SuzsuZ Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 FHI dårlig på å holde seg oppdatert? Vaksine veldig effektiv etter dose en
J.E Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 SuzsuZ skrev (2 timer siden): FHI dårlig på å holde seg oppdatert? Vaksine veldig effektiv etter dose en Jeg reagerer på det samme. Andre land velger og beskytte flest mulig med en dose. De forbereder seg også på en annen måte i forhold til mutasjonene. Jeg synes dessverre ikke FHI oppdaterer seg med hensyn til ny informasjon om viruset. Jeg begynner og tro mer på andre land sine helseinstitutt.
stan Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er ganske sikker på at FHI også har tilgang til Internett og kjenner til dette. I tillegg har FHI tilgang på masse annen informasjon og forskning. I tillegg til å selv ha lange utdannelser og arbeidserfaring innen området. Så jeg stoler mer på dem enn en tilfeldig artikkel på Internett, selv om det er fra Reuters. Hvis jeg har skjønt dette rett, er strategien med å gi bare en dose for å hindre at helsevesenet blir sprengt. Med én dose oppnår man at færre må på sykehus. Samtidig er langtids virkningen av vaksinen dårligere med en dose, så de vaksinerte risikerer å bli syke på sikt. Alternativt må de få to nye doser på et senere tidspunkt. I Norge hvor helsevesenet enda har god kapasitet er det liten grunn til å vente med dose to. 1
Anbefalte innlegg