AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Har aap og er nå sykemeldt grunnet behandling, skal sende meldekort idag og ble så usikker hvordan jeg skulle fylle det ut.. når jeg krysser av syk så kommer jo de 2 siste ukene frem, skal jeg krysse av for syk alle 7 dagene eller kun fra Man til Fre?😶 Vet noen også hvordan nav beregner kortet siden jeg er sykemeldt? Aldri vært borti det her før🙈 Anonymkode: 29dfe...769
Daria Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Jeg krysset av for syk på alle syv dagene selv om jeg bare skulle jobbet tre. Vet ikke om det har noe å si, egentlig
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Ingen som forstår det opplegget til nav uansett. Kryss slik du føler for Anonymkode: 9a9b2...277 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Okei, da gjør jeg det også, krysse av for alle dagene👍🏻 tusentakk for svar! ts Anonymkode: 29dfe...769
applestories Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 På AAP tas det høyde for at du er syk, på et eller annet vis, i hele perioden, det er derfor du har AAP, så det har absolutt ikke noe å si hva du krysser.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Hvis ikke du får lønn fra arbeidsgiver krysser du syk, eller ingenting. Får du feks sykepenger fra arbeidsgiver i arbeidsgiverperioden krysser du av for at du har jobbet tilsvarende det du får sykepenger for. Anonymkode: 69850...17d
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis ikke du får lønn fra arbeidsgiver krysser du syk, eller ingenting. Får du feks sykepenger fra arbeidsgiver i arbeidsgiverperioden krysser du av for at du har jobbet tilsvarende det du får sykepenger for. Anonymkode: 69850...17d Man har vel ikke sykepengerettigheter når man går på AAP? Anonymkode: 4bb35...31a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har aap og er nå sykemeldt grunnet behandling, skal sende meldekort idag og ble så usikker hvordan jeg skulle fylle det ut.. når jeg krysser av syk så kommer jo de 2 siste ukene frem, skal jeg krysse av for syk alle 7 dagene eller kun fra Man til Fre?😶 Vet noen også hvordan nav beregner kortet siden jeg er sykemeldt? Aldri vært borti det her før🙈 Anonymkode: 29dfe...769 Du krysser av syk på dagene du skulle ha vært på jobb. Dagene du ikke skulle ha vært på jobb dekker jo AAP uansett, og er dager du ikke har vært syk for å gå på jobb. Får du betalt sykepenger fra arbeidsgiver må du i tillegg skriver timene, selv om du var syk. Fordi du skal jo ikke ha dobbelt betalt, både fra sykepenger fra arbeidsgiver og AAP gjennom NAV. Dette er viktig å huske på, eller så er du en trygdesvindler. Slik ble jeg fortalt det av veileder. Anonymkode: 266e9...522
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Hvis du har aap og ikke jobber (noen leger sykemelder for at man kan ikke skal være i tiltak) så trenger du ikke å krysse av syk i det hele tatt. Du får utbetalt aap uansett. Om du jobber litt og har blitt sykemeldt fra jobben din og du ikke har sykepengerettigheter så kan du krysse av for syk, men du trenger ikke. Du vil få utbetalt aap de dagene du egentlig skulle ha jobbet. Når du er på aap så skal det bare krysses av for syk om du er for syk til å delta i et tiltak du er oppmeldt/deltar på. Anonymkode: b82da...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå