AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Del Skrevet 20. februar 2021 Vil gå ned i vekt, og lurer på om å bytte brød med lefse kan være en god ide? Anonymkode: 8bc35...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Del Skrevet 20. februar 2021 Lefse? Hvilken type lefse tenker du på? Tortillalefser eller noe sånt? Må evt være de grove da? For de fine er virkelig ikke bra når du skal ned i vekt, de inneholder masse raske karbohydrater og lite næring. Men uansett vil jeg ikke tro at grove lefser heller er bedre enn grovt brød. Det beste er vel å finne et grovt lavkarbo brød, med mange sunne korn, gjerne linfrø. Evt et sunt og grovt knekkebrød. Kan anbefale «Grov Krisp Tynn Spelt- knekkebrød fra Synnøve (blå pakke). Anonymkode: c7864...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. februar 2021 #3 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil gå ned i vekt, og lurer på om å bytte brød med lefse kan være en god ide? Anonymkode: 8bc35...57a Tror ikke det gjør stor forskjell. Bruk kjøkkenvekt, så ser du hva som veier mest. Det er mer å hente på å bytte ut brødet med grønnsaker. Alternativt kan du spise færre brødskiver, og tynnere skiver med mye salat, agurk og tomat på. Når jeg lager meg en fiskeburger så dropper jeg fullstendig brød og bruker brekkbønner i stedet. Man kan også velge brød som har litt lavere glukemisk indeks og gjerne mer fiber. Lefse kan være fint fordi du kan fylle den med MYE grønt slik at selve lefsa utgjør en liten andel og grønnsakene en stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Del Skrevet 21. februar 2021 Nei. Vektnedgang handler om kalorier, sunnhet handler om grovhet. Min erfaring er at å erstatte brødskiver med lefser gir mindre metthet per kalori og mindre næringsstoffer. Anonymkode: d1e4d...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Del Skrevet 21. februar 2021 Prøv speltlompe👍🏻 Anonymkode: fb03f...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå