Gå til innhold

Garderobeløsning for lite soverom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til gode garderobeløsninger for relativt små soverom? På forhånd takk!

Anonymkode: e2ba9...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skyvedørsgarderobe? Da slipper du å ha dører som må åpnes, og du kan ha seng/nattbord helt opptil skapet. Gjerne med minst ett speil i, da føles rommet større :)

Vi har et ok str soverom, men om vi vil ha en 180 seng (i stedet for 150 som vi har nå), må vi endre fra skap til skyvedører, og det har vi tenkt.

Tenk nøye gjennom på hvor mye du henger av klærne dine, og hvor mye du bretter. Gjerne kjøp hyller som kan dras ut fra skapet. Jeg foretrekker å brette, så jeg kommer til å endre det meste av henge-plassen til uttrekkbare hyller :) 

Anonymkode: b5436...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bygger skap også overfor hodegjerdet på sengen. Feks høyt garderobeskap på hver side av sengen, og vegghengte skap over. Da må man stå i sengen for å hente ut ting derfra, men kan nok funke for ting man trenger sjelden. Har også sett at de som har høye garderobeskap tett inntil sengen også har et hull i skapsiden slik at hylla inni kan brukes som nattbord.

Ellers kan man bygge senga oppå kommodeløsning. Skyvedørsløsning fra gulv til tak vil også gi bedre lagringsplass enn garderobeskap med vanlig høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner vi ikke hvordan rommet ser ut så litt vanskelig. Er det skråtak? mange vinduer/dører som gjør det vanskelig? 
Å bygge garderobe rundt sengen er superlurt! Her kan du bruke IKEA :) . Til og med kjøkkeninnredning kan funke. 
Eller vil jeg anbefale å bruke taket, eks klesstativ som er festet i taket til tøy du ikke bruker hver dag. 
Du kan ha tøy under sengen, enten i skuffer eller kasser under senga. 
Hvis du har skråtak så vil jeg anbefale å kontakte en garderobeleverandør som kan spesialbestille etter mål. 

image.png.ea53a886c3baab5296f84a8b8a5e6129.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Eneri said:

Noen bygger skap også overfor hodegjerdet på sengen. Feks høyt garderobeskap på hver side av sengen, og vegghengte skap over. Da må man stå i sengen for å hente ut ting derfra, men kan nok funke for ting man trenger sjelden. Har også sett at de som har høye garderobeskap tett inntil sengen også har et hull i skapsiden slik at hylla inni kan brukes som nattbord.

Ellers kan man bygge senga oppå kommodeløsning. Skyvedørsløsning fra gulv til tak vil også gi bedre lagringsplass enn garderobeskap med vanlig høyde.

Jeg har en sånn løsning, fulgte med leiligheten da jeg kjøpte. Men jeg vurderer å rive den, har slått armen i den flere gangen. Den burde vært høyere opp, men som du sier står man i senga, så er man litt lav er det vanskelig å nå helt opp.

Ville gått for skyvedørsgarderobe, med Elfa-innredning. Elfa-innredning syns jeg er genialt, det er veldig fleksibelt, ikke spesielt dyrt og jeg liker kjempegodt skuffene man kan ha klær i. Jeg har nesten alle klærne mine (utenom sko, jakker og kjoler/bluser) i 5 Elfa-skuffer.

Hvis du kan bytte seng er det genialt med seng med skuffer under. Der har jeg alt av sengetøy, håndklær, kluter. 

Anonymkode: 11894...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et soverom på 10 kvm, med litt skråtak. Jeg klarte å få plass til Elfa-systemet på den ene veggen her, men det er ikke plass til dører. Så tenkte å ha gardiner foran, foreløpig er det bare åpent. 

Anonymkode: f41a4...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...