Gå til innhold

Strikker Vest (mønster) - noen som kan hjelpe?


Hybelkaninen

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg lastet nylig ned en oppskrift fra sandnes garn (https://www.sandnesgarn.no/vest-2). Oppskriften kan lastet ned gratis, så regner med det er ok jeg legger ved oppskriften i denne tråden :) Vesten skal visst være enkel å strikke, men jeg forstår ikke helt hvordan man skal strikke mønsteret. 

Mønsteret sier "Strikk 3 vridd r sm men la m være igjen på venstre p, 1 kast, strikk 3 vridd vr sm en gang til, og la m gli av pinnen".

Etter litt søk på youtube fann jeg ut hvordan man strikker 3 vridd r sm, og 3 vridd vr sm. 

Det jeg ikke får til, er kastet som skal være i midten, det forsvinner jo inn i de 3 vridd vr sm som jeg strikker rett etter. må man gjøre kastet på en spesiell måte? 

Det andre jeg ikke forstår, er at når man strikker sammen så mange masker, blir antallet masker redusert betraktelig for hver omgang, og det er jo ikke meningen i følge oppskrifen å redusere antall masker i mønsteret. Tror kanskje jeg har totalt misforstått hvordan mønsteret skal strikkes - noen som har noen gode forklaringer, tips, eller linker til hjelpfulle sider/videoer? :) 

På forhånd, tusen takk for svar :D 

Med vennlig hilsen, 
Elisabeth

 

vest.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en idé til hva de kan mene, men det er litt vanskelig å forklare.

Først strikker du tre vridd r sammen, men uten å ta de tre maskene av pinnen. Du får da en ny maske må høyre pinne, samtidig som du beholder de tre maskene på venstre pinne.

Så lager du et kast på høyre pinne.

Til slutt strikker du de tre samme maskene vridd vr sammen, og denne gangen tar du maskene av pinnen. 

 

Dette går opp i antall masker, siden du strikker to masker og et kast av de tre maskene. Det kan også stemme med bildet.

Prøv, og se om det blir riktig.

 

Sandnesgarn har ikke de beste forklaringene, desverre. 

Anonymkode: daf2e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...