AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er alenemor og har barnet 100%. Barnet er i såvidt 1 år, så det sier seg selv at jeg har mye å gjøre når jeg jobber fullt i tillegg, i ett svært krevende yrke. Det sier seg selv at jeg har mye å gjøre. Jeg er heldigvis svært heldig med økonomien og har god råd. Valgte derfor å leie inn en vaskehjelp. Må si det er den dummeste investeringen noen sinne! Jeg valgte selvfølgelig en lovlig og ordentlig vaskehjelp, ikke svart. Dette betalte jeg blodpris for. Forståelig at det koster å drive skikkelig. Men jeg fikk ikke mindre å gjøre av den grunn. Jeg må rydde før vaskehjelpen kommer, og for meg er det halve jobben. Det eneste vaskehjelpen gjorde var å gå over gulvet med støvsuger og mopp. Dette bruker jeg kanskje 30-45 min på. I tillegg vasker jeg skikkelig under møbler og i kroker, dette droppet vaskehjelpen. Jeg hadde håpet på å komme hjem til nyvasket leilighet, men kom i stedet til et sted som luktet sterkt av grønnsåpe. Fant hybelkaniner under sofaen. Fordi de støvsuger ikke under møbler 🤦🏻♀️Jeg har en støvsuger som lett kommer under sofaen, hvis man gidder å bøye seg litt. Der sier seg selv at dette ikke frister til gjentagelse. Spesielt når vaskehjelpen hadde vært der i 2,5 timer, påstod firma. Jeg vasker bedre enn dette på 45 min selv. I tillegg føler jeg at jeg utleverer meg veldig, lar en fremmed låse seg inn i mitt hjem, uten mitt nærvær, føles ikke helt riktig. Dere andre som har vaskehjelp, hvordan fungerer dette for dere? Anonymkode: 6fb49...a70 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Kommer helt an på den som vasker, er min erfaring. Har opplevd litt forskjellig, men hun ene vi brukte (Gud, jeg savner henne!) var helt utrolig flink. På 2,5 time var leiligheten totalt strøken og da snakker vi overalt. Det skinte! Til dags dato kan jeg ikke fatte hvordan hun rakk alt sammen. Alt var nøye utført. Ja det er litt stress å rydde unna det verste først, men deilig å slippe vasking, om det blir gjort ordentlig. Er det slurvete utført er det bare sure penger. Anonymkode: da4ae...900 15
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Grønnsåpe?!? Dette høres ikke akkurat ut som et seriøst firma 🤯 Anonymkode: e0d28...032 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Jeg hadde klaget, høylytt. Hjemmeside, facebook, Instagram etc. Har de ikke dette kan du bare skylde på deg selv basicly. Jeg har 160 kvm å vaske og skulle gjerne leid inn vaskehjelp (om det ble gjort skikkelig), men som du nevner er det ganske ubehagelig å skulle invitere inn en fremmed person. Anonymkode: f84bb...b7f 4
Hengebuksvinet Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Spoiler Jeg har en fantastisk vaskehjelp, men betaler da det dobbelte av mange andre (siden hun er bra, og jeg vil ha det hvitt). Huset er gullende rent, annenhver torsdag når jeg kommer fra jobb. Hun bruker da 4,5 timer, men så har jeg relativt god plass i enebolig. Det blir en vane å rydde til hun kommer. Og for min del redder hun hele hverdagen. Hadde en før, som var litt mer som din. Da blir det litt bortkastet. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er kjempefornøyd, ettersom jeg har vaskehjelp en gang i måneden og det da blir skinnende rent. Dusjen og vasken blir skrubbet, osv. Da tar jeg bare ved behov sånn ellers. Er såå godt å slippe vask av et helt hus med en toåring, hund og full jobb og ingen partner. Men jeg bruker noen som faktisk gjør rent da. Jeg holder det også såpass ryddig hele tiden at jeg ikke trenger å rydde før de kommer. Anonymkode: 220ae...1c3 5
Alvario Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 Vi hadde vaskehjelp i flere år. Var fornøyd veldig lenge og var verd all ryddingen i forkant. Hadde en tenåring som var dårlig til å rydde rommet sitt, men det resulterte bare i at han måtte vaske det selv. Vaskehjelpen(e) puffet puter i sofaen, skiftet sengklær, støvsuget over alt og vasket både kjøkkenfronter, lister, trappevanger, vasket bad, tørket støv og vasket alle gulv. Følte vi kom hjem til ett hotellrom annenhver uke med brett på toalettpapir og morsomme figurer med sengklær i sengene til barna. Vi valgte å vaske eget bad og soverom selv. Etter noen år fikk de nok ny ledelse fordi mye ble endret og vaskemiddelet de brukte gjorde at det var litt klissete over alt. Sammen med en del andre ting førte det til at vi valgte å avslutte. Forstår likevel hvorfor du ikke ser behovet for vaskehjelp TS. Med en voksen og en 1 åring er det jo veldig begrenset hvor skittent det blir. Når vaskehjelpen heller ikke vasker under sofa m.m kan man like gjerne gjøre det selv. 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Vi prøvde flere vaskefirmaer før vi var fornøyde. Har alltid hatt gjennomgang av hva vi vil ha vasket og evaluering etterpå. Veldig greit! Anonymkode: fd1b3...9d5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Jeg har aldri skjønt vitsen med det. De fleste som leier inn vaskehjelp er vel folk som ikke liker å vaske eller kan det skikkelig. Men når jeg leser her i andre tråder at folk ikke gidder å ta ut av oppvaskmaskinen , og bruker masse tid på å rydde før vaskehjelpen kommer ,så tenker jeg også på hele greia som bortkastet og at det er folk som ikke gidder/orker som betaler for sånt tull. Dessuten liker jeg ikke signaleffekten det sender til barn. At her i huset leier man inn folk for å mestre vanlig lett husarbeid. Det klinger dårlig i mine ører. Anonymkode: 06413...452 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Hva er vitsen? Det er den beste investeringen vi har gjort hvertfall. Hvis vi ikke har vaskehjelp blir det aldri ryddet skikkelig. Mannen er et rotehue, og legger ting overalt. Men nå vet vi at annenhver mandag kl 12 kommer Anna og da må det være ryddig. Og hun vasker skikkelig. Støvsuger under sofaputene og vasker alle flater, dørene på kjøkkenskap, kjøleskap osv, gummilisten på dusjdøra osv. Superfornøyd. Anonymkode: 05968...b82 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Vi droppet vaskehjelp og brukte 4000,- på denne i Robotstøvsugeren stede. Den beste invisteringen vi har gjort på mange år. Vi rasker sammen leker og sånn på kveldstid før vi legger oss. Barna rekker ikke dra fram noe særlig før barnehagen. har en langhåret hund men støvsugeren klarer biffen. Støvsuger 5 dager i uka mens vi er på jobb. Mindre støv i vinduskarmer etc også etter at vi fikk den Anonymkode: 7e3c3...3df 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi droppet vaskehjelp og brukte 4000,- på denne i Robotstøvsugeren stede. Den beste invisteringen vi har gjort på mange år. Vi rasker sammen leker og sånn på kveldstid før vi legger oss. Barna rekker ikke dra fram noe særlig før barnehagen. har en langhåret hund men støvsugeren klarer biffen. Støvsuger 5 dager i uka mens vi er på jobb. Mindre støv i vinduskarmer etc også etter at vi fikk den Anonymkode: 7e3c3...3df Robotstøvsuger frister. Men hvor trygt er det å la den gå når ingen er hjemme? Tenker overoppheting og brannfare? Anonymkode: 9db04...926
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Vår vaskehjelp er skikkelig flink. Skrubber to bad, vaskerom og kjøkken, vasker vinduer og gulv, støvsuger møbler, tørker støv. Alt i alt er vi veldig fornøyd. Dette bruker hun ca 3t på, annenhver uke. Jeg tar en ekstravakt per mnd for å tjene det inn, da jeg tross alt liker jobben min bedre enn å vaske - vinn vinn! Anonymkode: 7c1b2...d18 10
Milky Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Du må bare finne en god vaskehjelp.. vi har vaskehjelp rett og slett fordi vi ikke gidder å gjøre det selv og mener det er verdt pengene. Hun kommer hver 2 uke, og det blir skinnende rent 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Robotstøvsuger frister. Men hvor trygt er det å la den gå når ingen er hjemme? Tenker overoppheting og brannfare? Anonymkode: 9db04...926 Er ikke mer brannfarlig enn andre elektriske artikler "Alle" har robotstøvsugere nå. Har enda ikke hørt om noen som har tatt fyr. Av elartikler er det vel tørketromler, mobilladere og pcladere som trumfer på den fronten. Men en robotstøvsuger er ikke en robotstøvsuger. Det er mange shitty på markedet. Men den jeg linket til er bra og rimelig Anonymkode: 7e3c3...3df 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Vask av bad og skifting av sengetøy var det beste med vaskehjelp.. Vi har robotstøvsuger og det er kjekt, men det blir som en kattevask. Anonymkode: e1e17...2af 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Vår vaskehjelp er fantastisk. Har stor enebolig og hun bruker ca 5 timer. Hun tørker støv, vasker gulv, bad, kjøleskap, skifter på alle senger og legger sammen klær. av og til ber jeg henne ta vinduer, kjøkkenskap etc litt stress i forkant mtp å rydde (er stort sett ryddig men prøver å gjøre det strøkent de gangene hun kommer) men det er så verdt å komme hjem fra jobb fredag å vite at jeg har fri hele helgen sammen med familien. har annenhver uke. De ukene hun ikke er her må ungdommene vaske hver sine bad og diverse andre oppgaver, så føler ikke at det er negativt overfor å lære de å ta ansvar. Anonymkode: e9fea...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er ikke mer brannfarlig enn andre elektriske artikler "Alle" har robotstøvsugere nå. Har enda ikke hørt om noen som har tatt fyr. Av elartikler er det vel tørketromler, mobilladere og pcladere som trumfer på den fronten. Anonymkode: 7e3c3...3df Helt klart. Men man lar jo ikke tørketrommel, ladere osv stå på når man er på jobb... Panelovner er jo på da. Og ventilasjonsanlegget. Så støvsugerenen er kanskje ok 🤔 Anonymkode: 9db04...926 1
Million Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Tror du har vært uheldig med vaskefirmaet, ts. De skal normalt ta under sofaen og i kroker, ja. Hvis ikke, er det jo en dårlig jobb. Å rydde litt torsdagskvelden for at det skal være klart til fredagsvasken, bør du vel klare å få til? Det er bare å passe på å ikke rote så veldig uken gjennom, men bli flinkere til å legge tilbake ting der de hører hjemme med en gang du har brukt det. Skal du fra et rom A til et annet rom B, og ser at en gjenstand som hører til i rom B ligger der, ta det med deg fra rom A til B når du likevel skal dit, så rydder du på en måte underveis. Gjør dette til en vane. Det blir det masse usynlig rydding av. Endret 20. februar 2021 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 Min tørker støv, vasker lister, flytter på møbler og går over alle flater. Bruker ikke for mye såpe og alt er skinnende reint når jeg kommer hjem. Hvis du må rydde så mye før en vaskehjelp kommer er det kanskje greit å få litt andre rutiner i hverdagen. Anonymkode: 66894...a67 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå