AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Del Skrevet 20. februar 2021 Hei Jeg har en jente på 13 år som spør om å få kjøpe seg hårfarge i dagligvarebutikken. Tror disse vaskes ut etter hvert. Er dette vanlig blant unge jenter i dag? Er det noe bør være oppmerksom på (merke, type hårfarge o.l.)? Anonymkode: 7cd42...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Del Skrevet 20. februar 2021 Helt vanlig å farge håret. Vi startet med det i den alderen. Det finnes to typer, en permanent og en som vaskes ut etter hvert. Jeg syns frisørfarge gir desidert best resultat, men om du hjelper henne med å farge så kan butikkfarge duge, det er nemlig vanskelig å få jevnt selv. Kjøp fargebørste som frisørene bruker, da er det lettere å få fargen jevn. Anonymkode: 9957e...c9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Del Skrevet 20. februar 2021 Først må du vise henne hva som skjer med hår når man begynner å behandle det. Vis videoer og bilder på internett av de som bleker hår. Brunetter som aldri får vekk rødskjær og hvordan alle kjendiser hun ser har en privat stylist som fikser dem opp før gallaer og motebilder. Og blondiner med gulskjær i håret. Spør så hvem hun kjenner eller vet om som farger håret, det kommer jo sikkert av et ønske om forandring eller at noen har sagt noe eller at et idol er blond eller har grønt hår. Sjekk deretter om behovet kan dekkes på andre måter, ved klær eller sminke eller at dere reiser på spa eller gjør noe sammen. Jeg fikk ikke lov til å farge håret mitt som 13 og når jeg ser på bilder nå så ser jeg at håret mitt var glansfullt, tykt og sunt, men jeg forsto ikke verdien av det da. Hvis hun absolutt må farge håret så ikke la det være permanent og gjør det hos frisøren. Og bevisstgjør henne på hva det koster og hvor sakte hår gror tilbake. Anonymkode: d32b5...8e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Del Skrevet 20. februar 2021 Mamma farget håret mitt årlig fra jeg var 8, innen jeg var tenåring hadde jeg forsøkt alt av farger. Anonymkode: e4485...7bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Del Skrevet 20. februar 2021 Helt normalt. Hårfarge vil delvis vaskes ut etterhvert, men vil ikke forsvinne bare av vask. Anonymkode: a7382...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Del Skrevet 20. februar 2021 Datteren vår begynte også å farge håret på ungdomsskolen. Men vi gikk første gang til frisøren fordi hun ville ha litt lyse striper. Hun får ganske lyst hår om sommeren, men hun ville bare friske det mer opp. Ble veldig flott 👌 (men dyrt 🙈). Anonymkode: 0830f...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Del Skrevet 20. februar 2021 Hadde kjøpt økologisk hårfarge. Anonymkode: 8936e...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Først må du vise henne hva som skjer med hår når man begynner å behandle det. Vis videoer og bilder på internett av de som bleker hår. Brunetter som aldri får vekk rødskjær og hvordan alle kjendiser hun ser har en privat stylist som fikser dem opp før gallaer og motebilder. Og blondiner med gulskjær i håret. Spør så hvem hun kjenner eller vet om som farger håret, det kommer jo sikkert av et ønske om forandring eller at noen har sagt noe eller at et idol er blond eller har grønt hår. Sjekk deretter om behovet kan dekkes på andre måter, ved klær eller sminke eller at dere reiser på spa eller gjør noe sammen. Jeg fikk ikke lov til å farge håret mitt som 13 og når jeg ser på bilder nå så ser jeg at håret mitt var glansfullt, tykt og sunt, men jeg forsto ikke verdien av det da. Hvis hun absolutt må farge håret så ikke la det være permanent og gjør det hos frisøren. Og bevisstgjør henne på hva det koster og hvor sakte hår gror tilbake. Anonymkode: d32b5...8e3 Du får det til å høres ut som hårfarging er djevelen selv..? Helt normalt å ville eksperimentere litt når man er 13, og tenker det er godt å få det «ut av systemet» før man blir eldre. Prosessen med å lære å farge hår er jo også morsom. Resultatet blir som regel best hvis man velger en farge som ikke ligger langt unna egen farge, samtidig som det må være dramatisk nok til at hun føler det hadde effekt. Lykke til og håper dere koser dere med prosessen ❤️ Gjør vel ingenting om det ikke blir helt perfekt (da jeg var mindre endte jeg hos frisøren ustadige ganger når det gikk helt galt, og frisøren fikset det alltid..) Anonymkode: 60096...2ee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Del Skrevet 20. februar 2021 Bare husk at farge er laget for voksenhår. Ville ikke farget hele håret, ettersom man ikke vet hvordan håret blir. Datteren min farget håret og den skulle kunne bli vasket ut etter 20 vask. Det ble den ikke, selv om hun har veldig mørkt hår. Anonymkode: f1730...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Del Skrevet 20. februar 2021 Husk at rødskjær er vanskelig å få vekk og selv utvaskbare farger sitter ofte bedre enn man skulle trodd. Colorista har helt greie farger hvis hun vil prøve noe mer "crazy", anbefaler ikke de som vaskes ut på 2-3 vasker (de vaskes ut på vask nr. 1). Det er hennes måte å få kontroll over utseendet sitt og helt normalt for en 13-åring Sånn ellers vil du bruke minicolour hvis hun vil ha mer normale hårfarger. Anonymkode: f44a4...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får det til å høres ut som hårfarging er djevelen selv..? Helt normalt å ville eksperimentere litt når man er 13, og tenker det er godt å få det «ut av systemet» før man blir eldre. Prosessen med å lære å farge hår er jo også morsom. Resultatet blir som regel best hvis man velger en farge som ikke ligger langt unna egen farge, samtidig som det må være dramatisk nok til at hun føler det hadde effekt. Lykke til og håper dere koser dere med prosessen ❤️ Gjør vel ingenting om det ikke blir helt perfekt (da jeg var mindre endte jeg hos frisøren ustadige ganger når det gikk helt galt, og frisøren fikset det alltid..) Anonymkode: 60096...2ee Haha😂ja, jeg er enig, det ble litt i meste laget, jeg så det selv etter at jeg postet. Sikkert sunt å eksperimentere litt, ville vel bare at de skulle bli obs på alle sidene av det😊 Anonymkode: d32b5...8e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Del Skrevet 20. februar 2021 Maria Nila har forøvrig også veldig god "colour refresher" som kan brukes, hvis hun har den i lenger vil den endre hårfargen litt, men gå tilbake til normalen etter et par vask. Anonymkode: f44a4...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Del Skrevet 20. februar 2021 Sjekk om hun er allergisk før du smører det i hele håret iallefall. Anonymkode: e799b...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får det til å høres ut som hårfarging er djevelen selv..? Helt normalt å ville eksperimentere litt når man er 13, og tenker det er godt å få det «ut av systemet» før man blir eldre. Prosessen med å lære å farge hår er jo også morsom. Resultatet blir som regel best hvis man velger en farge som ikke ligger langt unna egen farge, samtidig som det må være dramatisk nok til at hun føler det hadde effekt. Lykke til og håper dere koser dere med prosessen ❤️ Gjør vel ingenting om det ikke blir helt perfekt (da jeg var mindre endte jeg hos frisøren ustadige ganger når det gikk helt galt, og frisøren fikset det alltid..) Anonymkode: 60096...2ee Er skeptisk til å begynne med å forandre på hvordan man ser ut fra naturens side så tidlig. Det er ikke rart om folk er misfornøyd med hårfarge eller ansikt hvis man begynner med sminke og hårfarge som 13-åring. Hårfarge sliter på håret, og kan for noen virke "avhengighetsskapende". Dvs det er ikke så lett å gå tilbake til sin naturlige farge... Anonymkode: 4432f...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Del Skrevet 20. februar 2021 Hos frisøren min er det 16-årsgrense på hårfarging. Unntak gis kun om foresatte skriver under på er skjema. Min fjortenåring får bruke Maria Nila, men ikke noe annet. Anonymkode: b49fa...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 20. februar 2021 #16 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du får det til å høres ut som hårfarging er djevelen selv..? Jeg har hørt at det er fandens oldemor som står bak hårfarging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Del Skrevet 20. februar 2021 Jeg var 12 da jeg fikk farge håret (snart 20 år siden nå da...), og gikk da drastisk fra gyldenblond til sort. Jeg kledde det overraskende bra. Det var permanent hårfarging, men måtte "fylle på" farge regelmessig for at fargen ikke skulle bli matt. Det finnes også farger som skal gå ut i vask, men min erfaring er at de holder mye lenger enn x antall vask, men det fades raskt nok ut. Jeg har hatt hundre farger ila tida. Jeg ser ikke noen problemer med dette. Det er bare hår. Jeg var nettopp hos frisøren og fikk fargebalsam for å live opp håret litt (ikke farga det på årevis, og det blir litt blasst/gulig på vinterstid), og min seksårige datter ville også prøve - og det fikk hun. Fargebalsam holder i kanskje et par uker med daglig vask. Anonymkode: 3f9d7...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvali Skrevet 20. februar 2021 #18 Del Skrevet 20. februar 2021 Jeg kunne gjerne ha farget håret da jeg var 13 år.🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei Jeg har en jente på 13 år som spør om å få kjøpe seg hårfarge i dagligvarebutikken. Tror disse vaskes ut etter hvert. Er dette vanlig blant unge jenter i dag? Er det noe bør være oppmerksom på (merke, type hårfarge o.l.)? Anonymkode: 7cd42...3e5 Helt greit. Bare ta glansvask,ikke hårfarge men husk at det kan sitte like godt. Kommer ann på hårtypen.Hos meg blir glansfarge akkurat som hårfarge. Det går ikke ut. Ta noe uten amoniakk. Kanskje frisøren første gangen og milde farger? Her fikk hun ta tuppene i 7.klasse. Tok det hos frisør. Lærlinger er også billigere. Anonymkode: 610f2...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå