Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 20 med morkaken forran. Jeg kjente liv for noen dager siden og ikke noe mere etter det. Har hatt en del kynnere også. Jeg er så bekymret for liv i magen.

Kan noen berolige meg med at dette er normalt å ikke kjenne så mye liv i uke 20? 

Anonymkode: 71860...f65

Skrevet

Det er helt vanlig å ikke kjenne liv så ofte i uke 20. 

Og når morkaka er foran, så er det enda mer vanlig å ikke kjenne liv.  

Det er noen uker igjen til du skal kjenne daglig liv. 

Slapp helt av. 😊

Anonymkode: 3d2a0...733

• Liker 1
Skrevet

Sånn var det her også :) Morkake foran og hvis fosteret snudde ryggen ut så kjentes det lite. 

Anonymkode: bb868...aea

Skrevet

Eg har morkake forran og kjende ikkje liv før ca 23-24, og då var det heller ikkje fast rytme då babyen snur seg masse :) heilt normalt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt vanlig å ikke kjenne liv så ofte i uke 20. 

Og når morkaka er foran, så er det enda mer vanlig å ikke kjenne liv.  

Det er noen uker igjen til du skal kjenne daglig liv. 

Slapp helt av. 😊

Anonymkode: 3d2a0...733

Tusen takk for svar. Jeg prøver å roe meg med at det er normalt. 

Skrevet
RockyRose skrev (Akkurat nå):

Eg har morkake forran og kjende ikkje liv før ca 23-24, og då var det heller ikkje fast rytme då babyen snur seg masse :) heilt normalt!

Tusen takk for svar 🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn var det her også :) Morkake foran og hvis fosteret snudde ryggen ut så kjentes det lite. 

Anonymkode: bb868...aea

Tusen takk for svar. Regner med at babyen har snudd seg da siden jeg ikke kjenner noe de siste dagene.

Skrevet

Det er helt vanlig ja :)

Husk at det er ikke før i uke 28 man skal kunne kjenne liv regelmessig daglig, også med morkake foran. 

Jeg er i uke 21 med morkake foran fog kjenner noe kun sporadisk :)

Anonymkode: 9fdbc...e70

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en doppler til hjemmebruk? En venninne av meg gjorde det og syntes det ga trygghet.

Anonymkode: b4801...ca3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i uke 20 med morkaken forran. Jeg kjente liv for noen dager siden og ikke noe mere etter det. Har hatt en del kynnere også. Jeg er så bekymret for liv i magen.

Kan noen berolige meg med at dette er normalt å ikke kjenne så mye liv i uke 20? 

Veldig vanlig, anbefaler å lese på https://kjennliv.no

Anonymkode: 68f6d...75b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kjøp en doppler til hjemmebruk? En venninne av meg gjorde det og syntes det ga trygghet.

Jeg har selv en doppler, og denne gir en falsk trygghet. Disse er utrolig vanskelig å finne hjertelyd med, så det vill aldri anbefalt en slik.

Anonymkode: e99e5...912

• Liker 2
Skrevet

Med nr 1 kjente jeg ingenting før uke 23. Og da kanskje en gang annenhver dag de første ukene. Jordmor  sa det var normalt, men at etter uke 28 skal man kjenne liv daglig. 

Anonymkode: 0b826...9ea

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefales ikke av noe helsepersonell, da det gir falsk trygghet og unødvendig bekymring. 

Dessuten er det et ultralydapparat som sender lydbølger inn til fosteret - bruker man det ofte kan det stresse baby unødvendig også. 

Anonymkode: 9fdbc...e70

Skrevet

Er sånn hos meg også,noen dager kjenner jeg knapt noe,men andre dager er det ganske mye bevegelse og spark. Er I uke 23 med morkake foran.

Anonymkode: ec83b...ea8

Skrevet

Jeg har også morkaka foran, og kjente ikke regelmessig liv før ca uke 22-23 selv om dette er tredjemann. Husker babyen turnet rundt og sparket på OUL uten at jeg kjente noen ting. Veldig rart for meg som har hatt morkake bak med de to andre og dermed kjente liv mye tidligere med de 

Anonymkode: 50e91...8cc

Annonse
Skrevet

Jeg har morkake bak og kjente ikke liv før uke 20, og daglig mange uker senere. Babyen har veldig god plass i magen og kan karatesparke deg i ryggen uten at du merker det. 

Er du veldig bekymra ville jeg bedt om en ekstra time hos jordmor for å høre fosterlyden. Jeg hadde mye blødninger med nummer en og fikk komme innom en gang i blant for å høre hjertet- det hjalp meg veldig. 

Anonymkode: 94259...c68

Skrevet

Jeg hadde også morkaken foran og kjente liv i 20-21 etter det kjente jeg veldig lite liv men det var liv. Alikvel var jeg veldig bekymret ringte til fødeavdelingen og tok en sjekk alt var helt normalt og fint. :) 

Lille hadde det bra og var aktiv i magen noe jeg såg. Men kjente lite av. Om du ikke kjenner liv i det hele tatt så burde du ta kontakt!!

Anonymkode: 1fbe1...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...