Gå til innhold

Hvor mye tjener en fisker? Altså en skipper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt an på. Størrelse på båt, hvilken fisk du fisker, hvor mye du får, eier du båten selv, og flere andre ting. 

Anonymkode: c11bb...dd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da stor forskjell på en fisker og en skipper? De fleste fiskere jeg kjenner har rundt en million i året. Eksen min var fisker og hadde ca. 200 000 i måneden. De er på fiskebåter som deler en andel av utbyttet til hele mannskapet ombord. En skipper har en mye finere jobb enn en fisker (selvsagt mye mer ansvar også) og tjener en del mer enn en fisker, uten at jeg har et konkret tall.

Anonymkode: 2554c...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på antall dager ombord, størrelse på båt, kvoter, fangsten, priser på fisken og hva man har i hyre. 

Det kan mao. variere stort fra år til år, men alt mellom 700.000 - 1.200.000 er normalt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han byttet fra å være skipper til å stå med mannskapet grunnet høyere lønn. 

Jeg har datet han her ei god stund, kjent hverandre kjenpe lenge, men aldri et tema med lønn. Han blir til tider lenge borte(gjerne opp til 5 uker). Er det noen av dere som klarer dette? Funker slike forhold? 

Bare nyskjerrig. :)

Takk for svar Ts

Anonymkode: a4804...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har datet han her ei god stund, kjent hverandre kjenpe lenge, men aldri et tema med lønn. Han blir til tider lenge borte(gjerne opp til 5 uker). Er det noen av dere som klarer dette? Funker slike forhold? 

Takk for svar Ts

Klarer du å vente i 5 uker på pulings da?

Anonymkode: 0b48c...6fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Klarer du å vente i 5 uker på pulings da?

Anonymkode: 0b48c...6fd

Det er det minste problemet ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha det er hus og materielle verdier som gjelder😉ikke pulings🤪

Anonymkode: bc9f7...90c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Overfladisk?

Anonymkode: 0a990...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke ts som skrev det, men jeg. men ja tror nok hun er litt overfladisk som inntektssikrer seg ifb daten😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kjemien er det viktigse og interessene, så er det vel lov å si at utseende må være tiltrekkende,,?;) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det var ikke ts som skrev det, men jeg. men ja tror nok hun er litt overfladisk som inntektssikrer seg ifb daten😁

De aller fleste som sier at de ikke bryr seg noe om inntekten til en potensiell kjæreste lyver. Det er ingen skam i det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 11.55):

Da tenker jeg etter flere år. Ikke nybegynnerlønn. 

Man blir ikke skipper som nybegynner.

Svaret er at det er et system basert på å fordele lotten. Lønna er avhengig av fiskelykken.

Funfact: Hvis du søker etter nyere Cadillacer til salgs på finn.no, ser du at en fullstendig disproporsjonal andel av disse selges langs kysten i Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som sier at de ikke bryr seg noe om inntekten til en potensiell kjæreste lyver. Det er ingen skam i det uansett.

Jeg har alltid hatt en formening om at kjærligheten er det viktigste. Har de god inntekt eller mye penger, så er det bare en bonus! Hadde jeg vært ute etter en mann med penger hadde jeg ikke hatt 2 ekser som er vaktmester. 

Kjærlighet først. Et er tilfeldig at han her er fisker!😊🤷‍♀️ klager ikke. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
badevakta skrev (På 20.2.2021 den 18.08):

Kommer ann på antall dager ombord, størrelse på båt, kvoter, fangsten, priser på fisken og hva man har i hyre. 

Det kan mao. variere stort fra år til år, men alt mellom 700.000 - 1.200.000 er normalt. 

Noen ganger er han 5 uker, ganske stor båt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar Ts

Hehe... 5 uker er da ingenting å bekymre seg for:)

Jeg jobber også på sjøen og er borte i 12-14 uker i slengen. Kollegaene mine er gjerne ute i 6-9 måneder. Det er nok uansett verst for den som er hjemme, spesielt de som har barn. 

Anonymkode: 2c7b5...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hehe... 5 uker er da ingenting å bekymre seg for:)

Jeg jobber også på sjøen og er borte i 12-14 uker i slengen. Kollegaene mine er gjerne ute i 6-9 måneder. Det er nok uansett verst for den som er hjemme, spesielt de som har barn. 

Anonymkode: 2c7b5...ee2

Men jeg lurer så på om de fiskerene selv vil ha kjæreste? Han jeg kjenner godt, han sier han ikke får kjæreste fordi det nesten ikke er noen som vil ha en som er så mye borte? 

Tenker at en fisker er jo godt belønnet , så damer vil velskrike etter slikt? Sånn var det visst ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jeg lurer så på om de fiskerene selv vil ha kjæreste? Han jeg kjenner godt, han sier han ikke får kjæreste fordi det nesten ikke er noen som vil ha en som er så mye borte? 

Tenker at en fisker er jo godt belønnet , så damer vil velskrike etter slikt? Sånn var det visst ikke. 

Det kommer mye an på hvilken type man er selv. Jeg trives godt med å bo med en sjømann som er borte halve året. Jeg trives godt i eget selskap, trenger det faktisk. Er heller ikke husredd og er selvhjulpet i alle situasjoner. Etter 15år sammen er det faktisk både litt godt når de drar og godt når de kommer hjem. Det er bare sunt å savne hverandre litt. 😊

Min er flink å fylle dagene på friperiodene sine. Da tar han ansvar for både middag, kjøring/henting av barn, husvask og slike ting. Dersom han ikke gjorde det hadde det nok vært litt mindre greit. Han har kollegaer som sliter med dagsrytmen, drikker og gamer mye, spiller bort pengene sine, og sånn sett sliter med å ha fungerende forhold over tid. Man har alle typer her og. Men det går gjerne et skille mellom skipper/styrmenn og fiskere. Førstnevnte har mer skole og ofte litt høyere ambisjonsnivå. 

Anonymkode: 67fae...b08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...