymkode: cb4b0...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Vet ikke helt, men jeg var veldig inaktiv i hele svangerskapet. To uker før termin gikk jeg en tur på ca 45 min, tungt var det Rier startet samme natt, han kom den dagen Anonymkode: 59b61...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har enkelte dager lyst til å bare grine 😆😩 er igjen 1 uke for meg da, men føler det er okey å være dritt lei! Hvor langt unna termin er du? Anonymkode: cb4b0...5f3 Termin var for et par dager siden, håper jeg slipper å gå så mye lenger! Anonymkode: d0b1c...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå