AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #41 Skrevet 20. februar 2021 Arya2000 skrev (23 minutter siden): Har heller aldri skjønt vitsen med det. Jeg trenger rydde hjelp, ikke vaskehjelp. Helt enig 😅 Når jeg har ryddet er over halve jobben gjort. Vaskingen tar ikke tid, det er heller forarbeidet. Anonymkode: 6fb49...a70
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #42 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg og mannen fikser selv. Vi har våre standarder og krav, vi synes det er ganske raskt gjort å ta over huset, har et ganske lettstelt og nyoppusset hus. Så har aldri sett vitsen. Leier imidlertid inn folk hver gang noe skal males, fikses, endres i hagen, med mer. Anonymkode: 1beb6...e92 Jeg tror faktisk jeg går for det samme som dere. Jeg bor også i en ganske lettstelt leilighet, den er stor, men overkommelig. Men kommer til å leie inn folk til vindusvask og nedvask av utemøbler før sommer osv. Anonymkode: 6fb49...a70
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #43 Skrevet 20. februar 2021 Dere som ber vaskehjelpen rydde på plass støy, brette tøy osv. Hvordan er dere komfortable med at en helt fremmed person "roter" i klesskapet deres? Jeg HATER å vaske og brette tøy, men dette kunne jeg aldri ha overlatt til en vilt fremmed. Min mor har "ryddet" i skapet mitt innimellom og da blir jeg irritert. Bytte sengetøy, jeg har 2 senger, min og barnets, bruker jeg maks 10 min på. Sengetøyet slenges rett i vaskemaskinen og deretter rett i tørketrommel. Det koster meg ingenting. Anonymkode: 6fb49...a70 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #44 Skrevet 20. februar 2021 Vaskedamene mine støvsuger, tørker støv, vasker, skifter på sengene, bretter klær, tømmer oppvaskmaskinen og sjekker datoen på mat i kjøleskapet. Det betaler jeg gjerne for å slippe å gjøre selv. Det koster meg ikke mer enn 250 kroner for hver gang. Anonymkode: 8bc1f...a15 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #45 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Robotstøvsuger frister. Men hvor trygt er det å la den gå når ingen er hjemme? Tenker overoppheting og brannfare? Anonymkode: 9db04...926 Jeg bruker den for det meste når jeg er hjemme på ettermiddag/kveld. Roborock s5 max som en annen liket til er utrolig bra. Den er enkel å bruke og den har en app hvor du blant annet kan velge om den skal støvsuge og/eller vaske hele etasjen, valgt(e) rom eller kun enkelte områder (f.eks under spisebordet). Jeg støvsuger f.eks soverom og kjøkken mens vi er på stuen. Anbefales på det sterkeste 👍 Anonymkode: d1a7d...4af
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #46 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Robotstøvsuger frister. Men hvor trygt er det å la den gå når ingen er hjemme? Tenker overoppheting og brannfare? Anonymkode: 9db04...926 Strengt tatt er det bedre den tar fyr når du ikke er hjemme vil nå jeg si. Hva om du snubler, slår hodet og besvimer rett før støvsugeren bestemmer seg for å ta fyr (ja, det er på dette nivået vi er på om man er redd for slike ting)? Uansett, er man redd for at robotstøvsugeren skal ta fyr når den gjør jobben sin bør man flytte i ein grotte i fjellet. Det er så enormt mye elektronikk overalt i dag, og statistisk sett er det veldig sjeldent ting faktisk tar fyr. Hva med internett-router, printer, TV, TV-tuner, kjøkkenvifte, kjøleskap, varmepumpe, termostater, dimmere osv.? Listen er uendelig lang. Jeg er heller ikke enig i at mobilladere tar fyr så ofte, men å lade telefonen med tvilsomme Kina-ladere kombinert med en ladekabel der halvparten av ledningene ikke har isolasjon er jo ikke helt bra (og normalt det som er årsaken til mange av disse brannene). Anonymkode: 55dd2...506 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #47 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er og alene med en under 1 år. Hadde også vaskehjelp en gang, var så absolutt ikke verdt det. Det var dårlig vasket, halve vasken var vasket, sengen var "redd opp", altså dynen lå henslengt over sengen. Jeg hadde forøvrig sagt at soverom ikke trengte vask, men at fokus skulle være bad, kjøkken og stue. Jeg klagde til selskapet og fikk pengene tilbake, de hadde fornøyd garanti. Nå er jeg så heldig at min mor vasker ca annenhver uke. Jeg er egentlig en ryddig person og det tar ikke lange tiden og vaske over, men likevel er dagene så travle at det er godt å få litt hjelp til å få tatt det grundigere innimellom. Hadde lett betalt for vaskehjelp om det var verdt det. Anonymkode: cb697...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #48 Skrevet 21. februar 2021 SS skrev (12 timer siden): Vis skjult innhold Jeg har en fantastisk vaskehjelp, men betaler da det dobbelte av mange andre (siden hun er bra, og jeg vil ha det hvitt). Huset er gullende rent, annenhver torsdag når jeg kommer fra jobb. Hun bruker da 4,5 timer, men så har jeg relativt god plass i enebolig. Det blir en vane å rydde til hun kommer. Og for min del redder hun hele hverdagen. Hadde en før, som var litt mer som din. Da blir det litt bortkastet. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min tørker støv, vasker lister, flytter på møbler og går over alle flater. Bruker ikke for mye såpe og alt er skinnende reint når jeg kommer hjem. Hvis du må rydde så mye før en vaskehjelp kommer er det kanskje greit å få litt andre rutiner i hverdagen. Anonymkode: 66894...a67 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vår vaskehjelp er fantastisk. Har stor enebolig og hun bruker ca 5 timer. Hun tørker støv, vasker gulv, bad, kjøleskap, skifter på alle senger og legger sammen klær. av og til ber jeg henne ta vinduer, kjøkkenskap etc litt stress i forkant mtp å rydde (er stort sett ryddig men prøver å gjøre det strøkent de gangene hun kommer) men det er så verdt å komme hjem fra jobb fredag å vite at jeg har fri hele helgen sammen med familien. har annenhver uke. De ukene hun ikke er her må ungdommene vaske hver sine bad og diverse andre oppgaver, så føler ikke at det er negativt overfor å lære de å ta ansvar. Anonymkode: e9fea...ae8 Hvor mye betaler dere for dette? Anonymkode: 6be14...1ac
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #49 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dere som er fornøyd med vaskehjelpen, hvilket firma bruker dere? Anonymkode: e1b23...0ff Vi fant vår via vaskehjelpappen. Men har droppet den og betaler heller henne direkte nå, hun har eget foretak og fakturerer oss månedlig. 350kr/timen, 3-4t per gang. Anonymkode: 7c1b2...d18 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #50 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uansett, er man redd for at robotstøvsugeren skal ta fyr når den gjør jobben sin bør man flytte i ein grotte i fjellet. Det er så enormt mye elektronikk overalt i dag, og statistisk sett er det veldig sjeldent ting faktisk tar fyr. Hva med internett-router, printer, TV, TV-tuner, kjøkkenvifte, kjøleskap, varmepumpe, termostater, dimmere osv.? Listen er uendelig lang. Jeg er heller ikke enig i at mobilladere tar fyr så ofte, men å lade telefonen med tvilsomme Kina-ladere kombinert med en ladekabel der halvparten av ledningene ikke har isolasjon er jo ikke helt bra (og normalt det som er årsaken til mange av disse brannene). Anonymkode: 55dd2...506 Dette er et godt poeng. For å bidra til avsporingen - fra en som lar robotstøvsuger, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel og alt gå døgnet rundt. Og lader absolutt all elektronikk om natten, og har rigget ladestasjoner på nattbordet. Det er elektronikk overalt i dag. For det første er det viktig å sikre seg gjennom skikkelig varsling. For det andre er maskinene noe helt annet i dag enn det de var for en del år siden. For det tredje, som du også skriver, kjøp autentisk og skikkelig utstyr. Her har vi avanserte brannalarmer, som måler flere parametre også varme, med tilknytning til alarmsentral. De ringer oss umiddelbart om disse går, svarer vi ikke har de kameraer, som ser hva som skjer, og ringer så brannvesen direkte. Med det er brannbilen hos oss 20 minutter etter den første røyk/varmeutviklingen. På soverommet har vi i tillegg en nest brannvarsel som lager enormt med lyd, og varsler telefonene våre parallelt, som dobbeltsikring om noe skjer om natten. Det er jo ikke slik at jeg sitter og ser på maskinene på vaskerommet i kjelleren. Og om robotstøvsugeren går når man er hjemme kan det brenne lenge før man merker det om man er opptatt med å vaske badene i en annen etasje. Så varsling er mye, mye viktigere enn når i løpet av døgnet disse maskinene går. Anonymkode: 1beb6...e92 1
Gjest O.G. Skrevet 21. februar 2021 #51 Skrevet 21. februar 2021 Vaskedame? Vaskehjelp? Hører dere hvor nedlatende språk dere bruker på en person som faktisk er deres likemann? Det heter renholdere.
Chiubi Skrevet 21. februar 2021 #52 Skrevet 21. februar 2021 Man må rydde før man bruker robotstøvsuger 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #53 Skrevet 21. februar 2021 O.G. skrev (11 minutter siden): Vaskedame? Vaskehjelp? Hører dere hvor nedlatende språk dere bruker på en person som faktisk er deres likemann? Det heter renholdere. Byråene bruker begrepet vaskehjelp. Anonymkode: 1beb6...e92 1
Gjest O.G. Skrevet 21. februar 2021 #54 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Byråene bruker begrepet vaskehjelp. Anonymkode: 1beb6...e92 Dårlig.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #55 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 14.03): Grønnsåpe?!? Dette høres ikke akkurat ut som et seriøst firma 🤯 Anonymkode: e0d28...032 Dette var City maid. Anonymkode: 6fb49...a70
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #56 Skrevet 21. februar 2021 Takk for erfaringer dere. Her kommer jeg ikke til å fortsette med vaskehjelp. Jeg har funnet ut at jeg bruker 45 min på denne jobben selv, i tillegg blir det da gjort skikkelig. Når det gjelder vindusvask kommer jeg til å fortsette å leie inn noen til å ta det. Anonymkode: 6fb49...a70 1
Tatja Skrevet 22. februar 2021 #57 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Byråene bruker begrepet vaskehjelp. Anonymkode: 1beb6...e92 Byråene bruker begrepet 'renholder'. Men syns ikke hverken vaskedame eller vaskehjelp er så stygge.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #58 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 22.23): Helt enig 😅 Når jeg har ryddet er over halve jobben gjort. Vaskingen tar ikke tid, det er heller forarbeidet. Anonymkode: 6fb49...a70 Noen kan renholdere kan rydde endel også, hvis huseier tillater det. I mindre firmaer så godtar de mer slikt enn i større. Anonymkode: 9b893...e49
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #59 Skrevet 22. februar 2021 Vaskehjelp er gull for oss! Vi jobber begge 100 % og har to små barn. For øyeblikket sitter begge på hjemmekontor. Vi er MYE hjemme, og det blir skikkelig skittent. Men vi kjenner at etter en lang dag hjemme, frister det ufattelig lite å bruke fritid når barna sover på å vaske. Helgene vil vi gjerne bruke sammen. Så en dag i uka får vi hjelp til vasking. Vi rydder kvelden før hun kommer, da holder vi det også generelt mer ryddig gjennom uka. Vi har et hus på 3 etasjer. Hun støvsuger, vasker gulv og alle tre bad. Tørker støv på flater som vi har ryddet. Vasker kjøkken, støvsuger selvsagt under møbler og også selve møblene. Tørker støv av alle lister og stikkontakter. Kan bytte på sengene hvis vi tar av sengetøy og legger klart nytt. Hun bruker ca 3 timer på jobben, jeg hadde sikkert brukt minst 5 timer – men da også kanskje vært mer grundig (ryddet inni skuffer og skap mens jeg holdt på for eksempel, som er grunnen til at vasking alltid tar så lang tid for meg..) Hun jobber hvitt og vi betaler 4000 kr per mnd. Noe jeg betaler gledlig for mer fritid sammen! Vi hadde forøvrig ikke vaskehjelp når vi hadde bare 1 lite barn, da vaska vi mer jevnt og trutt og tok gjerne en stor sjau i helgene, men med 2 stykk er det håpløst å vaske når de er våkne.. Blir som å måke i snøstorm. Anonymkode: 75d27...d40
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #60 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 13.58): Jeg er alenemor og har barnet 100%. Barnet er i såvidt 1 år, så det sier seg selv at jeg har mye å gjøre når jeg jobber fullt i tillegg, i ett svært krevende yrke. Det sier seg selv at jeg har mye å gjøre. Jeg er heldigvis svært heldig med økonomien og har god råd. Valgte derfor å leie inn en vaskehjelp. Må si det er den dummeste investeringen noen sinne! Jeg valgte selvfølgelig en lovlig og ordentlig vaskehjelp, ikke svart. Dette betalte jeg blodpris for. Forståelig at det koster å drive skikkelig. Men jeg fikk ikke mindre å gjøre av den grunn. Jeg må rydde før vaskehjelpen kommer, og for meg er det halve jobben. Det eneste vaskehjelpen gjorde var å gå over gulvet med støvsuger og mopp. Dette bruker jeg kanskje 30-45 min på. I tillegg vasker jeg skikkelig under møbler og i kroker, dette droppet vaskehjelpen. Jeg hadde håpet på å komme hjem til nyvasket leilighet, men kom i stedet til et sted som luktet sterkt av grønnsåpe. Fant hybelkaniner under sofaen. Fordi de støvsuger ikke under møbler 🤦🏻♀️Jeg har en støvsuger som lett kommer under sofaen, hvis man gidder å bøye seg litt. Der sier seg selv at dette ikke frister til gjentagelse. Spesielt når vaskehjelpen hadde vært der i 2,5 timer, påstod firma. Jeg vasker bedre enn dette på 45 min selv. I tillegg føler jeg at jeg utleverer meg veldig, lar en fremmed låse seg inn i mitt hjem, uten mitt nærvær, føles ikke helt riktig. Dere andre som har vaskehjelp, hvordan fungerer dette for dere? Anonymkode: 6fb49...a70 Skjønner ikke vitsen heller.. Er alene med tre barn og i full jobb, så hadde vært fint det, men må jo vaske over daglig, for det blir så mye rot og støv og rusk! Anonymkode: ca023...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå