Gå til innhold

Msm har begynt med sin kampanje mot Listhaug.

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, NorthernLight said:

Tror du en person hadde fått en stjerne i boka hvis man sa man stemte Frp på ett jobbintervju med en av de største avisene feks? 

Ja for dette er jo noe man vanligvis blir spurt om under jobbintervju...

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest alternativ media? Ingen der som har tru på henne, heller.

Til og med kommentarfeltet på Resett.no er anti-Listhaug.

• Liker 4
Skrevet (endret)
NorthernLight skrev (16 minutter siden):

Tror du en person hadde fått en stjerne i boka hvis man sa man stemte Frp på ett jobbintervju med en av de største avisene feks? 

Politisk ståsted er en privatsak..om man får spørsmål om politisk ståsted og hvilke parti man stemmer på et jobbintervju gjør arbeidsplassen noe som strengt tatt ikke er lovlig..

Endret av Vera
  • Liker 3
Skrevet
Aliquis skrev (Akkurat nå):

Regner med at du skjønte poenget...

• Liker 1
Skrevet (endret)
Aliquis skrev (1 minutt siden):

Spør man virkelig på jobbintervju til de største avisene hvilket parti man stemmer for? Jeg håper ikke det. Men i slike undersøkelser ser man at journalister flest stemmer venstrevridt. Dette er svært, svært problematisk og man ser i MSM at de ikke klarer å skrive nøytralt, men påvirkes sterkt av eget politisk ståsted. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Politisk ståsted er en privatsak..om man får spørsmål om politisk ståsted og hvilke parti man stemmer på et jobbintervju gjør arbeidsplassen noe som strengt tatt ikke er lovlig..

Det vet jeg. Men det spørs om man hadde fått jobben om man sa at man stemte Frp til diverse aviser..

• Liker 1
Skrevet
Just now, NorthernLight said:

Regner med at du skjønte poenget...

Jeg skjønner at du har diktet opp en eller annen konspirasjonsteori som går ut på at FrP-ere blir diskriminert i arbeidslivet, noe som er ganske latterlig da dette for de aller fleste er en privatsak.

• Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (4 timer siden):

Msm har begynt med sin kampanje mot Listhaug. Flere i msm følger nok etter når det nærmer seg mai når Frp skal velge partileder. De har vært glade for at Frp har mistet velgere og blitt ett litt mer *kjedelig* parti de siste årene . Man så jo hvordan msm mobbet henne rett og slett før. Men jeg tror at hvis de kjører på sånn igjen så vil flere velgere strømme til Frp og de vil gjøre ett bedre valg enn ventet.  Jeg tror også at Frp vil få langt flere stemmer til valget med Sylvi som partileder enn Solvik Olsen. 

Msm klarer ikke å skjule sin frykt for ett nytt og sterkt Frp..

Årsaken bunner ut i to ting etter mitt syn. Det ene er en genuin avsmak for populister. Vi ser en dreining mot populisme også i norsk politikk. Vedums Senterparti er langt mer populistisk utformet i sin retorikk enn de var kun for få år siden (under Navarsete eller Haga). 

FrP ble stuerene under Siv Jensen og har blitt tilleggsmandater for Høyre både i og utenfor regjering. Jensen og establishmentet var de som skulle gi folket brød, mens Listhaug har vært "bråkebøtta" og populisten som skulle gi folket sirkus. 

Hennes rolle har vært å please en stadig mer desillusjonert grasrot i partiet. Når hun nå stiger i gradene og blir leder av partiet vil det bli langt mer populistisk i fremtoning. Sirkuset vil tilta og vi vil få en lett bris av Trump også her på berget. 

denne dreiningen tror jeg mediene møter med en viss grad av ambivalens. På den ene siden får de MYE stoff. Stadige skandaler og spissformuleringer er jo deres levebrød. På den andre siden tror jeg de frykter et mer anti- demokratisk forhold mellom mediene og myndighetene (dersom FRP kommer tilbake til makten). 

Det andre elementet er medie-diskursen i landet. Deres sannheter vil bli konfrontert i langt større grad med Listhaug som partileder enn under Jensen. 

Skrevet (endret)
Stonegiant skrev (18 minutter siden):

Har du lest alternativ media? Ingen der som har tru på henne, heller.

Til og med kommentarfeltet på Resett.no er anti-Listhaug.

Mange har begynt å si at de skal stemme Demokratene, Men hvis Listhaug og Frp spiller kortene riktig tror jeg mange av de kommer til å stemme på Frp igjen til valget. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (11 minutter siden):

Mange har begynt å si at de skal stemme Demokratene, Men hvis Listhaug og Frp spiller kortene riktig tror jeg mange av de kommer til å stemme på Frp igjen til valget. 

Der tror jeg du tar helt feil..jeg tror mange FrPere er klare for en mer seriøs politikk, og mindre populistisk politikk..Listhaug har tilhørt den populistiske siden av FrP. 
Jeg, som tar sterk avstand fra FrP og hva politikken deres står for - har stor respekt for Jensen (selv om hun har hatt noen mindre heldige uttalelser) og Solvik-Olsen som politikere. De er dyktige rett og slett. Listhaug er en farlig politiker - på linje med Trump. 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (31 minutter siden):

Hm? Hvordan kom du fram til alt dette? Leste du utsagnet jeg har sitert før jeg publiserte statistikken? Det burde vært tydelig hva jeg reagerer på.

Ja, og jeg står fortsatt for det jeg skriver. Du fremstiller det som at FrP velgere ikke har tilgang til å bli journalister. De har på lik linje med alle andre tilgang til dette yrket. Jeg ser heller ikke venstrevridd propaganda i mediene. Alt ståheien om FrP i media - har FrP selv sørget for. På lik linje som alle andre politikere får gjennomgå om de driter seg ut. Tør jeg nevne Giske? Det var ikke særlig med støtte å hente fra det Venstrevridde media da? 

• Liker 5
Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Listhaug er en farlig politiker - på linje med Trump. 

Farlig? Det blir for dumt. Der er jeg ikke enig med deg gitt..

• Liker 5
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Farlig? Det blir for dumt. Der er jeg ikke enig med deg gitt..

Du mener at hennes polariserte uttalelser er helt problemfrie? Hva tenker du om Trump?

• Liker 5
Skrevet
jabx skrev (3 minutter siden):

Er hun fan av Trump?

Er hun helt sikkert, vil ikke forundre meg et sekund.

Skrevet
Vera skrev (15 minutter siden):

Listhaug er en farlig politiker 

Hva er farlig med ytringsfrihet og at noen er uenig med deg?

• Liker 6
Skrevet
Drizzt skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det begynner å bli problematisk når hele folkegrupper føler seg utrygge..

• Liker 4
Gjest sunriseandsunset
Skrevet

Håper det blir mer av dette :popcorn:

https://www.dagbladet.no/images/69597868.jpg?imageId=69597868&x=0&y=4.0437158469945&cropw=100&croph=86.775956284153&width=938&height=760&compression=80

Skrevet
Vera skrev (50 minutter siden):

Mulig dere ser noe jeg ikke ser..men jeg ser ikke annet enn at politikere fra ALLE partier får juling så det suser etter i media med jevne mellomrom...

Poenget var at det gjerne er det som er nettopp poenget. At skjevheten kan manifestere seg i dekningen. 

Hvorvidt det treffer FrP mer enn andre og hvorvidt det er selvforskyldt kan en godt diskutere, men det virker ganske tydelig at det i alle fall setter et visst preg på en dekning av en del konkrete tema. 

• Liker 2
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det begynner å bli problematisk når hele folkegrupper føler seg utrygge..

Jeg gjentar spørsmålet for jeg interessert i svaret ditt på akkurat dette spørsmålet:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...