Frauken Skrevet 22. februar 2021 #61 Skrevet 22. februar 2021 Hei! Hvis du bor i Oslo så anbefaler jeg å teste Freska. Jeg har veldig god erfaring med dem. Så kan man velge på forhånd hva man ønsker at de skal gjøre av vask og annet. De kan kan rydde, skifte sengetøy og stryke klær også.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #62 Skrevet 26. februar 2021 Vi bruker Freska og betaler ca. 1700 kr for 3 1/2 time. Da støvsuger og mopper hun alle tre etasjer, vasker de to badene grundig, tørker støv overalt, tømmer alle søppelkasser, tømmer oppvaskmaskinen og skifter på alle sengene. Vi har det alltid ryddig, så det eneste vi gjør før hun kommer er å legge fram nytt sengetøy. Høres ut som du bør vurdere et annet firma, eller be om en annen renholder. Anonymkode: 4edfb...f94
Gjest Bet-t-ina Skrevet 26. februar 2021 #63 Skrevet 26. februar 2021 Vi har en fast person som vasker hos oss. Jeg ansatte henne selv. Hun jobber hver dag fra kl. 09:00 - 15:00. Hun er svært dyktig. Jeg er meget fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #64 Skrevet 26. februar 2021 Vaskehjelp er så deilig! Vi har 2 ganger i mnd. For meg er ikke basic overflater viktigst, men alltid deilig å komme hjem til at dem er tatt. Men mest deilig å tenke på at alt dritten som samler seg er ny dritt som ikke skal ligge lenge. Støv på persienner, grundig vask av dusj, vifte på kjøkkenet, stekeovn, micro, bak møbler og under møbler som støvsugeren ikke kommer under, lister på gulv og dører/sprosser, utvendig på kjøkkenskaper, baderom og andre kontaktpunkter på skap, speil, vinduer. Vasking i skap og skuffer på baderom og kjøkken, skoskapet, som er 150 bredt og 220 høyt med plenti grus ect, støv bak varmtvannstank og vaskemaskin, vask av vegger, tak, dunking av tepper og lufting av dyner... Gulv og toalett/vask er null stress å ta selv, men det er ikke bare det som trengs å gå over. Selvsagt gjør hun ikke alt alltid da det ikke trengs hver gang, men rulleres etter behov. Anonymkode: 105e8...c7b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #65 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 2.56): Jeg er og alene med en under 1 år. Hadde også vaskehjelp en gang, var så absolutt ikke verdt det. Det var dårlig vasket, halve vasken var vasket, sengen var "redd opp", altså dynen lå henslengt over sengen. Jeg hadde forøvrig sagt at soverom ikke trengte vask, men at fokus skulle være bad, kjøkken og stue. Jeg klagde til selskapet og fikk pengene tilbake, de hadde fornøyd garanti. Nå er jeg så heldig at min mor vasker ca annenhver uke. Jeg er egentlig en ryddig person og det tar ikke lange tiden og vaske over, men likevel er dagene så travle at det er godt å få litt hjelp til å få tatt det grundigere innimellom. Hadde lett betalt for vaskehjelp om det var verdt det. Anonymkode: cb697...c6b Ikke vits med vaskehjelp, men mammaen din vasker for deg?! Hvilken jobb er det du mener mammaen din gjør da om det ikke er å hjelpe med å vaske - så kalt vaskehjelp (selv om det er gratis)? Anonymkode: 9d059...74b 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #66 Skrevet 27. februar 2021 Enig med TS. Det er jo ryddingen i forkant som tar tid! Da kan man jo liksågodt gjøre resten selv. Eneste fordelen er at man får et ekstra press på seg. Noe som kan løses ved å invitere svigermor på besøk. Vaskehjelpen TS hadde ville jeg reklamert på! Tviler på at det er standarden. Anonymkode: 55698...734
Gjest Smeltemann Skrevet 27. februar 2021 #67 Skrevet 27. februar 2021 Hadde vaskehjelp den tiden jeg var ung og fri,nå trenger jeg ikke det lengre.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #68 Skrevet 27. februar 2021 Har vaskehjelp 2 ganger i mnd. I tillegg kjører robotstøvsugeren 2 ganger i uka. Det gjør at det alltid ser noenlunde anstendig ut her, med unntak av trappa. Jeg liker ikke verken vaske eller handle, så outsourcer det jeg kan Anonymkode: 4ae2d...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå