AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Jeg vurderer å søke på en stilling som offentlig saksbehandler, spesifikt innen helse. Er det noen som som jobber med dette eller lignende? Hvordan er arbeidadagene? Travle? Forstår at det sikkert varierer men.... Trives du med jobben? Anonymkode: d98f8...9c9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er kommunal saksbehandler, men ikke innen helse. Jeg jobber i bygningsavdelingen. Hverdagen er egentlig ikke veldig hektisk. Har lange tidsfrister, mange pauser og fine kollegaer. Anonymkode: 6b755...862 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Samme som personen over. Saksbehandler på byggesak. Dagene er ganske behagelige og har mulighet til å engasjere meg i ulike prosjekter i kommunen jeg synes er interessante. Har i tillegg fleksitid og mulighet for hjemmekontor så trives som plommen i egget. En ting du kan undersøke er om jobben har en bestemt telefontid der du må være tilgjengelig. Det binder deg jo i såfall til kontoret/telefonen. Anonymkode: 9d6e3...adb 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme som personen over. Saksbehandler på byggesak. Dagene er ganske behagelige og har mulighet til å engasjere meg i ulike prosjekter i kommunen jeg synes er interessante. Har i tillegg fleksitid og mulighet for hjemmekontor så trives som plommen i egget. En ting du kan undersøke er om jobben har en bestemt telefontid der du må være tilgjengelig. Det binder deg jo i såfall til kontoret/telefonen. Anonymkode: 9d6e3...adb Telefonen kan vel viderekobles til privat mobiltelefon ? 🤔 Anonymkode: ba1d6...41e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Telefonen kan vel viderekobles til privat mobiltelefon ? 🤔 Anonymkode: ba1d6...41e Ja det er klart, men det forutsetter jo at du er tilgjengelig. Det kan feks. være vanskelig å engasjere seg i andre prosjekter som krever møtevirksomhet etc. eller avspasere når du vil hvis jobben krever at du besvarer telefonhenvendelser hver dag mellom 10-14. Anonymkode: 9d6e3...adb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Samme som personen over. Saksbehandler på byggesak. Dagene er ganske behagelige og har mulighet til å engasjere meg i ulike prosjekter i kommunen jeg synes er interessante. Har i tillegg fleksitid og mulighet for hjemmekontor så trives som plommen i egget. En ting du kan undersøke er om jobben har en bestemt telefontid der du må være tilgjengelig. Det binder deg jo i såfall til kontoret/telefonen. Anonymkode: 9d6e3...adb Jepp, skriver under på dette også Anonymkode: 6b755...862
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 Hvordan blir man byggesaksbehandler? Har dere bakgrunn som snekkere eller noe lignende? Hva er dere utdannet som, om jeg kan spørre? Anonymkode: efaa7...7c4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvordan blir man byggesaksbehandler? Har dere bakgrunn som snekkere eller noe lignende? Hva er dere utdannet som, om jeg kan spørre? Anonymkode: efaa7...7c4 Jeg er jurist, men på avdelingen min er det også ingeniører, eiendomsmeglere, tømrere, arkitekter og andre med ymse utdanning innen eiendom. Anonymkode: 6b755...862
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan blir man byggesaksbehandler? Har dere bakgrunn som snekkere eller noe lignende? Hva er dere utdannet som, om jeg kan spørre? Anonymkode: efaa7...7c4 Jeg er arkitekt. Er også bygningsingeniører på avdelingen som jobber med det samme. Anonymkode: 9d6e3...adb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Jeg har jobbet på sentralbordet i en kommune, og ut ifra telefonhenvendelser så er det nok langt mer hektisk innenfor helse enn byggesak. Spørs jo hva du skal drive med og hva slags forhold det er i kommunen selvfølgelig, men jeg har ikke inntrykk av at noen av saksbehandlerne inne helse i min kommune hadde noe tid til overs i løpet av dagen i hvert fall. Anonymkode: 2761f...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan blir man byggesaksbehandler? Har dere bakgrunn som snekkere eller noe lignende? Hva er dere utdannet som, om jeg kan spørre? Anonymkode: efaa7...7c4 De fleste har mastergrad og er jurister, ingeniører (innen bygg feks), eiendomsutviklere/meglere, arkitekt, geograf, naturforvalter osv. Jeg har utdannelse innen arealplanlegging og jobber som byggesaksbehandler. Anonymkode: 004af...858
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg vurderer å søke på en stilling som offentlig saksbehandler, spesifikt innen helse. Er det noen som som jobber med dette eller lignende? Hvordan er arbeidadagene? Travle? Forstår at det sikkert varierer men.... Trives du med jobben? Anonymkode: d98f8...9c9 Jeg er kommunal saksbehandler innen helse i en middels stor kommune. Dagene er veldig hektiske, men samtidig styrer jeg i stor grad selv hvordan jeg legger opp dagene og ukene. Jeg trives veldig godt, men jeg må lære meg å leve med at jeg ikke kan gjøre alle til lags. Arbeidsdagene og ukene består av møter med innbyggere som har søkt på tjenester, og på å vurdere deres søknader og eventuelt skrive vedtak eller avslag. Anonymkode: efbac...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå