AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Og da mener jeg helt uten forvarsel. Over natten. Gå fra å ta initiativ stadig vekk, til å tydelig vise at du ikke ønsker kontakt? Ikke bekjente eller nye venner, men barndomsvenner. Anonymkode: 07c49...0c2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Hvis de ikke er der for meg når jeg har det tøft. Anonymkode: d62da...047 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Hvis jeg ikke hadde gitt noen grunn? Da hadde jeg nok slitt veldig. Kanskje deprimert eller opplevd noe veldig vanskelig. Anonymkode: 78fde...edc
Trolltunge Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 At jeg oppdager svik, baksnakking og løgn. Falskhet altså. Slike mennesker trenger jeg ikke i livet mitt. 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Jeg gjorde det en gang da en venninne løy til en annen felles venninne om at jeg hadde hatt sex med en ekling jeg knapt hadde vekslet to ord med. Det var virkelig over streken. Anonymkode: e2ed4...185 1
MortenMinstelønn Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og da mener jeg helt uten forvarsel. Over natten. Gå fra å ta initiativ stadig vekk, til å tydelig vise at du ikke ønsker kontakt? Ikke bekjente eller nye venner, men barndomsvenner. 1
Blackbird Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Når jeg stadig gjennomskuet at min beste venninne løy om noe alvorlig. Vi hadde snakket om dette, og jeg hadde gitt henne mulighet til å være åpen, heller det enn å lyve. Hun sa seg enig, og lovte å si det som det var i stedet for å lyve. Etter at hun løy for meg sist gang, så har vi ikke hatt kontakt. Dette var i høst. Føles nesten ikke trist en gang, tilliten er bare borte. Endret 20. februar 2021 av Blackbird 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 At de oppnår noe jeg ønsker meg selv, men som jeg aldri kan få. Har ikke selvfølelse til å bære det. Anonymkode: edc15...c28
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 En som ikke trodde på meg da jeg fortalte at eksen slo meg. Hun ble droppet som en het potet. Når hun ikke trodde meg, ble jeg redd for at ingen kom til å tro meg. Ble i forholdet fordi jeg trengte hjelp til å komme ut. Volden eskalerte. Til slutt kom jeg meg ut, men hvis min eksvenninne hadde trodd meg med en gang, ville jeg unngått veldig mye. Alt er bra nå, da. Men jeg har ingen kontakt med henne. Anonymkode: 66318...de0 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Hvis hun hadde vært toxic ville jeg kuttet kontakt Anonymkode: c782e...127 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At de oppnår noe jeg ønsker meg selv, men som jeg aldri kan få. Har ikke selvfølelse til å bære det. Anonymkode: edc15...c28 Her må du nok jobbe med deg selv. Det er du som er en dårlig venn. Anonymkode: 51a6f...d5a 5
sebra Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 At noen bryter tilliten min. Da er det veldig vanskelig å fortsette å holde de nært, uansett hvor glad jeg er i dem. 2
Trolltunge Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): At de oppnår noe jeg ønsker meg selv, men som jeg aldri kan få. Har ikke selvfølelse til å bære det. Anonymkode: edc15...c28 Oi! Dette bør du jobbe med! Det gjør fort deg til en å kutte ut vennskap med. Ekte venner gleder seg over hva du klarer og får til. Ønsker deg alt godt. Heier på deg. Du bør virkelig jobbe med en selvfølelse som står i veien for å klare det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 At de ikke evner å være der for meg når JEG trenger det, men er krevende tilbake - der de kun vil utnytte meg. Anonymkode: 130ae...24e 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Har ei venninne jeg har kjent hele livet som plutselig har kuttet meg ut igjen. Hun har sine perioder og jeg synes dette er så slitsomt å forholde seg til. Hun sliter mentalt, er sjalu på meg, og sliter med økonomi osv. Når hun har det vanskelig kutter hun ut folk som er nære venner og spesielt folk som har det hun vil ha selv. Det som er trist er at hun ikke forstår at de rundt blir såret når hun gjør slikt.. Hun kan gjerne ikke gi lyd fra seg på 2 eller 4 måneder for å plutselig ta kontakt og da later hun som ingenting. For meg funker ikke dette, og hun er ikke god nok venn for meg til at det skal gå bra å holde på slikt i lengden. Hun vet nok innerst inne at dette ikke er akseptabelt og jeg har kuttet henne ut. Jeg blir rett og slett såret av å være i relasjon med henne, da jeg har barn som trenger en mor som har energi og slike venner tapper meg for energi dessverre. Bruker heller tid på folk som gir meg noe❤️😊 Anonymkode: 886b7...41d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Når noen har behandlet meg dårlig flere ganger uten å engang be om unnskyldning for det. Da har de vist at de ikke setter pris på meg som venn, og jeg bruker heller tiden min på de som gjør det. Anonymkode: 2459c...28c 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 Jeg har gitt opp noen pga det er stadig meg som tar initiativ til et eller annet. Nå har jeg testet dem litt, jeg har ikke tatt inativ til noe på en stund og ikke hører jeg fra dem heller (dette er da spesielt ei ‘venninne’, de andre har heldigvis tatt kontakt). Så nå vet jeg hvilket vennskap jeg ønsker å pleie fremover ❤️. Jeg har også godt igjennom en tøff periode, denne ene personen er kun opptatt av sitt og sitt. Så faktisk litt deiligt å gi opp vennskap som ikke er gjensidig Anonymkode: 7c588...d72 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Kutter aldri ut venner over natta. Da må det ha skjedd noe helt spesielt. Om jeg har hørt at en venninne hadde sagt noe om meg etc. så hadde jeg tatt det opp med henne for å høre hva som skjer, evt få hennes versjon. Anonymkode: 0bea0...177
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #20 Skrevet 21. februar 2021 Det må bli brudd på tillit. Gode venner kan jeg snakke med om alt, uten at jeg risikerer at de forteller videre til andre. De godtar meg som jeg er, og gir meg ærlige tilbakemeldinger. De kan gjøre en tjeneste uten å regne på det, akkurat som jeg gjør for dem. Hvis jeg opplever at noe av dette ikke fungerer, kan jeg vurdere å bryte kontakten. Men jeg vil alltid gi dem en sjanse til å forklare, og forsøke å skvære opp. Bryte kontakten er siste utvei. Anonymkode: b21b4...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå