Jif Skrevet 20. februar 2021 #41 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er gjerne korka, men jeg vet ikke hva/hvem MSM er🙄
Vera Skrevet 20. februar 2021 #42 Skrevet 20. februar 2021 Drizzt skrev (6 minutter siden): Jeg gjentar spørsmålet for jeg interessert i svaret ditt på akkurat dette spørsmålet: Hva er farlig med ytringsfrihet og at noen er uenig med deg? Når man ikke er bevisst sitt ansvar som politiker for hele befolkningen. Det handler ikke om ytringsfrihet og at noen er uenige med deg. Det handler om ansvar og profesjonalitet. Jeg syns denne artikkelen forklarer det veldig bra: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/7v3x9/en-groessende-hyllest-til-trump-og-listhaug-kjell-terje-ringdal 4
Vera Skrevet 20. februar 2021 #43 Skrevet 20. februar 2021 Jif skrev (7 minutter siden): Jeg er gjerne korka, men jeg vet ikke hva/hvem MSM er🙄 Mainstream Media
Jif Skrevet 20. februar 2021 #44 Skrevet 20. februar 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Mainstream Media Aha, takk👍 1
NorthernLight Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #45 Skrevet 20. februar 2021 Vera skrev (23 minutter siden): Jeg syns det begynner å bli problematisk når hele folkegrupper føler seg utrygge.. Hvilke folkegrupper prater du om? 3
NorthernLight Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #46 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Vera skrev (4 timer siden): Du mener at hennes polariserte uttalelser er helt problemfrie? Hun har jo fått mye støtte av folk når det har stormet som verst i media. Så tydelig at mange er enige i uttalelsene hennes. Endret 20. februar 2021 av NorthernLight 2
Gjest Sitronmelisse Skrevet 20. februar 2021 #47 Skrevet 20. februar 2021 TS bommer jo så totalt. MSM skriver ikke mye om Listhaugs fordi journalistene er ‘røde’. Nei. De skriver om Listhaug og om all mulig snusk og splittelse i FrP fordi de vet at det er dette leserne deres vil ha! Det er det som selger! De skal jo selge aviser! Ikke koseprate med politikerne. Det samme gjelder for Giske og AP; oppdriv mest mulig konflikt. Lag avissak på avissak. DET vil ‘folk flest’ lese om. Det selger. Tipper Frp er fornøyd med all avisomtale de får, om det er ditt eller datt. De har jo ikke klart å lage forsider det siste året.
Gjest Thoringen Skrevet 20. februar 2021 #48 Skrevet 20. februar 2021 2 hours ago, sunriseandsunset said: Håper det blir mer av dette Da får vi mer av dette etterhvert - vi vet alle hva polarisering i et samfunn fører til (bilde via ABC Nyheter fra Thomas Winje Oijord/Scanpix😞
Madame Butterfly Skrevet 20. februar 2021 #49 Skrevet 20. februar 2021 Det er så gørr kjedelig med person fokus, i stedet for politikk. Samme hvilken side av politikken det er på. Disse MSM har førstesider som preges av reality, bloggere og influensere. Jeg tror leserne deres ikke interesserer seg for politikk, men for sladder og vås. Er så vanvittig lei av fokus på hvem, i stedet for fokus på hva 🤢
Elaine Marley Skrevet 21. februar 2021 #50 Skrevet 21. februar 2021 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Apis Skrevet 21. februar 2021 #51 Skrevet 21. februar 2021 Drizzt skrev (12 timer siden): Hva er farlig med ytringsfrihet og at noen er uenig med deg? Folk blander retten til å ytre seg, med mottakerens rett til selv å velge hvilken informasjon mottakeren selv ønsker å forholde seg til. Norge er et av landene i verden med minst sensur, og alle informasjonskanaler ligger åpne, 2
PetterKanin Skrevet 21. februar 2021 #52 Skrevet 21. februar 2021 Slike kampanjer virker ofte motsatt av hvordan de er tenkt å gjøre, så det er ikke en negativ ting - for andre enn de som driver den.
Stonegiant Skrevet 22. februar 2021 #53 Skrevet 22. februar 2021 (endret) On 2/21/2021 at 1:00 AM, Vera said: Listhaug er en farlig politiker - på linje med Trump. I norsk målestokk har du helt rett. Hennes politiske strategi er splitt-og-hersk. Hun vil det motsatte av å samle det norske folk. Hun vil splitte oss og spille oss mot hverandre, fordi det er positivt for hennes agenda. Hun har skjønt at det har større effekt å spille på følelser, enn på tørre fakta. Jeg mener vi trenger det motsatte av hva hun står for. Vi trenger mer samhold. Endret 22. februar 2021 av Stonegiant 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 22. februar 2021 #54 Skrevet 22. februar 2021 Håper de velger henne, og at Jon Helgheim og Christian Tybring-Gjedde og gjerne Carl I.Hagen blir ledere i Oslo FrP. De kommer til å kjøre hele partiet enda lenger ned i gjørma, det hadde passet meg ypperlig. Når det er sagt er Ketil Solvik Olsen en mer redelig fyr, synd han er i FrP.
NorthernLight Skrevet 22. februar 2021 Forfatter #55 Skrevet 22. februar 2021 Stonegiant skrev (5 timer siden): Jeg mener vi trenger det motsatte av hva hun står for. Vi trenger mer samhold. Er det venstresiden som skaper ett supert samhold eller? Man ser jo hvor flott det er blitt i Sverige feks. 2
Vera Skrevet 22. februar 2021 #56 Skrevet 22. februar 2021 Stonegiant skrev (7 timer siden): I norsk målestokk har du helt rett. Hennes politiske strategi er splitt-og-hersk. Hun vil det motsatte av å samle det norske folk. Hun vil splitte oss og spille oss mot hverandre, fordi det er positivt for hennes agenda. Hun har skjønt at det har større effekt å spille på følelser, enn på tørre fakta. Jeg mener vi trenger det motsatte av hva hun står for. Vi trenger mer samhold. Der treffer du huet på spikeren. Jeg la ut en artikkel litt lengre oppe på siden, som beskriver veldig bra politikken Listhaug (og Trump) fører. Livsfarlig, og veldig skremmende å se hvor mange som faller for «oss mot dem» politikken.
Madame Butterfly Skrevet 22. februar 2021 #57 Skrevet 22. februar 2021 12 minutter siden, Vera said: Der treffer du huet på spikeren. Jeg la ut en artikkel litt lengre oppe på siden, som beskriver veldig bra politikken Listhaug (og Trump) fører. Livsfarlig, og veldig skremmende å se hvor mange som faller for «oss mot dem» politikken. Det var mye svada i den artikkelen, lite eksempler og lite dybde. Alle politikere peker på problemet og tilbyr en plan for å utbedre dette. Alle vil de selge seg som «frelser», med løsninger. Politikk er fordeling av byrder og goder med makt, la oss snakke om det. La oss snakke om hvem som skal betale for hva. Folk ønsker ulike prioriteringer, det er der debatten må ligge. Ikke å rakke ned på andre sin retorikk. Det er off topic, og det er livsfarlig det, når hele den politiske debatt skal dreie seg å rakke ned på motstanderne sin måte å te seg på. Ta innvandring, om man ønsker flere innvandrere, vær tydelig på det, og vis en plan for hvordan det skal gjennomføres og finansieres. Ønsker man mindre, så sier man det, og legger en plan for gjennomføring og finansiering. Debatten om saker må løftes. Disse vindturbinene rundt omkring i fjellheimen. Den debatten må tydeliggjøres. De er ikke mange som ønsker dette utenfor sitt stuevindu. Hvilke alternativ har vi? 1
PetterKanin Skrevet 22. februar 2021 #58 Skrevet 22. februar 2021 Vera skrev (44 minutter siden): Der treffer du huet på spikeren. Jeg la ut en artikkel litt lengre oppe på siden, som beskriver veldig bra politikken Listhaug (og Trump) fører. Livsfarlig, og veldig skremmende å se hvor mange som faller for «oss mot dem» politikken. Der bommer Stonegiant voldsomt på spikeren. Det må være lov å tydelliggjøre siden meninger uten at andre skal tillegge dem noe annet enn det som blir sagt grunnet annerledes retorikk. 1
Cervus Skrevet 22. februar 2021 #59 Skrevet 22. februar 2021 Drizzt skrev (På 20.2.2021 den 16.51): Myte? https://journalisten.no/arbeiderpartiet-bergen-erik-knudsen/slik-stemmer-norske-journalister--forsvinner-fra-hoyresiden/362728 La oss gjøre litt regning: 12+21+22+13 = 68% venstrevridde. Tallenes klar tale. Merk hvor mange oppgir at de stemmer Frp - under 2%. Rødt 12 % (+0,2) SV 21,1 % (+0,1) Ap 22.3 % (+1,5) Senterpartiet 7,1 % (-0,1) Venstre 5,7 % (-2,8) KrF 2,5 % (-0,5) Høyre 13,3 % (-3,3) Fremskrittspartiet 1,8 % (-1) Miljøpartiet De Grønne 13,3 % (+5,4) Og her: https://journalisten.no/anders-lie-brenna-civita-enerwe/miljopartiene-har-nesten-flertall-blant-norske-journalister/418470 Det blir helt feil å kalle alt du ikke liker for myte. Med mindre du blander myte og fakta og kaller alt du ikke liker for konspirasjonsteori. Hva musikk journalister stemmer er uinteressant. Det er hva politiske journalister stemmer som er interessant. Og de stemmer såvidt borgerlig.
Drizzt Skrevet 22. februar 2021 #60 Skrevet 22. februar 2021 Cervus skrev (2 timer siden): Hva musikk journalister stemmer er uinteressant. Det er hva politiske journalister stemmer som er interessant. Og de stemmer såvidt borgerlig. Hva musikk? Er det direkte oversettelse fra engelsk typ ''what music''? På norsk heter det ''hvilken type musikk''. Lenken og statistikken fra mitt innlegg handler ikke om musikkpreferanser, men om politisk tilhørighet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå